استانی 14:37 - 28 شهریور 1397

عزاداری تاسوعای حسینی مردمان گیل در زیر بارش باران

به گزارش خبرنگار، همزمان با نهمین روز از محرم الحرام مردان و زنان گیل با وجود بارش شدید باران در برخی از شهرهای استان گیلان با به راه اندختن هیئت ها و دسته‌جات عزاداری در سوگ سرور و سالار شهیدان و به یاد سقای دشت کربلا اشک ماتم ریخته و بر سر و سینه زدند.

بقاع متبرکه و امامزادگان، تکایا، حسینیه ها و مساجد استان گیلان در شهرهای مختلف نیز از شامگاه گذشته همزمان با شب تاسوعای حسینی (ع) و از صبح و ظهر امروز شاهد حضور دسته‌جات و هیئت های عزاداری سرور و سالار شهیدان است.

در شهر رشت مرکز استان گیلان نیز از صبح امروز دسته‌جات سینه زنی و زنجیرزنی عزاداران با وجود بارش شدید باران از مسیرهای مختلف با نوحه خوانی و مرثیه سرایی خود را به میدان شهدا ذهاب (شهرداری رشت) رساندند.

زنان و مردان، کودکان و نوجوانان و پیر و جوان گیلانی حاضر با سینه زنی و عزاداری و همچنین فریاد «لبیک یا حسین (ع)» و «لبیک یا عباس» عشق و ارادت خود را به سرور سالار شهیدان و سقای دشت کربلا را اعلام کردند.

در این روز علاوه بر مراسم سینه زنی و زنجیر زنی، مردم گیلان غذاهای نذری نیت امام حسین (ع) و یاران با وفایش تهیه و در میان نیازمندان و عزاداران حسینی پخش کردند.  

برگزاری سوگواری عاشورای حسینی به مدت سه شب در رشت

در حاشیه این مراسم رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت طی گفتگویی اظهارکرد: درب های مصلای امام خمینی (ره) رشت از ساعت ۹ صبح امروز تاسوعا و فردا عاشورای حسینی (ع) به روی دسته‌جات عزاداری و عزاداران گیلانی باز است.

حجت الاسلام علی اصغرجهانی افزود: مراسم سوگواری عاشورای حسینی (ع)  از ساعت ۱۸ عصر روز عاشورا به مدت سه روز و با سخنرانی آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت برگزار در مصلای امام خمینی (ره) رشت برگزار می شود.

اقامه نماز ظهر عاشورا در پیاده راه فرهنگی رشت

همچنین رئیس ستاد اقامه نماز گیلان نیز در گفتگویی با اشاره به اقامه نماز ظهر عاشورا، اظهار کرد: نماز ظهر عاشورا در شهرهای مختلف استان گیلان اقامه خواهد شد.

حجت الاسلام سید ابوطالب حجازی با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین پیام های امام حسین(ع) اقامه نماز بود، افزود: از همه دسته‌جات و هیئت های عزاداری درخواست می شود همزمان با اذان ظهر عزاداری خود را تعطیل نماز ظهر عاشورا را اقامه کنند.

وی با بیان اینکه نماز ظهر عاشورا در شهر رشت مرکز استان نیز در پیاده راه فرهنگی رشت برگزار می شود، گفت: نماز ظهر عاشورا به امامت آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت اقامه می شود.

رئیس ستاد اقامه نماز گیلان همچنین به بارش باران و پیش بینی هواشناسی مبنی ادامه این روند برای فردا، خاطرنشان کرد: در صورت بارش باران نماز ظهر عاشورا در مصلاها و مساجد شهرهای استان گیلان اقامه خواهد شد.


9912861
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است