اقتصادی 10:50 - 02 آبان 1393
مدیرکل دفتر توسعه صادرات وزارت نیرو خبر داد:
تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر توسعه صادرات و خدمات فنی و مهندسی وزارت نیرو گفت: هم اکنون 31 پروژه آب و برق عراق با اعتباری افزون بر یک میلیارد و 327 میلیون دلار توسط پیمانکاران ایرانی در حال انجام است.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، بهرام نظام الملکی در حاشیه دیدار وزیر منابع آب عراق که با حضور نمایندگان انجمن ها و سندیکاهای بخش آب کشور در ساختمان وزارت نیرو انجام شد، افزود: در حالی که اعتبار این پروژه‌ها افزون بر یک میلیارد و 327 میلیون دلار است، پیمانکاران عراقی فقط دو پروژه کوچک به ارزش 30 میلیون دلار را در داخل خاک خود در دست انجام دارند.



وی با بیان اینکه کشورهای همسایه به ویژه عراق از توانمندی علمی شرکت های ایرانی به خوبی آگاه هستند، با اشاره به دیدار خود با وزیر منابع آب عراق، گفت: در این دیدار مقرر شد ضمن حضور بیشتر شرکت های ایرانی در پروژه های آب و برق عراق، از این پس پیمانکاران ایرانی پس از عقد قراردادهای اجرایی به جای استفاده از کالاهای اروپایی، از کالاهای ایرانی در بخش های صنعت آب و برق و فاضلاب عراق که دارای نشان استاندارد بین المللی بوده و از کیفیت بالایی نیز برخوردار است، استفاده کنند.



وی افزود: با این کار، بازار صادرات کالاهای آب و برق به دیگر کشورها رونق بیشتری خواهد یافت.



نظام الملکی با بیان اینکه افزایش حضور شرکت های ایرانی در پروژه های آب و برق عراق موجب رفع نیازهای برقی و آبی این کشور خواهد شد، گفت: افزون بر همکاری های عمرانی، مشارکت بین شرکت های عراقی و ایرانی موجب تبادل دانش فنی و انتقال تجربه های علمی خواهد شد.



به گفته وی، در آینده نزدیک شمار بیشتری از شرکت های ایرانی در پروژه های آب و برق عراق به فعالیت خواهند پرداخت.



وی اظهار داشت: در این دیدار از وزیر منابع آب عراق دعوت شد تا به اتفاق هیات همراه از نمایشگاه بین المللی آب ایران که 17 تا 20نوامبر 2014 میلادی برابر با 26 تا 29 آبان ماه سال جاری در تهران برگزار می شود، دیدار کنند و با آخرین دستاوردهای شرکت های ایرانی در بخش آب و تاسیسات فاضلاب آشنا شوند.



'محسن الشمری' وزیر منابع آب عراق نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و ابراز امیدواری نسبت به اینکه این دیدار راهگشای ملاقات های بعدی باشد، گفت: من در مورد تجربه و توانمندی شرکت های ایرانی اطلاعات کافی دارم و ضمن خوشحالی از حضور توانمند شرکت های ایرانی در عراق، حمایت همه جانبه خود را از حضور متخصصان ایرانی در پروژه های آینده عراق اعلام می کنم.



وی با بیان اینکه در چهار سال آینده اصلاحات اراضی به میزان 17 هزار هکتار در عراق انجام خواهد پذیرفت، افزود: در چهار سال آینده بخش منابع آبی نیز، به یک میلیارد و 100 میلیون دلار سرمایه گذاری نیاز خواهد داشت که امیدواریم حضور شرکت های ایرانی بیش از پیش در این پروژه ها حس شود.



وی خاطرنشان کرد: استفاده از انرژی خورشیدی در منابع آبی بخشی از این پروژه ها خواهد بود.



وزیر منابع آب عراق با بیان اینکه یکصد سد در عراق نیازمند لایروبی هستند، گفت: امیدوار هستیم در بحث لایروبی سدها و همچنین احداث سه سد متوسط و ساخت یک دریاچه بزرگ در عراق که اطلاعات مربوط به آنها در آینده اعلام خواهد شد، از تجربه شرکت های ایرانی بهره مند شویم.



در این دیدار، نمایندگان انجمن ها و سندیکاها و شرکت های فعال در بخش آب و برق با اشاره به توانمندی های علمی و تخصصی متخصصان ایرانی و همچنین کارهای ارایه شده در سایر کشورها، آمادگی خود را برای انجام پروژه های آبی و برقی در کشور عراق اعلام کردند.



اقتصام(1)9123**1558

انتهای پیام /*


5025555
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بنابر آمار‌ سالانه ۳۰ تا ۳۵ درصد محصولات کشاورزی در کشور به هدر می‌رود درحالی‌که نوسازی ناوگان مکانیزاسیون به واسطه کاهش دورریز در تحقق شعار سال و خودکفایی محصولات استراتژیک موثر است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی صنعت برق گفت: در حال حاضر ظرفیت فعلی صادرات تجدیدپذیر‌ها معادل ظرفیت ۲۵ درصد صادرات کل برق کشور است که بیش از این هم می‌تواند توسعه پیدا کند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» عشقی گفت: اعتمادسازی مهمترین بخش در بازار سرمایه است و تمام دستگاه‌ها باید کمک کنند که اعتماد با تصمیمات به موقع به بازار سرمایه بازگردد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» عشقی گفت: اعتمادسازی مهمترین بخش در بازار سرمایه است و تمام دستگاه‌ها باید کمک کنند که اعتماد با تصمیمات به موقع به بازار سرمایه بازگردد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت و نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد مسکونی فرسوده در سراسر کشور با مشارکت مردمی کلید زده شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فرابورس ایران نحوه واگذاری دو باشگاه استقلال تهران و پرسپولیس را اعلام کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت: طبق فاکتور رسمی هر کیلو گوجه فرنگی با احتساب ۳۰ تا ۳۵ درصد سود باید در خرده‌فروشی‌ها عرضه شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر جهاد کشاورزی و رئیس شورای قیمت گذاری، قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی زراعی سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳ را اعلام کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر نظارت بر بورس‌ها گفت: محدودیت یک درصدی دامنه نوسان سهام برای یک روز دیگر یعنی فردا چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت: با نزدیک شدن فصل نقل وانتقالات مسکن فعالیت سامانه خودنویس همزمان با افزایش مشارکت‌های مردمی ۲۴ ساعته شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است