استانی 12:24 - 09 شهریور 1393
حجت الاسلام سبحانی نیا خبر داد:
قم - خبرگزاری مهر: معاون فرهنگی موسسه دارالحدیث از برگزاری دومین همایش ملی حدیث رضوی در قم خبر داد.

دومین همایش ملی حدیث رضوی در قم برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد تقی سبحانی نیا در نشست خبری که صبح یکشنبه در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد گفت: دومین همایش ملی حدیث رضوی سه شنبه در قم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به رویکرد تخصصی دومین همایش ملی رضوی عنوان کرد: نقش جریان‌های معاصر دوران امام رضا(ع) در موضع گیری‌های آن حضرت، تاثیر سخنان امام رضا (ع) و موضع گیری و اقداماتی که ایشان داشتند از جمله موضوعات و رویکردهای دومین همایش ملی رضوی است.

معاون فرهنگی موسسه دارالحدیث با اشاره به اینکه در اولین همایش حدیث رضوی به علت عام بودن موضوعات نوقلمان زیادی در آن شرکت کردند ادامه داد: به علت موضوعات تخصصی که در دومین همایش ملی رضوی ارائه شده ویژگی مقالات این دوره نسبت به دوره قبل از کیفیت بالاتری برخوردار است.

وی عنوان کرد: شرکت کنندگان این دوره از همایش از اندیشمندان، فرهیختگان و دانشجویان ارشد، دکتری و اساتید برجسته هستند که در قالب مقاله در این همایش شرکت کرده‌اند.

سبحانی نیا با بیان اینکه در زمینه جنبه سیاسی زندگی امام رضا (ع) کارهای زیادی شده است، گفت: اما با وجود تمام کارهای انجام شده ما همچنان نیازمند این هستیم که بتوانیم از سرچشمه معارف امام رضا (ع) چه در سخنان و چه در سیره آن حضرت پژوهش‌های بیشتری را انجام دهیم.

وی در ادامه به مجموعه مقالات رسیده به این همایش اشاره و ابراز کرد: تاکنون 40 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که 6 مقاله آن سفارشی بوده است.

معاون فرهنگی موسسه دارالحدیث ابراز داشت: سه نفر از مولفان این مقالات دارای رتبه دانشیاری، پنج نفر استادیار، 6 نفر دانشجوی دکتری و مابقی دانشجویان ارشد و یا فارغ التحصیلان ارشد هستند.

وی بیان کرد: از تعداد 40 مقاله ارسالی، 17 مقاله حداقل امتیاز را کسب کرد که به ارزیابی 15 نفر از اساتید برجسته رسیده است.

حجت الاسلام سبحانی نیا در مورد برنامه‌های این همایش نیز عنوان کرد: همایش ملی حدیث رضوی سه شنبه یازدهم شهریورماه از ساعت 9 تا 13 با سخنرانی آیت الله ری شهری در سالن همایش‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: قرائت تعدادی از مقالات برگزیده، رونمایی از کتاب‌هایی با موضوع حدیث رضوی و رونمایی از سامانه حدیث نور که مربوط به احادیث امام رضا(ع) است از برنامه‌های این همایش است.


4608455
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است