استانی 08:32 - 30 فروردین 1393
رئیس محیط زیست قشم خبر داد
رئیس محیط زیست شهرستان قشم از تعطیلی دو کارخانه فرآوری پودر ماهی در سوزا به دستور دادستانی قشم خبر داد و گفت: این دو واحد به تعهدات خود در راستای نصب دستگاه‌های بوسوز و بوگیر عمل نکرده‌اند.

تعطیلی 2 کارخانه فرآوری پودر ماهی در قشم

صادق رستمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قشم گفت: موضوع عدم رعایت استانداردهای بهداشتی و زیست محیطی متأثر از فعالیت بعضی از شرکت‌های فرآوری ماهی که در ماه‌های اخیر باعث اعتراضات و گلایه‌هایی از طرف مردم شهر سوزا و روستاهای اطراف شده است با هدف اتخاذ راهکار مناسب و بهتر در نشست اخیر شورای اداری شهرستان مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: به استناد ماده 9 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست مصوب 28 خرداد 53، اقدام به هر عملی که موجبات آلودگی محیط زیست اعم از هوا، آب و خاک را فراهم آورد ممنوع است و مشمول اخذ خسارت زیست محیطی یا تعطیلی شرکت می‌شود.

این مسئول، به بازدید کارشناسان محیط زیست از سه شرکت در حال فعالیت فرآوری ماهی در منطقه سوزا اشاره و خاطرنشان کرد: علی‌رغم عدم رعایت مسائل زیست محیطی که باعث متصاعد شدن بوی تعفن و نامطبوع در منطقه شده است، دو شرکت «متو» و «صیاد قشم»، هیچ گونه اقدامی نسبت به بهسازی، خرید و نصب دستگاه‌های بوسوز و بوگیر به عمل نیاورده‌اند که با دستور دادستان تا اطلاع ثانوی تعطیل شده‌اند.

رئیس محیط زیست شهرستان قشم اظهار داشت: با توجه به عدم اجرای تعهداتی که شرکت‌ها در خصوص خرید و نصب دستگاه‌های بو سوز و بوگیر داشتند، تصمیم بر این شد طبق دستور دادستان تا زمانی که اقدام به نصب دستگاه‌های مذکور نکرده‌اند کارخانه به حالت تعطیل باقی بماند.

وی تصریح کرد: این در حالی است که در بازدیدی مشترک با مدیریت شبکه بهداشت و درمان قشم که از یک کارخانه فرآوری ماهی (شرکت فرآوری ماهی) دیگر به عمل آمد با توجه به مکانیزه بودن و نصب دستگاه‌های بوسوز و بوگیر این کارخانه در زمان بازدید مشکل خاصی نداشت و در حال فعالیت است.

رستمی با بیان اینکه بوی کمی که از این کارخانه انتشار پیدا می‌کند به دلیل حجم بالای تحویل ماهی‌های ساردین و متو است، اضافه کرد: مدیریت «شرکت فرآوری ماهی» متعهد شد که جهت رفع نواقص اقدامات اساسی انجام دهد و اگر این شرکت نیز به تعهدات خود عمل نکند مانند شرکت‌های دیگر تعطیل خواهد شد.

این مسئول یادآور شد: شرکت فرآوری ماهی فاصله قانونی را با محل سکونت مردم سوزا رعایت نکرده و در این مورد هیچ گونه مجوزی از طرف سازمان محیط زیست ندارد. دو شرکت صیاد و متو قشم فاصله قانونی را طبق قوانین محیط زیست رعایت نموده و فعالیت شرکت‌های فوق با مجوز و جانمایی این سازمان بوده است. 

رستمی در پایان گفت: در روزهای آتی نشستی را با نماینده تعاونی‌های صیادی جهت جانمایی و خشک کردن ماهی متو به شیوه سنتی (ریختن بر روی زمین و در معرض آفتاب) در نوار ساحل جنوبی از زیارتگاه شاه شهید تا روستای مسن برای ایجاد راهکار مناسب و بهتر حل این مشکل نیز انجام خواهد شد.

انتهای پیام/88001/خ30

3514498
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است