سیاسی 18:07 - 26 شهریور 1393
هیات وزیران روز چهارشنبه با توجه به وضعیت منابع آب کشور و کاهش بارندگی ها نسبت به سال گذشته و سالهای قبل و کمبود شدید ذخایر آبی، از عموم مردم ایران و بویژه مردم شهر تهران خواست به طور جدی در مصرف آب صرفه جویی کنند.

رییس جمهور:به طور جدی در مصرف آب صرفه جویی کنید

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هیات وزیران در این جلسه که به ریاست حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری تشکیل شد، ابراز امیدواری کرد که با تدابیر دولت و همراهی صمیمانه مردم ایران اسلامی، مشکل شدید کمبود آب به نحو مناسبی برطرف شود.

در ابتدای این جلسه، هیات وزیران پس از ارائه گزارش وزارت نیرو درخصوص مقایسه میزان بارندگی در سالهای اخیر و روند نزولی بارندگی ها و کاهش شدید ذخایر آبی، مجموعه ای از پیشنهادهای این وزارتخانه را برای ساماندهی بهینه مصرف آب در تهران و واکنش نسبت به مشترکان پرمصرف، مورد بررسی و تصویب قرار داد.

همچنین هیات وزیران با تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل اجرای خط انتقال آب از سد ماملو به تهران و تصفیه خانه سد ماملو موافقت کرد.

وزارت امور اقتصادی و دارایی در ادامه، گزارشی را از سامانه امور گمرکی در راستای سیاستهای دولت مبنی بر پنجره واحد تجارت فرامرزی، دولت الکترونیک و تسهیل واردات، صادرات و ترانزیت کالا از گمرکات کشور به هیات وزیران ارائه کرد.

از نتایج استقرار سامانه مذکور، کاهش زمان ترخیص کالا از متوسط ۲۶ روز به ۳ روز و صادرات از ۷ روز به یک روز می باشد که موجب صرفه جویی و کاهش هزینه به مبلغ ۲۸۰ هزار میلیارد ریال برای کارآفرینان و واردکنندگان و در نهایت کاهش هزینه مصرف کنندگان می گردد.

رییس جمهوری با تشکر از وزارت امور اقتصادی و دارایی و گمرک جمهوری اسلامی ایران و با بیان اهمیت گمرک از جهت اقتصادی و تسهیل تجارت و ترانزیت کالا از کشور، بر ضرورت تبدیل کشور به یک کریدور بزرگ تاکید کرد و به روز بودن تشریفات و مقررات گمرکی و کیفیت و سرعت کنترل ها و بازرسی ها را از پیش نیازهای این ماموریت دانست.

روحانی بر لزوم به کارگیری افراد آموزش دیده، تجهیزات و تاسیسات مناسب که در شان جمهوری اسلامی ایران باشد، تاکید کرد.

رییس جمهوری، اعتماد مردم و کارآفرینان را سرمایه بزرگی برای گمرک دانست و با تاکید بر ضرورت تقویت این اعتماد، گفت:همکاری کلیه سازمان های مرتبط با زنجیره تجارت خارجی، گمرک و همسوسازی قوانین و مقررات با کنوانسیونهای بین المللی مورد تاکید است.

در ادامه وزارت ورزش و جوانان گزارشی از آماده سازی تیم های ملی برای شرکت در بازی های آسیایی اینچئون کره جنوبی ارائه کرد.

رییس جمهوری با تشکر از وزارت ورزش و جوانان و کلیه دست اندرکاران ورزش کشور ، ضمن آرزوی موفقیت برای کاروان اعزامی و بیان اینکه موفقیت ورزشکاران موجب نشاط اجتماعی می شود، برای افزایش این نشاط ها اظهار امیدواری کرد.

روحانی، کاروان اعزامی را به رعایت اخلاق و ادب اسلامی، مبارزه جوانمردانه و تلاش برای کسب رتبه بالاتر توصیه کرد و با توجه به علاقمندی و حساسیت مردم به ورزش و پیروزیهای قهرمانان، آمادگی دولت را برای حمایت همه جانبه از جامعه ورزش اعلام نمود.

با تصویب هیات دولت مبلغ ۳۹۵ میلیارد ریال اعتبار برای پیشگیری و مقابله با آثار زیان بار سطح آتش سوزی در جنگل ها و مراتع کشور در اختیار سازمان جنگل ها و مراتع و آبخیزداری کشور و استاندار گلستان قرار گرفت.

همچنین اصلاح اساسنامه شرکت سرمایه گذاری و توسعه سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی قشم و اصلاح اساسنامه شرکت صید صنعتی منطقه آزاد چابهار از تصویب دولت گذشت.

اصلاح اساسنامه صندوق ملی محیط زیست از دیگر مصوبات جلسه روز چهارشنبه هیات دولت بود که به منظور کمک به تقلیل آلاینده های زیست محیطی و جلوگیری از تخریب محیط زیست و به منظور حفاظت ، احیاء و بهره برداری پایدار از محیط زیست، منابع طبیعی و تنوع صندوق ملی محیط زیست تاسیس می

شود.

انتهای پیام


4745665
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار شکارچی گفت:از بسیاری از دولت‌ها ناامید هستیم، چون نه تنها به مردم مظلوم و بی پناه غزه کمک نمی‌کنند بلکه به اسرائیل کمک هم می‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» طحان نظیف گفت: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور امروز پس از استماع گزارش آخرین اقدامات و روند پیشرفت امور توسط مسئولین، دستورات لازم برای حل برخی مشکلات پیش‌رو را صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه کشورمان با همتای ترکمنستانی خود در عشق آباد دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران بیان کرد: مراسم محوری ۱۲ فروردین ۱۴۰۳، در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) و با سخنرانی آیت الله رئیسی برگزار خواهد شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دهقان گفت: اگر غرب به فکر آبروی از دست‌رفته خود است باید ضمن کمک به اجرای قطعنامه و برقراری آتش‌بس در غزه از ادامه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی جلوگیری کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ صباحی فرد، توان رزم و آمادگی دفاعی یگان‌های پدافندی مستقر در جزایر سیری، ابوموسی و تنب بزرگ را مورد ارزیابی قرار داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:ایستادگی جبهه مقاومت و ملت فلسطین، بی‌نظیر است و همه جهان اسلام وظیفه دارند تا از ملت غزه حمایت کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است