استانی 20:37 - 04 بهمن 1399

روحانیون در مسیر اصلاح زندانیان به عنوان درمانگر نقش موثری دارند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان آذربایجان شرقی، مراسم آئین تجلیل از روحانیون و ائمه جماعت زندان‌های آذربایجان شرقی با حضور حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز، خلیل الهی رئیس کل دادگستری استان، علیلو دادستان مرکز استان، محمدیاری مدیر کل زندان‌های استان و روحانیون شاغل در زندان‌های استان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در آئین تجلیل از روحانیون و ائمه جماعت زندان‌های آذربایجان شرقی در حال حاضر با عنایت به قانون اساسی سیاست در کشور بر روی اصلاح بزهکاران بوده که این سیاست در غرب با شکست روبه‌رو شده است، اظهار داشت: فعالان فرهنگی باید با اصلاح نظام زمان بازپرسی بزهکاران که در قانون بر اجرای آن تاکید شده و اجرای دقیق آن و با هدایت و تشویق بزهکاران آنها را با شیوه متداول زندگی در جامعه تطبیق داده و به جای ضربه زدن به‌موقعیت اجتماعی بزهکار او را در مسیر صحیح و محیط اجتماعی قرار دهند.

وی تاکید کرد: هرچند مسؤولان زندان‌ها وظایف سنگینی دارند اما اصلاح آوری برای زندان و اصلاح مسیر درست یک کار فرهنگی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه فلسفه حضور روحانیون در زندان‌ها درمان آلام و برآورده کردن نیازهای معنوی زندانیان است ادامه داد: باید در زندان موفق به تغییر و اصلاح و تربیت زندانیان شویم و کاری کنیم تا بازگشت دوباره این افراد به زندان کاهش یابد و در این مسیر نقش روحانیون به عنوان درمانگر بسیار اثر گذار است.

وی با بیان اینکه حضور روحانیون در آحاد جامعه اعم از سازمان و غیره مؤثر است ولی در زندان مؤثرتر است، اضافه کرد: اقداماتی که در زندان برای اصلاح و تربیت زندانیان انجام می‌شود قابل تقدیر بوده اما کافی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر افزایش فعالیت‌های مؤثر فرهنگی زندان اعم از حفظ قرآن، نهج‌البلاغه و اقدامات دیگر، گفت: برخی افراد به علت شرایط تحمیلی و لغزشی و شرایط استثنایی دچار انحراف شده و وارد زندان می‌شوند که می‌توان با کارهای فرهنگی این مشکلات را حل کرد.

وی با اشاره به اهمیت حضور روحانیون و برپایی نماز در زندان افزود: کار روحانیون در زندان‌ها، احیای زندان بوده و باید کاری کنند تا هیچ زندانی برای بار دوم وارد زندان نشود، اشتباه نکند و اصلاً زندانی پیدا نشود.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه زندان‌های فعلی با زندان‌های گذشته قابل مقایسه نبوده و کارهای بزرگ فرهنگی، هنری انجام می‌گیرد، گفت: به برکت حضور آیت‌الله رئیسی در رأس قوه قضائیه با توجه به اقدامات انجام شده و اینکه هیچ خط قرمزی در رسیدگی به پرونده‌ها نداشته و اهمیتی به روابط افراد و سفارشات نمی‌دهن، اعتماد مردم به دستگاه قضا و نظام و امیدواری افزایش پیدا کرده است.


10917493
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است