استانی 15:32 - 28 آذر 1393
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:
اراک-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: تلاش برای کاهش قیمت نفت خیانت به اسلام و خدمت به غرب و آمریکا است.

به گزارش ایرنا، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» در خطبه های نماز جمعه این هفته اراک افزود: خیانت آمریکایی ها و استکباران جهان امروز دوضلعی شده است ، از یک طرف آمریکا و آل سعود در جریان داعش، طالبان و اسرائیل فتنه می آفرینند و از طرف دیگر تلاش خصمانه خود را برای کاهش قیمت نفت به کار گرفته اند.



وی بیان کرد: عربستان نیز در توطئه های استکبار جهانی نقش بزرگی دارد و با نیت پلید هرکاری می کند که جمهوری اسلامی ایران را در فروش نفت از میدان به در کند اما کور خوانده اند.



امام جمعه اراک ادامه داد: ترمیم نواقص اقتصادی و رونق امور کشور به کار مضاعف، تولید و فعالیت، حضور هدفمند در تولید دانش و کاهش مصرف های غیر ضروری بستگی دارد.



آیت الله دری نجف آبادی عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی راه برون رفت از تنگناهای کشور است که باید جدی گرفته شود و این مهم با مدیریت جهادی در همه حوزه ها میسر است.



وی بیان کرد: مبارزه واقعی با استکبار جهانی حضور آگاهانه و قدرتمند در سنگر تولید با کیفیت است و سرمایه گذاری در این عرصه روز به روز کشور را آبادتر و توسعه یافته تر می کند.



نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به موضوع ننگین شکنجه های آمریکا افزود: وای به ملت هایی که می خواهند آمریکا زمامدار آنها باشد و سرنوشت آنها را رقم بزند.



آیت الله دری نجف آبادی در خصوص اقدام تروریستی طالبان در پاکستان نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری با پاکستان به منظور مبارزه با تروریسم است.



وی اضافه کرد: اسلام برای خون انسان ها ارزش قائل است زیرا که دین اخلاق است، متاسفانه امروز به نام اسلام اقدامات وحشیانه انجام می شود که حتی در قرون وسطی هم انجام نمی شد و کشورهای زیاده خواه نیز از این اقدامات حمایت می کنند.



امام جمعه اراک افزود: تمدن غربی مادی گرا دردی را از بشریت دوا نمی کند، بشر نیاز به تربیت الهی دارد تا از منجلاب فساد رهایی یابد.



آیت الله دری نجف آبادی اظهار کرد: اگر تقوا در انسان نهادینه شود بشر به خود اجازه نمی دهد که دست به جنایات تروریستی بزند و بزرگترین مشکل بشر هوای نفس و برترین راهنما و چراغ هدایت انسان ها تقوا و زهد است.



وی در بخش دیگری از خطبه ها بیان کرد: رعایت مرز بین حلال و حرام باید مورد توجه جدی قرار گیرد، اگر تقوا در هر فردی نهادینه شود انسان در برابر وسوسه های شیطانی و نفس عماره ایستادگی و در برابر هر گناه خود را حفظ خواهد کرد.



نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خصوص بیمارستان آیت الله خوانسازی اراک نیز گفت: این بیمارستان ویژه بیماران سرطانی است و هم اکنون 64 تخت دارد که به دلیل کمبود امکانات برخی از افراد مجبورند در نوبت های چند ماه بمانند و می طلبد مسوولان بهداشتی و اجرایی استان چاره ای سریع برای حل این معضل بیاندیشند.



آیت الله دری نجف آبادی عنوان کرد: پیگیری آغاز عملیات مرحله دوم این بیمارستان در حال انجام است اما موفقیت چشمگیری حاصل نشده که بایستی مردم در توان خود دست به دست هم گذارند تا تعداد تخت های این بیمارستان افزایش یابد.



وی ادامه داد: این بیمارستان علاوه بر خدمت رسانی به مردم استان مرکزی به استان های همجوار نیز ارائه خدمت می کند و کمک در این طرح کاری ارزشمند است.



نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در بخش دیگری از خطبه ها به روزهای باقی مانده از ماه صفر اشاره کرد و گفت: اقشار مختلف مردم این استان آیین های رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) را به بهترین شکل ممکن برگزار کنند.



تاکید بر برقراری پروازهای فرودگاه و راه اندازی پروازهای خارجی و تبریک به مسیحیان به مناسبت پیش رو بودن میلاد حضرت مسیح (ع) از دیگر مواردی بود که در خطبه های نماز جمعه اراک به آن اشاره شد.



7108/560/522

انتهای پیام /*


5448953
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است