علمی فناوری 16:03 - 08 شهریور 1393
تهران- ایرنا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بنای دولت یازدهم حمایت از بخش خصوصی است و قرار نیست دولت تصدی گری کند.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دکتر محمود واعظی روز شنبه در مراسم افتتاح نخستین همایش هفته فناوری اطلاعات و ارتباطات پارسی زبانان در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی اظهار داشت: سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی که در اوایل امسال از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد، مقوم دیدگاه رییس جمهوری نسبت به حمایت از تولیدات و پژوهش داخلی و به ویژه بخش خصوصی بود.



وی افزود:دولت علاقمند به تقویت بخش خصوصی و افزایش صادرات به معنای محصول کار مردم است.



وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان پیشران و زیرساخت توسعه علمی کشور گفت: باید تمامی تلاش خود را برای توسعه این بخش در کشور به کار گیریم.



همچنین در این همایش کاظم آیت اللهی رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با بیان اینکه فناوری اطلاعات در مسیر توسعه همه جوامع نقش اساسی را ایفا می کند، گفت: امروزه نمی توان کسب و کار و فرایند اجتماعی را بدون در نظر گرفتن نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در نظر گرفت.



وی افزود: ایران نیز با داشتن منابع انسانی و موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد باید از تمامی پتانسیل های خود برای استفاده هر چه بیشتر از این پتانسیل ها به کار گیرد.



نخستین هفته فناوری اطلاعات و ارتباطات پارسی زبانان امروز شنبه با حضور وزیران و معاونان وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران و 12 کشور منطقه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغاز شد.



این همایش امروز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، حسنی الجابر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قطر و دیگر مسوولین و متخصصین برپاست.



این همایش با محوریت اینترنت، پیشران توسعه اقتصادی امروز و فردا برپاست و قرار است درباره آخرین دستاوردهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح جهانی و در کنار آن مسائل پارسی زبانان دنیا برای توسعه و تقویت حضور زبان فارسی در فضای مجازی بررسی می شود.



در این همایش هشت پانل تخصصی با عنوان اینترنت ابزاری برای توسعه، اصول اینترنت، محتوای فارسی در اینترنت، اعتماد، امنیت و حریم خصوصی، نقش دولت به عنوان تسهیلگر و نیز اینترنت، رسانه، جوانان و شبکه های اجتماعی برگزار می شود.



همچنین در حاشیه برگزاری این همایش نمایشگاهی با حضور 20 سازمان و شرکت دولتی و خصوصی برپاست.



همچنین در این همایش نخستین دوره جایزه مسوولیت پذیری اجتماعی شرکت های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور نیز برگزار می شود.



هدف از اهدای این جایزه انتخاب تجربه های برتر سازمان ها و موسسات فعال بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در حوزه مسوولیت پذیری اجتماعی، شناسایی، معرفی و تشویق طرح های برتر در حوزه مسوولیت پذیری اجتماعی است.



علمی(3)**9190**م.ب**1440

انتهای پیام /*


4601927
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» طبق اسکرین‌شات فاش‌شده، هواوی گوشی‌های سری P70 را در تاریخ ۲ آوریل (۱۴ فروردین ۱۴۰۳) معرفی خواهد کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون تربیت بدنی و سلامت گفت: کمتر از ۱۰ درصد مدارس کشور به فضاهای ورزشی استاندارد مجهز هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: به دلیل تنوع اقلیمی در ایران، شروع آلرژی بهاره در سراسر کشور در یک زمان نیست.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: امسال بیشترین استخدام‌ها در آموزش و پرورش و وزارت بهداشت انجام خواهد شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» یک دستگاه مبتنی بر هوش مصنوعی که در «دانشگاه لستر» ابداع شده است، در آزمایش‌ها توانست ضربان قلب نشان‌دهنده آریتمی بطنی را با موفقیت تشخیص دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نیک فرجام گفت: سیستم هوشمند گلخانه مستقل در مناطق مختلف گلخانه و یا به صورت یکپارچه با سیستم مرکزی جهت پایش و کنترل پارامترهای مختلف به کار گرفته می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شرکت مایکروسافت قابلیت جدیدی را تحت عنوان ترجمه هوشمند پیام‌ها در مکالمات Microsoft Teams معرفی کرده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: علت مرگ پزشک جوان هنوز از سوی پزشکی قانونی تعیین نشده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون ۴۰ هزار و ۶۵۵ عمل جراحی اورژانسی در کشور انجام شده است.  
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین، شناسایی شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است