علمی فناوری 19:22 - 30 فروردین 1393
کمپانی آمریکایی گوگل پیش از شروع کنفرانس I/O امسال ارتش توسعه دهندگان خود را به دلیل طراحی‌های زشت و بد شکل اپلیکیشن‌ها مورد انتقاد علنی قرار داده و آن‌ها را تشویق کرده تا فکری اساسی در مورد ظاهر اپلیکیشن‌های خود بنمایند.

Google Google

کنفرانس I/O گوگل که یکی از رو به رشد ترین کنفرانس‌های مربوط با فناوری به شمار می‌رود، و هر سال میزبان بیش از 6 هزار نفر از توسعه دهندگان از سراسر جهان در سان فرانسیسکو است، پیش از آغاز دور جدید این کنفرانس که قرار است خردادماه امسال شروع شود، طی یک اخطار رسمی توسعه دهندگان را به دلیل طراحی‌های زشت اپلیکیشن مورد شماتت قرار داده است.

زمانی که گوگل برای اولین بار افتتاح شد، تنها چیزی که در صفحه اصلی وب‌سایت این کمپانی وجود داشت لوگو و یک کادر سفید رنگ بسیار ساده برای جستجو بود. این سخن توسط «نادیا دیرکوا» یکی از طراحان و ایده‌پردازان گوگل مطرح شده است. شاید شما اطلاعات چندانی در مورد طراحی نداشته باشید، اما ظاهر صفحه اصلی گوگل دو اصل بسیار مهم و اساسی ما را در بر می‌گیرد که عبارتند از سادگی و کارایی.

دیرکوا این سخنان را طی کمپین اختصاصی که قبل از آغاز کنفرانس I/O در خردادماه برای توسعه دهندگان برگزار شده، بیان نموده است. هدف از برگزاری این کنفرانس متوجه نمودن توسعه دهندگان مستقل به این موضوع است که باید طراحی اپلیکیشن‌ها در اولویت نخست آنان قرار گیرد.

همچنین طی این کنفرانس به توسعه دهندگان آموزش داده می‌شود که چگونه یک اپلیکیشن را از ابتدا تا انتها طراحی نمایند.

گوگل نیز طی چند وقت گذشته سعی کرده تمام سرویس‌های خود مانند یوتیوب، جی‌میل، گوگل پلاس، گوگل درایو، هنگ‌اوتس و گوگل مپز را از ابتدا مورد بازنگری قرار دهد و آن‌ها را از نو طراحی نماید. نتیجه انجام چنین کاری استفاده از فونت‌هایی با اندازه بزرگ‌تر و عدم نمایش اطلاعات بیشتر و گیج‌کننده بوده است.

اما اتخاذ چنین رویکردی در طراحی تنها به محصولات نرم‌افزاری محدود نمی‌گردد. تقریبا تمامی محصولات سخت‌افزاری این کمپانی طی چند ماه و سال گذشته دست‌خوش تغییرات ظاهری شده‌اند.

دیرکوا می‌گوید:

در کنفرانس I/O امسال قصد داریم نشست‌ها و کارگاه‌های متعددی را با محوریت طراحی برای علاقه‌مندان به طراحی و توسعه دهندگان برگزار نماییم.

درست است که صفحه اصلی جستجوی گوگل از نظر طراحی را می‌توان یکی از ساده ترین و مینیمالیستی ترین طرح‌ها در نظر گرفت، اما فلسفه چنین طراحی‌هایی را نمی‌توان در تمامی محصولات و سرویس‌های این کمپانی مشاهده کرد. همین موضوع که این کمپانی در حرکتی طوفانی سعی کرده تمامی توسعه دهندگان را تشویق کند تا طراحی را در اولویت نخست خود قرار دهند ارزشمند است. امیدواریم در آینده نزدیک شاهد اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های زیبا تر و شکیل‌تری باشیم که تحت سرویس‌ها و پلتفرم‌های گوگل کار می‌کنند.


3522588
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» انتخاب رشته بیش از ۱۲۵ هزار نفر از پذیرفته شدگان اولیه و آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D.» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۳ از امروز شنبه اول اردیبهشت آغاز می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشمندان دانشگاه کرنل آمریکا بر این باورند که گام بزرگی در راستای جستجوی موجودات فضایی برداشته اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش از افزایش تا دو میلیون تومانی حقوق سرایداران علاوه بر افزایش حقوق سالانه خبر داد و گفت: در حال حاضر حقوق سرایداران در حدود ۱۰ میلیون تومان است و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دستاورد جدید محققان ایرانی در تولید مخلوط آسفالتی یکی از راهکار‌های مناسب برای دفع بهداشتی پسماند تصفیه روغن موتور است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» اگر از جمله کسانی هستید که از خالی شدن سریع باتری ساعت هوشمند خود رنج می‌برید، حتما اشتباهاتی در مورد استفاده از آن انجام می‌دهید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت برنامه جامعی را برای ارتقای سواد سلامت افراد تهیه کرده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تیموری سنگانی گفت: به محض بروز مشکلات گفتار، زبان و بلع در هر سنی، مراجعه سریع به مراکز درمانی و توانبخشی می‌تواند در درمان موثر باشد. 
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره دارو سنتی، اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو مراکز مجاز به ارائه خدمات زالودرمانی را تشریح کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در حالی که به‌خوبی ثابت شده که فشار خون بالا و دیابت از عوامل خطر حمله قلبی هستند، کارشناسان می‌گویند علائم مشخصی وجود دارد که در روز‌ها و هفته‌های قبل از حمله قلبی رخ می‌دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که افزودن برچسب میزان کالری غذا‌ها در منوی رستوران‌ها، می‌تواند جان میلیون‌ها نفر را نجات دهد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است