گوناگون 10:52 - 08 تیر 1401

ماراتن کنکور آغاز شد/ رقابت بیش از ۱۱۸هزار داوطلب در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید سالاری اظهار کرد: رقابت ۱۱۸ هزار و ۶۷۸ داوطلب ورود به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در ۳۹ حوزه از ۲۶ شهرستان خراسان رضوی امروز چهارشنبه همزمان با سراسر کشور در گروه آموزشی هنر آغاز شد.

مدیر خدمات آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: این آزمون‌ها، علاوه بر مشهد در بیشتر شهرستان‌های استان نیز برگزار می‌شود و در این دوره از رقابتهای علمی کارت ورود به جلسه آزمون سراسری در این استان برای ۷۱ هزار و ۱۲۸ زن و ۴۷ هزار و ۵۵۰ مرد صادر شد.

وی افزود: در آزمون گروه آموزشی هنر که از صبح امروز در حال برگزاری است ۱۷ هزار و ۲۲۵ داوطلب در ۲۹ حوزه استان خراسان رضوی به رقابت می‌پردازند که از این تعداد پنج هزار و ۸۷۶ نفر مرد و ۱۱ هزار و ۳۴۹ نفر، زن هستند.

سالاری با اشاره به این که آزمون گروه آموزشی علوم انسانی صبح پنجشنبه برگزار می‌شود ادامه داد: در این آزمون ۳۱ هزار و ۸۹۳ داوطلب در ۲۶ شهرستان خراسان رضوی رقابت می‌کنند که از این تعداد ۱۸ هزار و ۳۵۱ نفر زن و ۱۳ هزار و ۵۴۲ نفر مرد هستند.

مدیر خدمات آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: روز پنجشنبه همزمان با آزمون گروه انسانی، آزمون گروه آموزشی علوم ریاضی نیز با ۱۱ هزار و ۲۰۴ داوطلب شامل سه هزار و ۹۲۷ نفر زن و هفت هزار و ۲۷۷ نفر مرد در خراسان رضوی برگزار می‌شود.

وی افزود: بیشترین داوطلبان کنکور امسال در خراسان رضوی را شرکت کنندگان گروه آموزشی علوم تجربی تشکیل می‌دهند که آزمون آنها روز جمعه همزمان با سایر داوطلبان این گروه برگزار می‌شود و در این آزمون ۴۳ هزار و ۲۱۷ نفر شامل ۲۷ هزار و ۸۸۱ زن و ۱۵ هزار و ۳۳۶ مرد در ۲۶ شهرستان خراسان رضوی به رقابت علمی خواهند پرداخت.

سالاری اظهار کرد: صبح شنبه هفته آینده و در آخرین مرحله این رقابت‌های علمی نیز ۱۵ هزار و ۱۳۹ داوطلب در گروه آموزشی زبانهای خارجی در استان امتحان دارند که ۹ هزار و ۶۲۰ نفر آنان زن و پنج هزار و ۵۱۹ نفر مرد هستند.

مدیر خدمات آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در خراسان رضوی کمترین تعداد شرکت کنندگان با جمعیت ۳۷۵ نفر متعلق به حوزه آزمونی آموزش و پرورش میان جلگه و بیشترین تعداد شرکت کننده در حوزه امتحانی دانشگاه فردوسی مشهد با ۲۹ هزار و ۵۰۷ نفر شرکت کننده است که این حوزه، بزرگترین حوزه امتحانی شرق کشور نیز هست.


11608825
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است