استانی 12:28 - 08 خرداد 1401

مباحث ورزشی و فرهنگی به طرح آمایش فارس اضافه شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد هادی ایمانیه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه فارس با دستور کار سند آمایش این استان، گفت: کم و کاستی‌های این سند بالادستی با هدف اصلاح ظرف سه ماه آینده بررسی شود.

وی تاکید کرد: آمایش فرهنگی و ورزشی نیز باید به ظرفیت‌های طرح آمایش استان فارس افزوده شود.

استانداری فارس با اشاره به اینکه این استان در سند آمایش به ۶ بخش تقسیم شده، گفت: این بررسی توسط مدیران مربوطه استان صورت گیرد که اگر منع قانونی وجود ندارد فارس در سند آمایش به ۱۴ منطقه بر اساس حوزه‌های انتخابیه چهارده گانه تقسیم شود تا تمامی ظرفیت‌های متنوع این استان در این سند مهم بالادستی لحاظ شود.

وی تاکید کرد: از همفکری نخبگان، ائمه جمعه، نمایندگان مردم شهرستان‌های فارس در مجلس شورای اسلامی و فرمانداران و مدیران این استان در احصاء ظرفیت‌های شهرستان‌های این استان استفاده و بر این اساس ظرف سه ماه آینده سند آمایش فارس نهایی و با هدف اصلاح به شورای عالی آمایش ارسال شود و بعد از ابلاغ نیز این سند بعنوان محور توسعه استان مدنظر همگان قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس هم در این جلسه با بیان اینکه سند آمایش این استان بعنوان سندی بالادستی باید مورد توجه قرار داشته باشد، گفت: هر طرح و برنامه ناهمخوان با این سند نباید اجرایی شود.

احمدعلی افکاری افزود: بر اساس تقسیم بندی انجام شده استان فارس در سند آمایش به ۶ بخش تقسیم شده است.

وی با بیان اینکه از سال ۹۲ کار مطالعاتی سند آمایش آغاز و تا سال ۹۶ ادامه داشت، گفت: فارس جز اولین استان‌های کشور است که سند آمایش آن تهیه شده و اکنون نیز مقرر شده که این سند اصلاح شود که توسعه شهرستان‌های فارس با نگاه به طرح آمایش دنبال می‌شود

در این جلسه، اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان فارس با هدف تأمین زمین مورد نیاز طرح ملی مسکن با الحاق ۳۲ هکتار به شهر استهبان، ۲۶۵ هکتار به شهر فسا و ۸۰ هکتار از اراضی محدوده صدرا به این شهر جدید موافقت کردند.


11576972
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است