استانی 11:36 - 04 خرداد 1394
"از نگهداری اطلاعات شخصی و مخصوصاً عکس‌های خصوصی بر روی تلفن همراه جدا خودداری کنید."

بلوتوث تلفن همراه خود را خاموش کنید

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه اصفهان و به نقل از روابط عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، بر اساس اداره توصیه‌ آموزش همگانی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در خصوص تلفن‌های همراه برای کاهش سوء استفاده، بهتر است دارندگان تلفن‌های همراه بلوتوث تلفن خود را همواره خاموش نگه دارند.

در این توصیه‌ها آمده:

‌به پیامک‌هایی که به شیوه‌های مختلف مثل اعلام برنده شدن شما در مسابقات و قرعه کشی‌ها، امور خیریه و مواردی از این دست که اطلاعات کارت بانکی شما را درخواست می کنند، اعتماد نکرده و به آن‌ها پاسخ ندهید.

-تلفن های همراه دارای قابلیت هایی هستند که می‌توانند به عنوان ابزارهای جاسوسی مورد استفاده قرار گیرند. بنابراین در اماکن مهم و حساس، به توصیه‌های امنیتی مبنی برعدم استفاده از تلفن‌های همراه توجه کنید.

- بر روی لپ تاپ‌ها، اسمارت فون‌ها و تبلت‌ها برنامه‌های مفید کاربردی برای ردیابی نصب کنید و روی فایل‌ها هم پسورد گذاری کنید.

-احتمال گمشدن یا به سرقت رفتن تلفن‌های همراه، بیشتر از سایر ابزارهای رایانه‌ای است. از این‌رو، اطلاعات و محتواهای ذخیره شما در آن، درمعرض خطر و آسیب‌های جدی ناشی از دسترسی سارق به آن‌ها قرار دارد.

-اطلّاعات محرمانه، عکس‌ها و ویدئوهای شخصی و خانوادگی خود را بر روی گوشی خود نگهداری نکنید.

- هنگام خرابی گوشی تلفن همراه خود، حتی الامکان پس از تخلیه کامل اطلاعات و محتواهای موجود درآن، برای تعمیر به تعمیر کاران مجرب و قابل اعتماد مراجعه کنید.

- گوشی‌های تلفن همراه مجهز به امکانات ارتباطی متنوعی مثل وای فای، بلوتوث و اینفرارد هستند در هنگامی که ازاین امکانات ارتباطی استفاده نمی‌کنید آن‌ها را غیر فعال کنید. مجرمان قادر هستند تا با هک و نفوذ به گوشی شما، اختیارآن را در دست گرفته، ضمن برقراری تماس‌های تلفنی به حساب شما، اطلاعات و محتواهای درون گوشی شما را به سرقت برند.

-توجه داشته باشید شبکه‌های اجتماعی حریم امن و خصوصی شما نیستند.

-به فرزندانتان بیاموزید از پاسخ دادن به تلفن‌های ناشناس خودداری کنند.

-آیا می‌دانید تقویت آموزه‌های دینی بهترین راهکار در پیشگیری از آسیب‌های فضاهای مجازی در کودکان است؟

انتهای پیام


6439414
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است