بین‌الملل 01:07 - 31 فروردین 1394
رهبر انصارالله یمن ادعاهای ائتلاف عربستان برای توجیه حملات به مردم این کشور را تمسخرآمیز دانست و تأکید کرد، تجاوز به یمن در واقع خدمت به اسرائیل است.

رهبر انصارالله: تجاوز به یمن خدمت به اسرائیل است/ متجاوزان جرأت مقابله با ایران را ندارند

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، عبدالملک الحوثی گفت: بهانه دفاع از امنیت قومی عربی برای تجاوز به یمن، ادعایی باطل و عاری از صحت و تمسخر آمیز است. وی افزود: آمریکا و اسرائیل در رأس تجاوز به یمن قرار دارند.

الحوثی اظهار داشت: نظام سعودی، سرباز و خادم آمریکایی‌ها است و هر منطقه‌ای که در یمن هدف قرار می گیرد، از سوی آمریکایی‌ها تعیین شده و با نظارت آنان بمباران می‌شود.

رهبر انصارالله یمن تأکید کرد: اسرائیل تجاوز به یمن را به نفع امنیت خود می داند و هر کسی که از این تجاوزگری حمایت و آن را تأیید می کند، تفاوتی با اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها ندارد.

وی افزود: کسانی که این تجاوزگری را تأیید می کنند، با متجاوزان در ریخته شدن خون مردم یمن همدست هستند. کودکان یمن با بمب‌ها، موشک‌ها و جنگنده های آمریکایی هدف قرار می‌گیرند. الحوثی تجاوز ائتلاف عربستان به یمن را با چراغ سبز آمریکا دانست و تأکید کرد: اگر موافقت آمریکا نبود، این تجاوز صورت نمی گرفت و آمریکا این تجاوز را هدایت می‌کند.

وی افزود: متجاوزان، ارتش برخی کشورها، القاعده و مزدوران را از مناطق مختلف جهان اجیر کرده‌اند.

رهبر انصارالله یمن با قدردانی از حامیان مردم یمن در برابر تجاوز ائتلاف عربستان، گفت: از حزب الله لبنان و همه کسانی که از مردم یمن حمایت کردند، تشکر می کنیم. تجاوز به یمن وحشیانه است و متجاوزان پایبند به هیچ اصول و معیارهایی نیستند.

عبدالملک الحوثی اظهار داشت: ادعای دفاع از مکه مکرمه و مدینه منوره برای توجیه تجاوز به یمن، توهین به اسلام محسوب می شود. آمریکا و اسرائیل و مزدورانش برای مکه مکرمه و مدینه منوره خطرناک هستند، نه یمن. آمریکا فرماندهی تجاوز به یمن را به عهده دارد و اسرائیل از این تجاوز حمایت و پشتیبانی می کند.

وی خاطرنشان کرد: هدف از ادعای بازگرداندن یمن به جمع کشورهای عربی بازگرداندن این کشور به جمع کشورهای سازشکار است. متجاوزان می خواهند یمن را به جمع آمریکا، اسرائیل و مزدوران آنها بازگردانند.

رهبر انصارالله یمن گفت: صدها کودک و زن در یمن در حملات وحشیانه کشته شده‌اند و زیرساخت‌ها تخریب شده است که این امور بیانگر غیرقانونی بودن حمله به یمن است.

الحوثی تأکید کرد: تجاوز به یمن نشان می دهد که نظام عربستان برای مردم یمن خطر محسوب می شود. تجاوز به یمن نشان داد که نظام عربستان دشمن سرسخت مردم یمن است و ارزشی برای آنها قائل نیست.

وی مداخله عربستان در امور سیاسی یمن را نقض حاکمیت این کشور دانست و گفت: مسائل داخلی یمن مربوط به مردم این کشور می شود و نظام عربستان حق مداخله ندارد. انقلاب مردمی یمن بیش از دیگران برای حل سیاسی و مسالمت آمیز بحران کشور خود تلاش می‌کند.

رهبر انصارالله با اشاره به کارشکنی‌های عربستان در مسیر فرایند سیاسی و گفت‌وگوهای داخلی در این کشور، اظهار داشت: هدف عربستان از جلوگیری از حل مسالمت آمیز بحران یمن آماده کردن خود برای تجاوز بود. عربستان و متحدانش برای شکست گفتگوهای داخلی یمن تلاش می کردند تا خود را برای تجاوز آماده کنند. انقلابیون یمن با همه گروه‌های سیاسی تعامل کردند و هیچ گروهی را منزوی نکردند.

