سیاسی 15:02 - 06 آذر 1394
واکنش حقیقت‌پور به امحاء 1700 تن سیب‌زمینی توسط دولت
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با ابراز تاسف از امحاء 1700 تن سیب‌زمینی در استان فارس گفت: وزرای کشاورزی و صنعت باید پاسخگوی کشاورزان باشند.

سیستم کشاورزی در کشور متولی ندارد/ از تذکر به وزیر کشاورزی خسته شدیم

منصور حقیقت‌پور نماینده مردم اردبیل و نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به امحاء 1700 تن سیب زمینی در کشور اظهار داشت: این مشکل، مسئله مهمی است که باید به آن توجه شود. 850 هزار تن سیب زمینی هم در اردبیل روی دست کشاورزان مانده که کسی از آن‌ها نمی‌خرد. این ها در صورت عدم برنامه‌ریزی صحیح گندیده و کلا منطقه را آلوده می‌کند.

وی افزود: اگر این مقدار سیب زمینی امحا شده، سالم بوده دولت باید تدبیر می‌کرد و با قیمتی که کمر کشاورز نشکند برای سیب زمینی‌ها چاره‌ای می‌اندیشید چرا که در این میان قشر آسیب پذیر جامعه متضرر می‌شوند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سال گذشته نیز در رابطه با قیمت‌های تضمینی سیب زمینی از دولت و وزیر درخواست کردیم تا در این میان کشاورزان متضرر نشوند.

حقیقت‌پور در ادامه اضافه کرد: سیستم کشاورزی در کشور متولی ندارد و به همین علت سیاست گذار هم ندارد لذا همه ساله کشاورز به این میزان ضرر می‌دهد.

وی در ادامه مطلب فوق خاطرنشان کرد: دو طبقه اصلی تولید کننده و مصرف کننده در این میان وجود دارد شبکه‌های بین این دو، بیشترین سود را می‌برند و هیچ ضرری هم نمی‌دهند.

حقیقت‌پور با ابراز تاسف از امحا و دفن 1700 تن سیب زمینی عنوان کرد: چقدر کشاورز برای کاشت این محصول زحمت کشیده و در روند کاشت و برداشت آن هزینه کرده است. نه توان صادراتی داریم و نه عرضه آن را.

نماینده مردم اردبیل همچنین تاکید کرد که ما توان سیاست گذاری در این رابطه نداریم و نمی‌توانیم سیاست های حمایتی را پیاده کنیم. گوجه فرنگی و سیب زمینی‌کاران در سال گذشته خسارت دیده‌اند ما بارها به وزیر جهاد کشاورزی این مسئله را گفته ایم و از گفتن آن دیگر خسته شده‌ایم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: این گونه که نمی‌شود، این صحنه ها را باید مدیریت کرد و وزرای جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت باید بازار را تنظیم کنند.

وی با بیان اینکه این مسئله بحث اداره کشور را توام با هزینه مضاعف می‌کند، افزود: باید تمهیداتی بیاندیشیم و جهت برون رفت از این معضل راهکارهایی پیدا کنیم.

حقیقت‌پور با طرح این سوال که آیا در کشورهای تولید کننده این گونه محصولات نیز همین روند را دارند تاکید کرد که ما در داخل کشور با این همه ظرفیت خدادادی باید برنامه‌ریزی صحیح انجام دهیم تا از این مشکلات رهایی پیدا کنیم.

http://fna.ir/KTWFZX

7435235
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده مردم فسا در مجلس دوازدهم درباره اولویت‌های مجلس دوازدهم توضیح داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مجلس برای تامین نظر شورای نگهبان سازمان امور مالیاتی را موظف کرد هزینه‌های دارای صورتحساب الکترونیکی را به‌عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی بپذیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» گزارش کمیسیون بهداشت مجلس درباره دلایل کمبود و گرانی دارو برای ارجاع به قوه قضاییه در مجلس قرائت شد که نمایندگان با آن مخالفت کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» خضریان گفت: راه حل مواجهه با معادله و حل مسائل کشور عقلانیت انقلابی است چون فرصت اعتماد مردم به نیرو‌های انقلاب را صرف کار‌های بنیادین می‌کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سرلشکر باقری گفت:وضعیت منطقه قبل و بعد از اقدام تلافی‌جویانه و تنبیهی ایران به مناطق حساس و پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی تغییر کرده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی دولت گفت: در سفر‌های خارجی هم برای تحقق شعار سال یعنی جهش تولید اقداماتی در دستور کار قرار می‌گیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» متن گزارش کمیسیون کشاورزی مجلس درباره تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در خصوص عملکرد سازمان حفظ نباتات در مجلس قرائت شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قالیباف گفت: قانون مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی شامل کمتر از نیم درصد مردم می‌شود آن هم مربوط به کسانی که مالیات نمی‌دهند و سود هنگفت برده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نمایندگان مجلس با اصلاح رفع ایرادات طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی اعاده شده از شورای نگهبان موافقت کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دیوان محاسبات کشور آموزشیاران و راهنمایان تعلیماتی سازمان نهضت سوادآموزی را مشمول امتیازات قانون نظام رتبه بندی معلمان اعلام کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است