استانی 02:56 - 01 آبان 1393
طی هفت ماه اخیر صورت گرفت
رئیس اداره منطقه ویژه، بازاریابی و سرمایه گذاری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تحقق 6160 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از ابتدای سال جاری خبر داد.

بیش از 6000 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بندر شهید رجایی

به گزارش خبرگزاری فارس از کیش، خیبر هاشمی امشب در حاشیه حضور جمعی از سرمایه گذاران بازدید کننده از غرفه بندر شهید رجایی در ششمین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه گذاری کشور، اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی به عنوان دروازه طلایی اقتصاد کشور و قرار گرفتن در مرکز کریدور ترانزیتی جنوب به شمال، با برخورداری از موقعیت ممتاز جغرافیایی، دسترسی به آبهای آزاد جهان، اتصال به شبکه بین المللی راه آهن، برخورداری از امکانات و تجهیزات مدرن، ظرفیت‌های سرمایه گذاری منحصر به‌فردی را داراست.

وی در ادامه احداث مرکز ارائه کننده خدمات ارزش افزوده (صنایع تبدیلی، مونتاژ و ...)، احداث پایانه‌های لجستیک کالا و کانتینر، ایجاد، بسط و توسعه صادرات مجدد، جذب و توسعه ترانشیب، احداث سیلوی غلات، احداث مخازن جهت عملیات بانکرینگ (سوخت رسانی به کشتی‌ها)، احداث مخازن روغن‌های خوراکی، را به عنوان مهمترین اولویت‌ها و فرصت‌های سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی عنوان کرد.

به گفته هاشمی، منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی طی هفت ماهه سال جاری، بالغ بر شش هزار و 160 میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی را با عقد پنج قرارداد سرمایه گذاری جذب کرده است.

وی همچنین از هدفگذاری بیش از 10 هزار میلیارد ریال جذب سرمایه گذاری تا پایان سال 93 خبر داد.

رئیس اداره منطقه ویژه، بازاریابی و سرمایه گذاری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن اشاره به پتانسیل بالای بندر شهید رجایی و استقبال بسیار خوب سرمایه گذاران پیش بینی کرد که این هدفگذاری انجام شده، به طور 100 درصد محقق شود.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طرح توسعه ترمینال‌های کانتینری بندر شهید رجایی با هدف قابلیت پهلودهی بزرگترین کشتی‌های کانتینری نسل هفتم دنیا با آبخور 17 متر و ظرفیت بیش از 140 هزار تن DWT در حال اجرای ترمینال دو کانتینری است که در حال حاضر ظرفیت این بندر سه میلیون TEU (واحد شمارش کانتینر) است و با تکمیل ترمینال دو، ظرفیت کانتینری بندر شهید رجایی به شش میلیون TEU خواهد رسید.

وی اضافه کرد: با تکمیل حوضچه سوم بندر شهید رجایی و قابلیت پهلودهی کشتی‌هایی با آبخور 17 متر و ظرفیت 145000 DWT و فراهم شدن زیرساخت‌های حمل و نقل، سهم بیشتری از تجارت دریایی و بین المللی نصیب کشور عزیزمان خواهد شد.

رئیس اداره منطقه ویژه، بازاریابی و سرمایه گذاری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان بیان کرد: احداث پنج حوضچه جدید و ساخت بیش از 12 هزار متر اسکله در 39 پست تا سال 2050 با ظرفیتی معادل 20 میلیون TEU هدف گذاری شده است که جایگاه بندر شهید رجایی را به سمت بنادر کانونی (HUB) منطقه سوق خواهد داد.


5018600
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است