الحوثی خاطرنشان کرد: دشمنان از ما می‌خواهند که مراکز و نهادهای مهم را تخلیه کنیم تا القاعده این مراکز و نهادها را تصرف کند. القاعده قبلا توانست مناطق و مراکزی نظامی را در جنوب یمن تحت کنترل درآورد.

وی هشدار داد: عربستان می خواهد که القاعده یمن را به تصرف خود دربیاورد. الحوثی با اشاره به تصرف بخش‌هایی از جنوب یمن به دست القاعده، گفت: القاعده برای جنوب و شمال یمن و برای همه مردم این کشور خطر و تهدید محسوب می شود.

الحوثی ادامه داد: یکی از اهداف متجاوزان از حملات هوایی، کمک به القاعده برای کنترل مناطق و مراکزی نظامی در جنوب یمن است. ما دست خود را به سوی برادران خود در جنوب یمن برای طرد القاعده و نیروهای بیگانه دراز می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: نظام عربستان برای تأمین منافع دیگران به یمن تجاوز کرده و اسرائیل بزرگترین برنده تجاوز عربستان به یمن است.

متجاوزان جرأت مقابله با ایران را ندارند

الحوثی با اشاره به ادعای دشمنان یمن مبنی بر کنترل جمهوری اسلامی ایران بر این کشور گفت: انقلابیون یمن در پی دست یابی به استقلال ملی هستند و ادعای سیطره ایران بر یمن صحت ندارد. وی با بیان این که متجاوزان قادر به مقابله با ایران نیستند، تأکید کرد: ایران کشوری مهم و بزرگ است و متجاوزان جرأت مقابله با ایران را ندارند.

رهبر انصارالله درباره مصوبه اخیر شورای امنیت علیه یمن گفت: مصوبه شورای امنیت غیرمنتظره نبود و اگر از حق و عدالت حمایت می کرد، برای ما غیرمنتظره بود. تجاوز به یمن با قطعنامه شورای امنیت و هیچ نهاد دیگری توجیه‌پذیر نخواهد بود.

الحوثی با بیان این که یمن از حق مقابله با متجاوزان بیگانه برخوردار است، خاطرنشان کرد: مردم یمن نیازی به اجازه شورای امنیت و غیره برای مقابله با متجاوزان ندارند. ما اجازه مقابله با متجاوزان را فقط از قرآن کریم می گیریم.

رهبر انصارالله یمن گفت: تصور به زانو درآوردن مردم یمن، تصوری باطل است. مردم یمن حق دارند از هر گزینه ای برای مقابله با متجاوزان استفاده کنند. درخواست من از مردم یمن ایستادگی و اتحاد و کنار گذاشتن اختلافات سیاسی است. گروه های سیاسی که با طرفداری از متجاوزان در پی تأمین منافع خود هستند، ناکام خواهند شد و به آرزوی خود نخواهند رسید.

انتهای پیام


6226964
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه و توقف جنگ علیه آن به دانشگاه‌ها کشیده شده و پلیس با دانشجویان در تعدادی از دانشگاه‌ها درگیر است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده یگان ویژه اشباح در ارتش صهیونیستی بطور ناگهانی از سمت خود استعفا داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تعدادی از دانش آموزان پایتخت آمریکا به دلیل مخالفت مدیر خود با برگزاری مراسم حمایت از فلسطین، از او شکایت کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد وعده‌های اوکراین برای استفاده نکردن از تسلیحات آمریکایی علیه روسیه مضحک است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان، سیاست‌های دوگانه آمریکا در منطقه و جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان را چالش بزرگ برای دیپلماسی اسلام‌آباد دانست و افزود: تهران و پکن شرکای معتمد ما در منطقه هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام دولت نجات ملی یمن مورد حمایت انصارالله بامداد پنجشنبه گفت: آمریکا و انگلیس از مقابله با حملات ارتش یمن ناتوان هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های گذشته دانشگاه‌های متعددی در آمریکا اردوگاه‌هایی برای آگاهی‌رسانی و تظاهرات علیه رژیم صهیونیستی برگزار کردند که علل گوناگونی دارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ورود بی سرو صدای ۱۰۰ سرباز به همراه سامانه‌های دفاع هوایی به نیامی، پایتخت نیجر، جدیدترین متحد مسکو در ساحل، ناقوس مرگ حضور نیرو‌های آمریکایی در کشوری بود که از سال ۲۰۱۳ در این کشور غرب آفریقا مستقر هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه الجزیره قطر بامداد پنجشنبه از حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به مناطق جنوبی لبنان خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است