اقتصادی 08:30 - 15 تیر 1394
در پی شیوع تب کریمه کنگو صورت گرفت
مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران از کاهش حدود 2000 تومانی قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز خبر داد و گفت: به دلیل شیوع بیماری تب کریمه کنگو و شایعاتی درباره این بیماری، میزان تقاضا و قیمت گوشت قرمز برخلاف سال‌های گذشته، در ماه رمضان امسال کاهش یافته است.

کاهش قیمت گوشت قرمز در ماه رمضان

سعید سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: امسال بازار گوشت قرمز وضعیت مناسبی ندارد و قیمت هر کیلوگرم از این محصول نسبت به قبل از ماه رمضان حدود 2000 تومان برای مصرف‌کننده کاهش یافته است و رکود در پرواربندی‌ها نیز مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه شیوع و انتشار شایعاتی درباره بیماری تب کریمه کنگو باعث کاهش قیمت گوشت قرمز در بازار ماه رمضان شد، افزود: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم لاشه گوسفند در دامداری حدود 20 هزار تومان و قیمت این محصول در بازار مصرف از 26 تا 32 هزار تومان متفاوت است که تقریبا کاهش حدود 2000 تومانی را نسبت به ماه گذشته نشان می‌دهد.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران اعلام کرد: قیمت گوشت قرمز در مناطق مختلف کشور به این بستگی دارد که آن استان تولیدکننده یا مصرف‌کننده عمده این محصول به حساب آید؛ به عنوان مثال گوشت قرمز در استان‌هایی مانند لرستان، فارس، خراسان شمالی و همدان ارزان‌تر از دیگر استان‌هاست و در پایتخت بالاترین قیمت را دارد.

سلطانی گفت: پس از آنکه گزارش فوت یک نفر در پی شیوع بیماری تب کریمه کنگو در مازندران منتشر شد بیش از 10 هزار نسخه آموزشی برای مقابله و پیشگیری از این بیماری تهیه و در بین دامداران استان‌های مختلف توزیع شد.

وی اظهار کرد: ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو از طریق ارتباط مستقیم انسان با دام صورت می‌گیرد یا اگر قسمتی از بدن انسان زخم شده باشد و در تماس با گوشت تازه آلوده قرار گیرد احتمال انتقال این بیماری وجود دارد؛ بنابراین مردم باید نکات بهداشتی را رعایت کنند اما دلیلی برای کاهش مصرف گوشت قرمز نیست.

به گزارش ایسنا، تب کریمه کنگو یک بیماری ویروسی است که از طریق کنه‌ها (به عنوان مخزن بیماری‌) از دام‌های وحشی مانند خرگوش و خارپشت به دام‌های اهلی و نهایتا انسان منتقل می شود که در آخرین آمار اعلام شده از سوی سازمان دامپزشکی، امسال با وجود کاهش آمار تلفات، از 14 نفر مبتلا به بیماری، چهار نفر جان خود را در استان‌های خراسان رضوی، کرمان، کرمانشاه و مازندران از دست داده‌اند.

انتهای پیام


6702451
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شرکت هواپیمایی کشوری گفت: از ابتدای اعزام زائران حج عمره تا به امروز بیش از ۱۵۰۰ نفر به سرزمین وحی اعزام شدند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» نشست کمیته مشترک حمل‌ونقل جاده‌ای ایران با تاجیکستان برگزار و یادداشت تفاهم همکاری‌های بین دو کشور در تهران امضا شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: با انتشار گزارش ماهانه و گزارش‌های سالانه شرکت‌ها، تحلیل خوبی از عملکرد آنها در دسترس بازار برای تصمیم گیری قرار می‌گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران»  معاون حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن گفت: ۴۱ هزار هکتار از اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اختصاص و الحاق یافت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط دریافت سود سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بنابر سیاست‌های اخیر وزارت جهاد در راستای تنظیم بازار، صادرات مستمر مرغ به عنوان راهکار اساسی برای بالا نگه داشتن تولید مرغ، استفاده از حداکثر ظرفیت واحد‌های مرغداری و ایجاد ارزآوری باید در دستور کار قرار گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ابر پروژه اومااویا که با حضور رئیس جمهور و و زیر نیرو در سریلانکا افتتاح شد، گامی برای توسعه صادرات خدمات فنی مهندسی و رسیدن به هدف ۵ میلیارد دلاری بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: طی پنجشنبه همه فعالیت‌های مرتبط با طبیعت مانند کوهنوردی و دره‌نوردی خطرناک است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته کارشناسان، بنگاهداری بانک‌ها توان بخش واقعی اقتصاد را در بحث رشد تولید کوچک خواهد کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: با تصمیمات اتخاذ شده در ستاد اربعین، برای واردات ناوگان حمل‌ونقل عمومی اتوبوس، مبلغ ۶۰۰ میلیون یورو در نظر گرفته شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است