فرهنگی‌هنری 08:43 - 27 آبان 1397

آثاری از یوآخیم میرهوف به ایران می‌آید/رمانی که پیش‌فروش شد

دنیا مقدم راد به خبرنگار مهر گفت: رمانهای «شکاف عمیق» و «همه مردهها عروج میکنند» نوشته یوآخیم میرهوف را در دست ترجمه دارم که از این دو «شکاف عمیق» همراه با نشر نیماژ منتشر میشود. میرهوف یکی از مطرحترین بازیگران تئاتر در آلمان است و در سالهای ۲۰۰۷ و ۲۰۱۷ به عنوان بازیگر سال آلمان انتخاب شد. او در میان کشورهای آلمانی زبان بسیار معروف است و مدام به عنوان دراماتورژ افتخاری دعوت به همکاری میشود.

وی افزود: او رمان «همه مردهها عروج میکنند« را در سال ۲۰۱۱ نوشت. این رمان بیش از یک میلیون نسخه فروش کرد و در سال ۲۰۱۲ نیز برنده جوایزی شد. پس از آن تصمیم گرفت که با نگارش دو رمان دیگر، سهگانهای از خود بر جای بگذارد و دومین جلد از این مجموعه را در سال ۲۰۱۷ با عنوان «عاقبت آن طوری نمیشود که هرگز نبوده است» نوشت.

مقدم راد ادامه داد: پس از رمان «شکاف عمیق» نیز میرهوف به پیشنهاد ناشر شروع به نگارش رمانی به نام «مزدوج منزوی» کرد که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد. نکته جالب اینکه این رمان دو سال پیش از انتشار، توسط ناشر پیشفروش شد و یک میلیون نسخه در همین زمان پیش فروش شدنش فروخت.

این مترجم همچنین به انتشار ترجمه خود از رمان «روح غریب، جنگل تاریک» نیز اشاره کرد: رمان «روح غریب، جنگل تاریک» نوشته راینهارت کایزر موهلکر، نویسنده معاصر اتریشی است. او متولد ۱۹۸۶ است و تاکنون بیش از ۲۰ جایزه ادبی در اتریش و جوایز بسیار دیگر از سراسر جهان شده است. او در میان مخاطبان ادبی کشورهای انگلیسی زبان هم طرفداران بسیاری دارد.

مترجم رمان «روح غریب، جنگل تاریک» در معرفی بیشتر راینهارت کایزر موهلکر نیز گفت: این نویسنده تاکنون فقط رمان نوشته و در هیچ حوزه دیگری وارد نشده است. رمان «روح غریب، جنگل تاریک» او در سال ۲۰۱۶ از جمله نامزدهای بهترین کتاب سال آلمان بود.


9976063
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه «بازار هنری ایران» از امسال برگزار می‌شود، گفت: دولت در حوزه فرهنگ و هنر خود را حامی بخش خصوصی و مردمی می‌داند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش لیستی از بهترین فیلم‌های انیمیشنی ۲۰۲۳ گردآوری شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حضرت علی علیه‌السلام در حدیثی به منتظران امام زمان (عج) فرموده‌اند که در انتظار فرج باشید و از رحمت خداوند متعال نا‌امید نشوید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» پنجشنبه شب با موضوع جنگ رسانه‌ای در هنگامه نبرد غزه، روی آنتن رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کلینت ایستوود فیلمبرداری «هیئت منصفه شماره ۲» را به پایان رساند که گفته شده آخرین فیلم او در مقام کارگردان است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «هیس، هیچی نیس!» با نگاهی طنز به رویداد‌های تاریخی جهان به عنوان نخستین محصول مرکز نوجوان سوره، اول اردیبهشت روانه آنتن شبکه دو می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک نماینده مجلس گفت: سفرای ایران می‌توانند بر اساس ذائقه، فرهنگ و نیاز کشور‌های محل ماموریت خود، از ترجمه کتاب‌های ایرانی حمایت کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سال ۲۰۲۳ با مجموعه‌ای از داستان‌های وحشتناک که تماشاگران را در تاریکی سینما به لرزه درآورد، سالی ترسناک برای علاقه‌مندان به ژانر وحشت بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجری تلویزیون گفت: ما با موشک‌های بالستیک، کروز و پهپاد هیمنه رژیم صهیونیستی را مچاله کردیم. اسرائیل حمله ایران را باور نمی‌کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهیه‌کننده برنامه «خط رو خط» گفت: در مجموعه «خط رو خط» به موضوعات اجتماعی در جامعه شهری می‌پردازیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است