اقتصادی 17:44 - 28 مهر 1399
با آغاز هفته کاری بازار‌های جهانی طلا ۰.۵ درصد افزایش قیمت داشت و مجدداً به کانال ۱۹۰۰ بازگشت. بازار طلا به همراه بورس امریکا همچنان تحت کنترل اخبار محرک‌های مالی تسکین اقتصادی کووید-۱۹ هستند.

صراط:

قیمت اونس طلا امروز با 14 دلار افزایش به 1913 دلار رسید. پینگ پونگ طلا بین دو کانال 1800 و 1900 روندی است که از سقوط روز سه‌شنبه هفته پیش، بسیار تکرار شده است. در واقع، اگر طلا بتواند به بالای قیمت 1930 دلار در هر اونس برسد این به معنای ورود طلا به دوران جدید خواهد بود.

به گزارش اقتصادنیوز بالاترین قیمت در ساعت 3 بعد از ظهر، 1913 دلار و پایین ترین قیمت 1899 دلار است. دلیل این افزایش مانند اکثر نوسانات هفته گذشته در نتیجه تحولات جدید محرک‌های مالی است.

۴۸ ساعت حیاتی برای طلا
 

تحلیل‌های فنی سایت Investing.com و Tradingview.com هر دو برای ساعات و روز آینده قویاً توصیه به خرید دارند.  

تحولات اخیر محرک‌های مالی؛ بسته 1.8 تریلیون دلاری چیست؟

تغییر قیمت طلا مستقیماً به محرک‌های مالی مرتبط است زیرا این فلز پناهگاه تورم است و هرچه دولت پول بیشتری چاپ کند، ارزش دلار آمریکا کاهش بیشتری می‌یابد. نانسی پلوسی، رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا نصف شب دوشنبه به وقت تهران گفت اختلافات با دولت ترامپ، در مورد بسته محرک‌های مالی تسکین اثرات اقتصادی ویروس کرونا، همچنان باقی مانده است اما وی خوش‌بین است که قبل از روز انتخابات می‌توان آن را تصویب کرد. با این حال، پلوسی اذعان کرد که توافق باید طی 48 ساعت آینده انجام شود تا این اتفاق رخ دهد. اما بسته 1.8 تریلیون دلاری پیشنهادی چیست؟

ماه‌ها است که پلوسی و استیو منوچین وزیر خزانه داری آمریکا در حال مذاکره هستند تا درباره مقدار و رویکرد لایحه بعدی تسکین اقتصادی صحبت کنند. به گفته واشنگتن‌پست، پیشنهاد 1.8 تریلیون دلاری فعلی منوچین شامل موارد زیر است:

  1. پرداخت کمک هزینه مالی دیگر: کمک هزینه‌های تا 1200 دلار برای بزرگ‌سالان واجد شرایط و 1000 دلار برای افراد تحت تکفل واجد شرایط ارسال می شود. (قانون CARES پرداخت‌های افراد تحت تکلف را تا 500 دلار تعیین می‌کند).
  2. غرامت بیکاری: غرامت بیکاری 400 دلار در هفته تعیین شده (کمتر از 600 دلار مندرج در قانون CARES اما بیشتر از 300 دلاری که ترامپ تابستان امسال با فرمان اجرایی مجاز کرد).
  3. بودجه برای آزمایش و ردیابی ویروس کرونا: در اوایل این هفته، منوچین به این قسمت از این لایحه تن داد و گفت کاخ سفید مبلغی را برای آزمایش و ردیابی ویروس در لایحه پیشنهادی محرک مالی خود در نظر می گیرد.
  4. بودجه ایالتی و محلی: یکی از مهم‌ترین بخش‌های این لایحه، 300 میلیارد دلار بودجه کمکی برای شهرها و ایالت‌ها است. این در حالی است که پیشنهاد قبلی 250 میلیارد دلار بود.

10771132
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بنابر آمار‌های اعلامی سالانه ۲۰ درصد خروج ارز مربوط به واردات کالا‌های اساسی است که با ایجاد زیرساخت‌های لازم کشت قراردادی و خودکفایی محصولات اساسی، میزان واردات کاهش می‌یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: صدور پروانه های ساختمانی در متوسط مدت زمان ۶ماه صادر می شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای تامین کنندگان دام از توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ گفت: ضعف در عرضه و پخش مویرگی منجر به فروش قارچ بالاتر از کیلویی ۱۰۰ هزارتومان در برخی مغازه‌ها شده که این امر کاملا گرانفروشی است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس بنیاد ملی گندم کاران گفت: با توجه به شرایط مساعد بارش و پیش بینی ۱۲ میلیون تن خرید تضمینی گندم انتظار می رود که هرچه سریع تر جایزه تحویل اعلام شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر جهاد گفت: ایران در راستای دستیابی به حفاظت، احیا و توسعه پایدار سرزمین، اقدامات بنیادین مختلفی در زمینه مدیریت پایدار مراتع، حفظ و صیانت از جنگل‌ها و به طور ویژه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را در دستور کار خود دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: انسداد محور‌های شریانی و غیر شریانی بر اثر سیل در شهر‌های جنوبی کشور به ۱۰ محور رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بانک مرکزی از صدور نخستین برات الکترونیکی توسط شبکه بانکی خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به شتاب‌گیری روند جمع‌آوری گاز‌های همراه و مشعل در سال ۱۴۰۳، گفت: تا پایان امسال مشعل‌های گازی واحد‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی مرکز مبادله گفت: بیست و یکمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ایران، قرار است هفته آینده یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه برگزار شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است