استانی 14:19 - 14 فروردین 1399
استاندار خبر داد:
ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: واحدهای تولیدی از روز شنبه با رعایت پروتکل ها و ضوابط بهداشتی و ایمنی فعالیت خود را آغاز می‌کنند تا ضمن از سرگیری تولید با نظارت دستگاهای متولی سلامت کارگران نیز حفظ شود.

آغاز فعالیت واحدهای تولیدی استان مرکزی از شنبه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

در جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان که به صورت ویدئوکنفرانس با فرمانداران سراسر استان انجام شد، اظهار کرد: با آغاز فعالیت بنگاه‌های اقتصادی احتمال افزایش نسبی مبتلایان وجود خواهد داشت. موضوع بازگشایی فعالیت های اقتصادی بسیار مهم است و باید برای از سرگیری فعالیت ها تصمیم گیری شود تا از زیان بیشتر اقتصادی نیز جلوگیری شود.

وی گفت: فعالیت دیرهنگام بنگاه‌های اقتصادی تاب آوری جامعه را کاهش خواهد داد و قطعا تبعات منفی برجای خواهد گذاشت.

استاندار مرکزی بر لزوم از سر گیری فعالیت تدریجی اصناف و بنگاه‌های اقتصادی تاکید کرد و در ادامه گفت: هرگونه اقدام غیرکارشناسی قطعا زحمات و تلاش هایی که برای پیشگیری صورت گرفته است را به هدر خواهد داد.

وی به تفکیک مشاغلی که باید فعالیت خود را به صورت تدریجی و با شیب ملایم آغاز کنند اشاره کرد و افزود: فعالیت تدریجی اصناف آمادگی مردم را نیز به همراه خواهد داشت و با رعایت اصول بهداشتی و به دور از تصمیم احساسی همچنان شیوع این بیماری کنترل خواهد شد. اگر تصمیم به بازگشایی کلی اصناف گرفته شود احتمال اینکه شاهد افزایش میزان شیوع باشیم دور از انتظار نیست.

استاندار مرکزی با بیان اینکه با مشارکت مردم کرونا در کشور کنترل شده است، به وضعیت تعطیلی اصناف در استان اشاره کرد و افزود: شرایط موجود  کشور و ادامه تعطیلات موجب خستگی مردم شده است، از سویی کشور نیاز به فعالیت اقتصادی واحدهای تولیدی و اصناف دارد.

استاندار مرکزی تاکید کرد: براساس مصوبه ستاد ملی، اصناف گروه دومی هستند که تصمیم گیری درخصوص فعالیت آنها در اختیار استان هاست و با رعایت اصول بهداشتی و با شیب ملایم می توان اجازه فعالیت آنها را آغاز کرد.

به گفته وی، تعدادی از اصناف از دسته اصنافی که تعیین تکلیف آنان در اختیار استان است، شامل صنف قطعات یدکی، تعمیرات لوازم خانگی، فروش ظروف یکبار مصرف، فروش ابزار و یراق، فروش مصالح ساختمانی، خشکشویی ها، آهن فروشان و چاپخانه ها با رعایت تمام موارد بهداشتی از هفته آینده می توانند فعال باشند.  این صنوف در ورودی و خروجی واحدهای صنفی باید رعایت موارد بهداشتی را داشته باشند و رعایت پروتکل های بهداشتی را مد نظر قرار دهند که در غیر این صورت با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی در خصوص آغاز فعالیت واحد‌های تولیدی و صنعتی گفت: فعالیت صنایع باید با نظر سختگیرانه بهداشتی و کارشناسی شده بررسی و توسط مدیران صنایع تصمیم گیری شود.

وی افزود: براساس تصمیم ستاد ملی، ورود افرادی که ابتلای به بیماری کرونا آنها قطعی است به مراکز تولیدی و صنعتی ممنوع است. کارفرمایان هم مکلف به اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از تردد مبتلایان هستند.

