بین‌الملل 10:13 - 05 آذر 1394
۲۰ کامیون ترکیه در مرز این کشور و سوریه در خاک سوریه هدف حمله چندین جنگنده روس قرار گرفتند.

صراط: بر اساس تصاویر گرفته شده در طرف سوری مرز با استان کلیس در جنوب ترکیه، ‌ در روز چهارشنبه کامیون‌های در حال سوختن دیده شده که امدادگران می‌گویند ناشی از حملات هوایی بوده است.

خبرگزاری آناتولی اعلام کرده که در این حمله هوایی جنگنده‌های روس ۲۰ کامیون را در شهرستان اعزاز حلب هدف قرار داده‌اند که ۱۷ کشته و زخمی بر جای گذاشته است.

برخی منابع خبری اعلام کردند که این کامیون‌ها حامل کمک‌های بشردوستانه وعازم شهرستان اعزاز واقع در شمال حلب سوریه بوده‌اند.

۷ راننده کامیون در این حمله هوایی کشته شده و ۱۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.



«ذکریا کارسلی» از فرماندهان گروه تروریستی جبهة شام در اظهاراتی عنوان کرده است، کامیون‌های متعلق به ترکیه در مرز ختای توسط جنگنده‌های روسیه مورد هدف قرار گرفته‌اند.

این حملات بعد از حمله ترکیه به جنگنده سوخو ۲۴ روسیه در مرز سوریه و ترکیه انجام می‌گیرد. اقدامی که به شدت از سوی روسیه محکوم شد و «ولادیمیر پوتین» با هشدار به ترکیه گفت: در صورت تکرار واقعه شلیک به هواپیمای سوخو ۲۴ یا وقایع مشابه دیگر، مسکو پاسخ لازم را خواهد داد.

تنش در روابط ترکیه و روسیه بر اثر این رویداد افزایش یافته و مسکو اعلام کرده افزون بر استقرار سامانه‌های پیشرفته ضد هوایی اس ۳۰۰ و ۴۰۰، ناو موشک انداز ضد هوایی «موسکوا» را نیز به سواحل مدیترانه سوریه اعزام کرده است و از تمامی امکانات برای حذف تهدیدهای هوایی ضد روسی بهره خواهد گرفت.




7431288
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پادشاه انگلیس روز پنجشنبه طرح پرحاشیه و جنجالی دولت «ریشی سوناک» درباره اخراج پناهجویان به کشور آفریقایی روآندا را امضاء کرد تا به قانون تبدیل شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: آمریکا در تمام جنایات هولناک رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین از محاصره و گرسنگی گرفته تا کشتار، ویرانی و نسل‌کشی شریک است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نمایندگان پارلمان اروپا با صدور قطعنامه‌ای جانبدارانه، پاسخ ایران به تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری کشورمان در سوریه را محکوم کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی جان باختن یک امدادگر بلژیکی در رفح، بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابعی در حماس و رژیم صهیونیستی فاش کردند یحیی السنوار به دیدن نیرو‌های مقاومت در مناطق درگیری رفته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جهاد اسلامی با اشاره به کمک‌های مالی، نظامی و سیاسی آمریکا از رژیم صهیونیستی تاکید کرد: آمریکا مسئول جنایاتی است که صهیونیست‌ها انجام می‌دهند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یکی از مسوولان سازمان عفو بین‌الملل واکنش‌های سرکوبگرانه به اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه را محکوم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر امور خارجه کره شمالی تایید کرد که تحریم‌های آمریکا به تقویت کشورش کمک کرده است، کشوری که به توسعه سلاح‌های هسته‌ای ادامه خواهد داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه با اشاره به چالش‌های نظامی و اقتصادی که برای اتحادیه اروپا وجود دارد، گفت: خطر نابودی اروپا وجود دارد، در حالی که برای رویارویی با آن تجهیز نیستیم.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی حمایت دانشجویان آمریکایی از مردم فلسطین و مبارزه آنان را به مبارزات دانشجویان آلمان نازی تشبیه کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است