اجتماعی 15:40 - 03 اردیبهشت 1393
متخصص برجسته علم تغذیه تاکید کرد :
ساری - ایرنا - متخصص برجسته علم تغذیه و فیزیولوژیست از کشور سوئیس گفت: کمبود ماده ˈرویˈ در بدن موجب بروز بیماری دیابت در افراد می شود.

پروفسور ˈ منوچهر جعفریان ˈ روز چهارشنبه در همایش تغذیه سالم ، شهروند سالم در کانون امام خمینی(ره) بابل افزود : بیماران دیابتی روزانه سه الی چهار برابر افراد عادی ماده روی را از طریق ادرار دفع می کنند و به همین دلیل تامین این ماده در بدن تاثیر مهمی در پیشگیری از بیماری دیابت دارد.



وی مصرف جوانه سفید رنگ گندم به همراه ماست را برای وعده غذایی صبح جهت پیشگیری از بیماری دیابت موثر خواند و اظهار داشت : این روش تغذیه تا 15 درصد روی بدن را تامین خواهد کرد.



پروفسور جعفریان با اظهار این مطلب که دیابت به مدت پنج سال قبل از بروز هیچ علامتی ندارد ، گفت : کمبود فلز روی باعث اختلال در ساخت انسولین در بدن شده و بروز بیماری دیابت را تشدید خواهد کرد.



وی افزود : احساس تشنگی در افراد بالای 40 سال بسیار کاهش می یابد لذا این دسته از افراد باید روزانه به طور مرتب بدون احساس نیاز آب بنوشند.



این متخصص تغذیه باور نوشیدن روزانه هفت الی هشت لیوان آب در روز را اشتباه دانست و گفت : هر کسی براساس موقعیت شغلی و نیاز بدن باید آب بنوشد.



وی از ˈ یبوست ˈ مزمن به عنوان یکی دیگر از مشکلات افراد در سنین بالا یاد کرد و اظهار داشت : این افراد برای پیشگیری و جلوگیری از یبوست بهتر است از نان تهیه شده از آرد سفید استفاده نکنند و تغذیه با نانی که از آرد سبوس دار تهیه شده می تواند در رفع این بیماری کمک کند.



پروفسور جعفریان تغذیه غلط و زندگی ناسالم را ریشه همه امراض دانست و افزود : از هر یکصد مرگ در کشور ما علت 70 مورد سوء تغذیه است و از هر 10 بیمار نیز هفت نفر در کشور سوء تغذیه دارند.



این همایش به مناسبت هفته سلامت در بابل برگزار شد.ک/3



7328/1654

انتهای پیام /*




3560842
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» قاتلان اجاره‌ای که به دستور کارمند بانک و با دریافت ۱۰۰ میلیون تومان همسر وی را کشته بودند، بازداشت شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: وضعیت استقرار خانم‌ها و آقایان در خطوط بی‌آرتی به روال قدیم تغییر کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران از برگزاری آزمون وکالت سال ۱۴۰۳ در پاییز خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پلیس راهور فراجا از اعمال محدودیت‌های ترافیکی از روز چهارشنبه ۳۰ فروردین تا شنبه ۰۱ اردیبهشت ماه در جاده‌های شمالی کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» تیم جنایی برای حل معمای مرگ مرموز مرد میانسالی که پس از سفر به تهران جان باخته است به دنبال دستگیری راننده‌ای هستند که وی را به پایتخت رسانده بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» کولیوند در دیدار با رئیس دفتر نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در ایران گفت: نهاد‌های بین المللی در برابر جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و نقض حقوق بشردوستانه در غزه ورود جدی کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» انفجار در پایانه شرق تهران با ۶ کشته برجای گذاشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» آتش سوزی در پایانه شرق تهران ۶ کشته و یک مصدوم برجای گذاشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران، از مرگ ۶ کارگر غیرایرانی در حریق اتاقک کارگری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای شهر تهران گفت: تکمیل شاخه غربی پروژه یادگار امام(ره) پروژه‌ای پیچیده، اما راهگشاست و رفع معارضین این پروژه در حال اتمام است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است