ورزشی 02:00 - 22 آبان 1397
وقتی برخی هنوز هم دنبال ماجراجویی‌اند
درحالی که تنها چند روز تا پایان مهلت قانونی اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان باقی مانده، هنوز تکلیف نهایی پنج فدراسیون که روسای آنها مشمول اجرای این قانون هستند، مشخص نیست.

مهلت بازنشسته‌ها روبه اتمام و ۵ فدراسیون بلاتکلیف!

به‌ گزارش ‌ایسنا، قانون منع بکارگیری بازنشستگان در ۲۴ شهریور برای اجرا ابلاغ شد و اکنون دو ماه پس از آن تاریخ، مهلت نهایی اجرای این قانون فرا رسیده است. اجرای این قانون در ورزش یکی از پرچالش‌ترین‌ها در بین همه دستگاه‌های اجرایی بوده است. از تلاش اداری برای مانع‌تراشی در اجرای قانون گرفته تا جریان سازی برای ماندگاری بیشتر در ریاست فدراسیون‌های ورزشی از کمترین اتفاقات صورت گرفته توسط برخی مدیران ورزشی مشمول این قانون بوده است.

با توجه به این که تاکنون لیست رسمی روسای بازنشسته فدراسیون‌های ورزشی اعلام نشده، اما در پاسخ‌های مکرر مسئولان ورزشی و همچنین در پیگیری‌های خبرنگاران مشخص شده که حداقل ۱۲ رییس فدراسیون مشمول اجرای این قانون می‌شوند. پس از اعلام این لیست، برخی از روسای فدراسیون‌ها نسبت به اجرای این قانون رسما ابراز مخالفت کردند و هر چه زمان به جلو می‌رفت شکل و شیوه اعتراض‌شان برای ترک ریاست نیز جلوه نامناسب‌تری به خود می‌گرفت.

مدیران فدراسیون فوتبال از یک طرف با اعلام اطاعت محض از تکلیف قانونی، مصاحبه‌هایی را درباره دلایل عدم استعفایشان مطرح کردند. مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال و هیات رئیسه این فدراسیون به دیدار رئیس و هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی رفتند و خواستار تعیین تکلیف موضوع شدند اما علیرغم اتمام حجت رییس مجلس هنوز هم زمزمه‌هایی از مدیران فوتبال برای عدم پذیرش حقیقت و استعفا به گوش می‌رسد.

احمد ضیایی رییس فدراسیون والیبال نیز در همین راستا با اعلام رسمی مخالفت با استعفا، اظهارنظرهای رسمی در این باره انجام داد و چالش‌هایی را در این حوزه ایجاد کرد. او که به احتمال زیاد باید تا پنج‌شنبه‌ هفته جاری صندلی ریاستش را ترک کند، اخیرا در اظهار نظری اعلام کرده که تکلیف کولاکوویچ را تا پایان آذر مشخص می‌کند، این بدان معنی است که او خودش را بازنشسته نمی‌داند و متاسفانه این مهم، تازه اول ماجرا خواهد بود.

در لیستی که رسانه‌ها اعلام کردند، روسای فدراسیون‌های قایقرانی، هاکی، ناشنوایان، چوگان، سه گانه، هندبال، جودو، والیبال ، فوتبال، کاراته، ورزش‌های همگانی و ورزش‌های رزمی مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان می‌شدند. در هفته‌های گذشته با توجه به استعفای برخی از روسا و یا قطعی شدن بازنشستگی‌شان، تکلیف ۷ فدراسیون از ۱۲ فدراسیون مشخص شد، اما تاکنون وضعیت پنج فدراسیون هم‌چنان در هاله‌ای از ابهام است.

وزارت ورزش و جوانان تاکنون احمد گواری را در فدراسیون قایقرانی، حسن آباذری در فدراسیون هاکی، حسن سلگی را در فدراسیون ناشنوایان و یاشار بی غم را در فدراسیون چوگان به عنوان سرپرست معرفی کرده است. با توجه به استعفای محمدعلی صبور از فدراسیون سه گانه، احمد نامنی به عنوان سرپرست معرفی شد. در فدراسیون هندبال نیز علیرضا رحیمی جایش را به رمضانعلی دولو داد. آخرین فدراسیونی هم که وضعیت آن مشخص شد، فدراسیون جودو بود اما هنوز تکلیف روسای فدراسیون‌های والیبال، فوتبال، کاراته، ورزش‌های همگانی و ورزش های رزمی رسما مشخص نشده و این بلاتکلیفی اجرای قانون در ورزش را دو چندان کرده است.

با وجود این که  پیش از این ۲۴ آبان ماه مهلت پایانی برای پایان کار بازنشستگان اعلام شده اما برخی اختلاف نظرها در میان حقوقدانان در مورد زمان اجرای قانون، به احتمال زیاد پایان آبان حداکثر زمان نهایی است که باید بازنشسته‌ها از پست‌های‌شان خداحافظی کنند اما علیرغم محدودیت زمانی تا پایان مهلت اجرای قانون منع بکارگیری بازنشسته‌ها هنوز وضعیت برخی مدیران بازنشسته در ورزش روشن نیست و ظاهرا برخی از این مدیران هم‌چنان دنبال جنگیدن تا آخرین نفس برای "خدمت" هستند.

امید است که روسا و مدیران بازنشسته در این ماجرا با تدبیر و با نگاه منافع ملی عمل کنند تا اجرای یک قانون حاکمیتی بدون کوچکترین هزینه‌ای برای ورزش کشور همانند همه دستگاه‌های اجرایی در ورزش اجرایی شود. 

انتهای پیام


9971762
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه استقلال که به دلیل دادن ضمانت به سانتاکلارای پرتغال پنجره نقل‌وانتقالاتی خود را بسته می‌بیند، خطری از این بابت احساس نمی‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته فوق سنگین وزنه‌برداری ایران گفت: مطمئن هستم اگر با آمادگی کامل و روحیه خوب راهی المپیک شوم، اتفاق‌های خوبی را رقم خواهم زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مریم طوسی دونده کشورمان در جریان برگزاری مسابقات دوومیدانی جایزه بزرگ آفریقای جنوبی در ماده ۲۰۰ متر نایب قهرمان شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» میرزایی بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران که به دلیل مصدومیت از ابتدای فصل بازی‌های را از دست داده بود بعد از بهبود هم نمی‌تواند برای استقلال بازی کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» داور مشهور مسابقه قویترین مردان ایران از پیشنهاد رشوه در دوران برگزاری این مسابقات خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دو بوکسور کشورمان با غلبه بر حریفان خود به فینال تورنمنت جاده ابریشم راه یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کشیده شدن پای برخی از مربیان سازنده به چرخه انتخابی تیم ملی دعوای زرگری است که شاید برخی در سال المپیک به بهانه‌ای مختلف آن را راه‌اندازی کردند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ذوب آهن اصفهان یکی از برترین باشگاه‌های ورزش و فوتبال کشور در سال ۱۴۰۲ درگیر حاشیه‌های عجیبی شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است