استانی 12:45 - 02 بهمن 1399
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان اعلام کرد
ایسنا/آذربایجان غربی مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از توزیع ۱۶۵۰ تن انواع سموم کشاورزی در سال زراعی ۹۸-۹۹ در استان خبر داد.

توزیع بیش از ۱۶۵۰ تن انواع سموم کشاورزی در آذربایجان غربی

جعفر وحدت ، با بیان اینکه سن از آفات مهم غلات به ویژه گندم و جو در کشور است که علاوه بر خسارت کمی و کاهش عملکرد، باعث افت شدید کیفیت نانوایی گندم می‌شود، افزود: امسال شاهد تلاش مضاعف و رکورد شکنی مبارزه با سن گندم با همت کشاورزان و کارشناسان حفظ نباتات در سال جهش تولید در استان بودیم و وضعیت مزارع گندم از نظر مبارزه با سن در شرایط مطلوب و رضایت بخش قرار دارد.

به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان، وی ادامه داد: در سال زراعی ۹۸-۹۹ به منظور انجام مبارزه شیمیایی با آفات و بیماریها و علف های هرز در کلیه محصولات باغی و زراعی بر اساس برنامه ریزی به عمل آمده از سوی جهاد کشاورزی استان بیش از ۱۶۵۰ تن انواع سموم مورد تایید هیئت نظارت بر سموم از سوی بخش خصوصی و تعاونی تدارک، تامین و توزیع شده است.

وحدت تاکید کرد: نظارت مستمر در مراحل توزیع سموم در قالب ۱۸ اکیپ استانی و شهرستانی مشتکل از نمایندگان سازمان های جهاد کشاوزری، صنعت، معدن و تجارت، نظام مهندسی کشاورزی به همراه منابع طبیعی استان صورت گرفته است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از انجام ۱۵۴۰ مورد بازدید از مراکز تامین و توزیع سموم در طول ۹ ماهه سالجاری خبر داد و گفت: برنامه ریزی و تدارک و تامین به موقع سموم از سوی بخش غیردولتی، افزایش تعداد ایستگاه های پیش آگاهی جهت ردیابی، رصد و پایش آفات، افزایش تعداد ایستگاه های دیتا لاگر و گسترش مبارزه غیرشیمیایی و بیولوژیک از مهمترین برنامه های این معاونت در سال زراعی  جاری است.

انتهای پیام


10914307
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است