استانی 19:09 - 01 آبان 1393
در همایش سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران
در بیست و سومین همایش سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران، یاد و خاطره امیرناصر کاتوزیان حقوقدان برجسته ایرانی گرامی داشته شد.

آیین نکوداشت امیرناصر کاتوزیان در کرمان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، عصر امروز در بیست و سومین همایش سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران که در هتل پارس کرمان برگزار شد، یاد و خاطره امیرناصر کاتوزیان حقوقدان برجسته ایرانی گرامی داشته شد.

حجت‌الاسلام سیداحمد مرتضوی معاون دادستان‌ کشور و رئیس دادگاه عالی انتظامی قضات در این آیین اظهار داشت: گرامیداشت و بزرگداشت شخصیت‌های علمی در حقیقت گرامیداشت مقام علم است، زیر علم ست که به انسان شخصیت، هدایت و بصیرت می‌دهد.

وی افزود: آنچه مایه بصیرت انسان نشود و شخصیت انسان را نسازد، علم نیست و جهل به حساب می‌آید.

مرتضوی عنوان کرد: علم به یک معنی عقل است، زیرا گاهی عقل در مقابل جهل قرار می‌گیرد و گاهی علم، در قرآن کریم نیز آنهایی که اهل بصیرت، دانش و اندیشه هستند به عنوان صاحبان خرد یاد می‌شود.

معاون دادستان‌ کشور تصریح کرد: افرادی نیز که در آفریده‌ها، شنیده‌ها و حرف‌ها اندیشه کنند، خداوند آنها را صاحبان عقل می‌نامد.

وی گفت: امیرناصر کاتوزیان به گردن همه به ویژه حقوقدانان حق دارد، ایده ایشان این بود که هر کجا قانون، عدل و حق همراه بودند، شما هم بروید، اما هر کجا قانون معارض حق بود از حق دفاع کنید.

مرتضوی بیان داشت: امیرناصر کاتوزیان حقوقدان حق‌گرا و دانشمند طرفدار حق و عدل بود.

حسن صفایی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران نیز در این آیین اظهار داشت: شخصیت استاد کاتوزیان یک بعدی نیست و ایشان را می‌توان معلم، محقق، عدالت‌خواه و عارف نام برد.

وی خاطرنشان کرد: استاد کاتوزیان نمونه استاد واقعی بود، علاقه ایشان و دانشجویان دوطرفه بود و تبحر در رش و رشته خودشان داشتند و عمیق کار می‌کردند.

صفایی عنوان کرد: کتاب‌هایی که ایشان تالیف کردند مرجع و منبع درسی بسیاری از حقوقدانان، وکلا و دانشجویان است.

وی اضافه کرد: استاد کاتوزیان سعی کرد تا میان فقیه و آنچه امروز مورد نیاز است، تلفیق ایجاد کند و فقه را با حقوق جدید و نیازهای زمان هماهنگ می‌کرد.

علی قویدل عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز نیز اظهار داشت: استاد کاتوزیان دائما دغدغه مسائل اجتماعی را داشتند، آزادی و عدم وابستگی ایشان به قدرت یا حزبی از نمونه بارز وی بود.

وی تصریح کرد: استاد کاتوزیان معتقد بود که باید آزاده باشیم و اندیشمندان در خدمت ملت باشند.

قویدل متذکر شد: وی با این هدف وارد علم حقوق شد و تحقیق کرد، دغدغه استاد کاتوزیان ملت و اجرای عدالت در میان ملت بود.

وی در پایان یادآور شد: استاد کاتوزیان خود را سرباز عدالت می‌نامید که قانون را باید به عنوان وسیله برای اجرای عدالت در جامعه به کار برد.


5023687
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است