وی به تخصیص پنج هزار میلیارد تومان از سوی ستاد ملی برای حمایت از صنایع در روزهای کرونایی بویژه در حوزه بیمه بیکاری اشاره کرد و افزود: فرمانداران باید در شهرستان ها آمارهای مربوط به بیکاری کارگران در حوزه تولیدی را جمع آوری کنند تا سهم استان از این میزان اعتبار به تناسب جمعیت بالای کارگری جذب شود.

استاندار مرکزی همچنین به خرید غیرحضوری شهروندان اشاره کرد و گفت: سه موضوع مقایسه میزان فروش اینترنتی در روزهای اخیر نسبت به گذشته، میزان همکاری صداوسیما در اجرایی شدن این طرح و فراهم شدن زیرساخت ها برای عملیاتی شدن طرح توسط اتاق اصناف بررسی و در جلسه قرارگاه مطرح شود.

آقازاده تصریح کرد: مدیران صنایع باید سازوکار لازم برای تامین زیرساخت های بهداشتی را فراهم و با رعایت موازین بهداشتی برای حفظ سلامت کارگران و پیشگیری از شیوع بیماری، فعالیت واحد‌های تولیدی را از روز شنبه ۱۶ فروردین آغاز کنند.

استاندار در ادامه گفت: مردم به تصمیمات ستاد ملی برای حفظ سلامت آنان در روز های ۱۱ تا ۱۳ فروردین و اعمال ممنوعیت تردد و تصمیمات سختگیرانه پاسخ مثبت دادند و اوج همراهی خود را به نمایش گذاشتند که جای بسی قدردانی است. این طرح به عنوان جلوه ای از مشارکت و همراهی دولت و مردم باید به عنوان تجربه ای موفق در بحران های احتمالی مستند سازی شود.

وی افزود: امروز اگر بحران کرونا در ضعیف ترین شرایط خود در کشور قرار دارد، نتیجه همکاری هم جانبه مردم و مسئولان صورت است. اقدامات خودجوش روستائیان در قرنطینه کردن روستاها و سایر نقاط بیانگر اوج بالای شعور انقلابی و دینی آنهاست.

آقازاده در ادامه گفت: طرح فاصله گذاری اجتماعی تا ۲۰ فروردین ادامه خواهد داشت و همچنان کار ضدعفونی و گندزدایی ادامه می یابد. فعالیت ادارات با بهره گیری از حداکثر یک سوم ظرفیت کارمندان و کارکنان تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت.

وی افزود: واحد‌های تولیدی از روز شنبه با رعایت پروتکل ها و ضوابط بهداشتی و ایمنی فعالیت خود را آغاز می‌کنند تا ضمن از سرگیری تولید با نظارت دستگاهای متولی سلامت کارگران نیز حفظ شود.

وی افزود: باید زمینه برگشت جامعه به فعالیت اقتصادی را با فعالیت تدریجی بنگاه‌های اقتصادی فراهم کرد چراکه ازسرگیری یکباره موجب افزایش آمار ابتلا خواهد شد. بنابراین سیاست ما فعالیت تدریجی خواهد بود تا سلامت مردم همچنان اولویت باشد.

فراهم شدن سازوکار خرید کالا به صورت اینترنتی از طریق سایت های فروش مجازی معتبر در استان، آگاهی بخشی به مردم به منظور خرید کالای اینترنتی از طریق صداو سیما، رسانه ها و ارسال پیامک به شهروندان استان، تشویق مردم به خرید غیرحضوری از فروشگاه‌ها، فرهنگ سازی برای خرید اینترنتی، ممنوعیت ورود کارگران واحد‌های تولیدی که در ایام تعطیلات به کانون های شیوع این بیماری نظیر قم، تهران و ... تردد داشتند از موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

براساس تصمیمات این جلسه، ادامه گندزدایی اماکن عمومی توسط شهرداری ها ادامه خواهد داشت و فرمانداری ها، نیروی انتظامی و ارتش و بسیج همچنان در هفته آینده 26 گلوگاه ورودی استان را کنترل می کنند.

انتهای پیام


10466342
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است