استانی 18:15 - 03 آبان 1400
ایسنا/کردستان دبیر کارگروه تحول معاون راهبری استان‌های حوزه هنری از تدوین سند تحول حوزه هنری کردستان در راستای بهره برداری هر چه بهتر از ظرفیت های این استان خبر داد.

سند تحول حوزه هنری کردستان تدوین می‌شود

سعید لشکری امروز (۳آبان) در جریان برگزاری نشست های بررسی نقشه تحول حوزه هنری کردستان اظهار کرد: یکی از راهبردهای اصلی حوزه هنری در مدیریت جدید، تدوین نقشه تحول با برش استانی است.

وی ادامه داد: در راستای نیل به این هدف، تاکنون نقشه تحول در 10 استان کشور تدوین و نهایی شده است و کار برای تدوین نقشه تحول در سایر استان‌های کشور نیز به عنوان یکی از اولویت های حوزه هنری در حال پیگیری است.

دبیر کارگروه تحول معاون راهبری استان‌های حوزه هنری گفت: هدف اصلی از تدوین این نقشه تحول، برنامه ریزی و تدوین چشم انداز فعالیت ها و برنامه های حوزه هنری استانی است و در همین راستا تلاش می شود که متناسب با ظرفیت هر استان، یک مسیر مشخص برای توسعه و تقویت فعالیت های استانی طراحی شود.

وی با اشاره به دستاوردهای این مهم، عنوان کرد: وجود این نقشه یا سند تحول در هر استان باعث می شود تا محوریت فعالیت ها و برنامه های استانی حوزه هنری مشخص شده و در نهایت بعد از پروسه ای سه ساله، یکی از نیازهای مهم هر استان در بخش فرهنگ و هنر انقلابی از سوی حوزه هنری پاسخ داده شود.

لشکری با اشاره به ویژگی های خاص استان کردستان در عرصه فرهنگ و هنر، افزود: نگاه حوزه هنری به استان‌هایی همچون کردستان به دلیل شرایط موجود ویژه است و به همین دلیل تلاش می کنیم تا در یک چهارچوب مشخص و بعد از بررسی های کارشناسی با استفاده از نظرات نخبگان و اندیشمندان استان، به یک خروجی واحد و مشخص در این بخش برسیم.

وی به ظرفیت های بالای حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان اشاره کرد و یادآور شد: امروز حوزه هنری کردستان در بخش‌های مختلف عملکرد ویژه ای داشته است که به عنوان نمونه اقدامات صورت گرفته در رشته دف قابل تقدیر و ویژه است و به همین دلیل ما در نگاه تحولی ابتدا به دنبال تقویت این ظرفیت ها و در قدم بعدی به دنبال پوشش نقاط ضعف احتمالی هستیم.

دبیر کارگروه تحول معاون راهبری استان‌های حوزه هنری بیان کرد: ما با مشارکت خود همکاران حوزه هنری کردستان، با بررسی های مختلف کارشناسی سعی می کنیم تا یکی از ظرفیت ها و استعدادهای ویژه این استان را به عنوان محور اصلی قرار داده و برای رسیدن به نقطه مطلوب برنامه ریزی لازم را انجام دهیم.

وی در پایان ضمن تقدیر از تلاش های صورت گرفته در بخش‌های مختلف زیرساخت، برنامه ها و فعالیت های تولیدی در حوزه هنری هنری انقلاب اسلامی استان کردستان، اظهار کرد: این سرمایه مهم باید تقویت شده و در مسیر اعتلای هر چه بهتر فعالیت های هنر انقلاب اسلامی قرار گیرد.

انتهای پیام 


11287675
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است