استانی 17:09 - 07 فروردین 1394
امام جمعه قلعه‌گنج مطرح کرد
امام جمعه شهرستان قلعه‌گنج گفت: ما اگر بخواهیم در صحنه جهانی مقتدر باشیم و تیر دشمنان به سنگ بخورد، باید متحد باشیم.

اتحاد رمز اقتدار ایران در صحنه جهانی/ تحقق شعار سال با پیروی از رهبر انقلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از قلعه‌گنج، حجت‌الاسلام احمد نجنو ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قلعه‌گنج با تبریک سال 94 که به عنوان سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، اظهار داشت: یکی از واجبات الهی انجام فریضه صله‌رحم در دین مبین اسلام است که بارها مورد تأکید قرار گرفته و شایسته است، مردم ایران اسلامی به این امر مهم در طول ایام نوروز توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی بیان داشت: در آغاز سال آیین‌هایی برگزار می‌شود که از میان آن‌ها صله‌رحم بسیار خوب و مورد تأکید قرآن نیز است.

وی صله رحم را از مصادیق زیادی رزق و روزی دانست و تصریح کرد: در دین مبین اسلام پاداش صدقه 10برابر، پاداش قرض 18برابر، اما پاداش انجام صله رحم 24 برابر تأکید شده است و به همین دلیل در فردای قیامت یکی از دلایل رفتن انسان به بهشت همین صله‌رحم است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در نخستین روز فروردین‌ ماه 94 در حرم مطهر امام رضا(ع) به ویژه نکات ارزشمند ایشان درباره شعار امسال که با عنوان «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» نامگذاری شده است، اظهار داشت: تا مردم به مجریان و مسؤلان اعتماد کامل نداشته باشند، دولت مانند دولت‌های کشورهای دیگر تکیه‌گاه و دلگرمی در داخل کشور ندارد.

وی با بیان اینکه نامگذاری هر سال با در نظر گرفتن اولویت‌ها بر اساس شرایط کشور و جهان صورت می‌گیرد، تصریح کرد: یکسری از مسایل منطقه‌ای، جهانی و داخلی موجب ایراد این شعار شد زیرا آشوب و نا‌ امنی‌ها کل منطقه را فرا‌ گرفته است و کشور ما یکی از با ارزشمند‌ترین چیزهایی که دارد، همین امنیت است و باید بدانیم امنیت ما در مقابل تهدیدهای خارجی در گرو وحدت مردم و مسئولان است.



خطیب جمعه قلعه‌گنج ادامه داد: اوباما گفته بود که من با اینکه در کشور خود افرادی مخالف با مذاکرات دارم، اما مذاکرات را ادامه می‌دهیم و در کشور شما هم مخالف‌هایی برای رفع مذاکرات هسته‌ای هستند.



وی ابراز داشت: اوباما قصد داشت، منتی بر سر ایران بگذارد و بگوید شما هم مخالف دارید که مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی فرمودند «در داخل هیچ‌کس با حل دیپلماتیک مسئله هسته‌ای مخالف نیست».



نجنو تصریح کرد: ما اگر بخواهیم در صحنه جهانی مقتدر باشیم و تیر دشمنان به سنگ بخورد، باید متحد باشیم.



وی یکی از برکات انقلاب اسلامی را همراه بودن دولت و ملت خواند و گفت: البته حرکت‌هایی انجام شد که دولت و ملت را از هم جدا کنند، اما موفق نشدند.



نجنو پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری را رمز تحقق شعار سال عنوان کرد و افزود: برای تحقق این شعارها باید پیام‌های رهبری را باور کرد.

وی به 12 فروردین، روز جمهوری اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: ملت ایران با آری گفتن به همه‌پرسی تاریخی جمهوری اسلامی سرنوشت کشور را تعیین کردند.

امام جمعه قلعه‌گنج ضمن محکومیت تجاوز ائتلافی از برخی کشورها با محوریت عربستان به کشور یمن آن را نشان دیگری از توطئه عمیق استکبار بر ضد کشورهای اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: مردم یمن سال‌ها از ظلم و ستم خسته شدند و امروز عربستان تجاوزگرانه به یک کشور آزاد حمله می‌کند که این تجاوز و بمباران یک حرکت کور و ددمنشانه است زیرا در آن حمله به مناطق غیر نظامی انجام می‌شود.

نجنو با اشاره به اینکه عربستان نمی‌تواند یک کشور آزاد و مستقل و مردم نهاد را در همسایگی خودش ببیند‌، اظهار داشت: آنان وحشت دارند که تروریست‌های القاعده که در یمن جای داده به عربستان برگردند.

خطیب جمعه قلعه‌گنج ضمن آرزوی پیروزی مردم مظلوم یمن تأکید کرد: امیدوارم مردم آگاه و فهیم یمن اجازه ندهند که استکبار جهانی برای آنان تصمیم بگیرند و همسایگان آنان نیز بدانند که چنین تجاوز نظامی هیچ تاثیری ندارد.

وی به تلاش نهادهای امدادی، انتظامی و امنیتی شهرستان قلعه‌گنج در ارائه خدمات بهتر به مسافران نوروزی در ایام عید نیز اشاره کرد و از خدمات و زحمات شبانه روزی آن‌ها تقدیر و تشکر کرد.


6103098
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است