ورزشی 10:42 - 06 اردیبهشت 1396
گزارش فارس از وضعیت این روزهای والیبال بانوان
فدراسیون والیبال ایران به نظر می‌رسد بعد از نتایجی که مایدا چیچیچ داشت تمایلی برای تمدید قرارداد وی ندارد.

خداحافظی میرسپاسی با مدیریت ضعیف بعد از 2 سال/ مایدا در لیست سیاه!

به گزارش خبرگزاری فارس، 17 فروردین ماه سال 95 مایدا چیچیچ اسلوونیایی به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال بانوان ایران انتخاب شد تا هدایت تیم‌های پایه را برعهده بگیرد، اما بعد از چند جلسه حضور هدایت تیم ملی بزرگسالان نیز به این مربی داده شد تا همه کاره تیم‌های ملی بانوان در رده‌های مختلف سنی شود.

* مایدا با ایران کارنامه‌اش را سنگین کرد

اگرچه نگاهی کوتاه به رزومه این سرمربی خارجی نشان می‌دهد، وی فعالیت‌های زیادی در کشورهای مطرح جهان نداشته و به عنوان یک بدنساز در صربستان دستیار یک مربی ایتالیایی بوده است. بنابراین پیشنهاد از سوی ایران که در والیبال مردان در جهان زبانزد است فرصتی به شمار می‌رفت تا این مربی خارجی به عنوان سرمربی تیم ملی ایران بار رزومه‌اش را سنگین کند. هر چند مایدا با ورودش به ایران حاشیه‌های زیادی را به دنبال داشت و باعث شد تا چند مربی سرشناس در همان ابتدای ورود از والیبال بانوان کنار بکشند تا مایدا یک تنه کار را جلو ببرد.

مایدا چیچیچ با تیم ملی بزرگسالان ایران و در ادامه با تیم ملی نوجوانان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کرد، اما نتیجه همان بود که قبلا نیز با مربیان داخلی کسب شده بود، همین نکته باعث شد تا بعد از مسابقات قهرمانی آسیا در چین، مایدا به کشورش بازگشته و مسئولان فدراسیون ایران نیز در اندیشه جذب مربی دیگر باشند. 

* فدراسیون آب پاکی را روی دست مایدا ریخت

محمود افشاردوست دبیر فدراسیون والیبال در این باره تاکید کرد برای قرارداد با مایدا باید بررسی بیشتری از نظر فنی صورت بگیرد و فدراسیون در حال حاضر گزینه خاصی را برای جایگزینی ندارد، اما شنیده‌ها حاکی از این است که مایدا پیشنهادی از سوی یک تیم باشگاهی در لیگ ایتالیا دارد و فدراسیون ایران نیز به وی پیغام داده در صورت تمایل مایدا می‌تواند با این تیم قرارداد ببندد. بنابراین به نظر می‌رسد عدم تمدید قرارداد با مایدا از سوی فدراسیون ایران تقریبا قطعی است.

* مدیریت ضعیف 2 ساله و بالاخره خداحافظی

غیر از رفتن مایدا، زهره میرسپاسی نایب‌رئیس بانوان فدراسیون والیبال نیز از سمت خود استعفا کرد. زهره میرسپاسی از 22 فروردین سال 94 به عنوان نایب‌رئیس بانوان فدراسیون والیبال معرفی شد، شخصی رسانه‌ای که فعالیتش بیشتر در این بخش متمرکز بوده و سابقه مدیریت در هیچ فدراسیونی نداشت.

وی در زمان 2 سال فعالیتش هیچ گاه نتوانست با همکاران رسانه‌ای خود ارتباط خوبی برقرار کند و در پاسخ به سوالات نیز آنها را به رئیس یا دبیر فدراسیون ارجاع می‌داد.

مدیریت ضعیف این گوینده خبر باعث شد تا حاشیه‌هایی زیادی در فدراسیون به وجود آید اما بالاخره میرسپاسی بعد از این مدت که به نظر می‌رسد نتوانست هیچ کار مثمرثمری انجام دهد، تصمیم گرفت صندلی قدرت را رها کند تا دوباره در فاصله نزدیک به مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی قهرمانی جوان این صندلی خالی بماند.

حالا باید دید محمدرضا داورزنی که به عنوان معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش مدت کوتاهی است در این پست کارش را شروع کرده چه تدبیری برای پست نایب‌رئیسی بانوان خواهد داشت؟

وی با فعالیتی که در والیبال مردان داشت باعث شد تا نام ایران در سطح تیم‌های مطرح جهان قرار بگیرد، اما باید دید داورزنی می‌تواند بانوان را هم برای همیشه از حاشیه دور کرده و آنها را در رده تیم‌های مطرح جهان بالا بکشد؟


9043949
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» آندرتیکر کشتی کچ‌کار معروف برای تبلیغ یک برند در تلویزیون به ایران می‌آید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کارلوس آلکاراس اسپانیایی با شکست ناباورانه برابر گریگور دیمیتروف از دور رقابت‌های تنیس مسترز میامی حذف شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: بهترین اتفاق سال ۱۴۰۲ صعود ۲۶ پله‌ای تیم ملی بانوان در رنکینگ جهانی و قرار گرفتن در رده ۵۲ بود. تیم ملی اکنون در رده دهم آسیا قرار دارد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دارنده مدال طلای شنای قهرمانی آسیا گفت: من به همراه مهرشاد افقری و هومر عباسی شانس کسب ورودی المپیک هستیم. هر کسی می‌تواند با رسیدن به رکورد تعیین شده، ورودی المپیک را کسب کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بسیاری از تحلیگران آمریکایی معتقدند، فضای داخلی ایالات متحده شرایط را برای ایجاد یک جنگ داخلی گسترده در این کشور آماده کرده است و ترامپ می‌تواند طی فرایند انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، نقش تعیین کننده‌ای در بروز این جنگ ایفا کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته ۸۹ کیلوگرم وزنه‌برداری ایران در واکنش به ناامیدی برخی دوستان از طلایی شدن وزنه‌برداری ایران در المپیک پاریس گفت: مسئولان خیلی قاطعانه حرف زدند ولی امیدوارم اشتباه کنند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم شهرداری گرگان در بازی نخست از مرحله نیمه نهایی سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا موفق به برتری مقابل پلیس عراق شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس فوتبال گفت: روند جوانگرایی و جوان‌تر کردن تیم ملی را باید ادامه بدهیم و این موضوع نباید بر حسب اجبار باشد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» علیرضا محمد گفت: فوتبال ایران نتیجه‌گرا است و قلعه‌نویی هم به دنبال این است که نتیجه را بگیرد و از جوانان کمتر استفاده می‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر تیم فوتبال سپاهان اصفهان گفت: در صورت تکرار اتفاقات مشابه بازی قبل مقابل تراکتور، تیم را از زمین بیرون می‌کشیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است