اجتماعی 12:31 - 31 شهریور 1396
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک:
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با انتقاد از طرح جمع آوری کودکان کار و خیابان گفت: کلمه جمع آوری نقض حقوق کودک است و این شیوه فعلی به هیچ وجه درست نیست.

ازازدواج های زودهنگام شکایت نمیکنند/جمع آوری،نقض حقوق کودک کاراست

به گزارش خبرنگار مهر مظفر الوندی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار مهر خصوص طرح جمع آوری کودکان کار و خیابان که اخیرا از سوی برخی اعضای شورای شهر تهران انتقاداتی را به همره داشت،گفت: کلمه «جمع آوری» نقض حقوق کودک است و  تجربیات متعددی از سالهای گذشته داشتیم که جواب نداد به همین دلیل باید از منشا تولید این پدیده شروع به کار کنیم و گرنه در خیایان هیچ افتاقی نمی افتد چرا که  امروزجمع می کنند و و فردا دوباره همین رویه است.

وی با تاکید بر ضرورت شناسایی صحیح منشا آسیب ها گفت:در برخی استان هامداخلاتی در محل آسیب ها شروع شد  و ارگان های مختلف در قالب یک کمیته مشترک در محل آغاز آسیب که  کودکان خیابانی به خیابان می آیند مداخلاتی داشتند که موثر بود به همین منظور برخی سامان دهی ها یا جمع آوری ها که امروز شاهد سخن گفتن از آنها هستیم جواب نمی دهد.

وزارت رفاه،متولی سامان دهی کودکان کار است

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک به آیین نامه های مصوب در رابطه با سامان دهی کودکان کار و خیابان اشاره و تصریح کرد: متاسفانه به  مبانی قانونی که از قبل تجربه شده توجهی نمی شود. ما در این خصوص  آیین نامه مرتبط با شورای ساماندهی کودکان خیابان و کار داریم که   وزارت رفاه متولی آن است  و در سال ۸۴ مصوبه سامان دهی به تصویب دولت رسید و یک دستمایه قانونی خوبی است و اگر برا ساس همان مصوبه فعالیت ها انجام شود، بسیاری از کارها درست می شود.

شیوه جمع آوری کودکان ضد حقوق کودک است

الوندی با انتقاد از اینکه شیوه فعلی جمع آوری کودکان کار و خیابان  شیوه درستی نیست،اظهارداشت:در ماده ۴۵قانون حمایت از خانواده ذکر شده که هر تصمیم اجرایی و قضایی باید با رعایت مصلحت باشد و هر کسی می تواند این را تشخیص دهد که این اقدام فعلی به منفعت کودک و یا به ضرر وی است.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در خصوص افزایش کودک آزاری ها در چند ماهه اخیر که تعدادی از انها منجر به قتل کودک شده است،گفت: به خاطر اطلاع رسانی دقیق و فوری در فضای مجازی و به لطف این اطلاع رسانی این آسیب ها نشان داده می شود و مخصوصا در رابطه با آسیب های جنسی این واقعیت هست  که نمادهایی از این موضوع منتشر می شود که حساسیت ایجاد می شود و باید به فکراین آُسیب ها بود.

وی تاکید کرد: باید به اقدامات آموزشی در سطح مدارس بیش از گذشته توجه کرد.

الوندی تصریح کرد: انتشار این مسایل بیشتر شده و این آسیب ها موضوع جدیدی نیست.

از ازدواج های زودهنگام شکایت نمی کنند

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در ادامه و در خصوص ازدواج های زودهنگام غیر قانونی در کشور و اینکه آیا این ازدواج ها بیشتر شده است؟،گفت: این هم موضوعی  است که انتشارش نسبت به قبل بیشتر شده است.

وی افزود: در طول دو سال اخیر به ۲۷استان رفتیم و مسایل کودکان را بررسی کردیم در رابطه با ازدواج ها بدون  رعایت مصلحت ،نظردادگاه و  اذن ولی ازدواج  میتواند مورد شکایت قرار گیرد که این اتفاق اغلب نمی افتد و شکایتی نمی کنند. ولی از نظر فرهنگی  و برخی رسومات مشکلاتی وجود دارد،البته هرکجا اقدام آموزشی بوده است این موضوع حل شده است.

سمن ها می توانند شکایت ثبت کنند اما نمی کنند

الوندی با انتقاد از فعالیت برخی مدافعان حقوق کودک ،گفت: مدافعان حقوق کودک از ظرفیت قانونی استفاده نمی کنند طبق قانون سمن ها می توانند شکایت کنند و دادکاه مکلف است شکایت آنها رابپذیرد وحتی در اصلاح ماده قانونی مرتبط با سمن ها در سال گذشته  

تصویب شدکه در این شکایت ها نیازی به تشریفات قوه قضائیه نیست و هر مدافع حقوق کودکی که یک مورد نقض حقوق ببنید می تواند شکایت کندکه تا کنون حتی یک مورد شکایت از سوی سمن ها نداشتیم.


9430360
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۴۶۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه ۶ شهر تهران جزئیات احداث ۳ پارکینگ بیمارستانی را در جوار ۳ بیمارستان مهم تهران اعلام کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» یک روانشناس از رابطه‌ای که انتها ندارد و با شکست رو‌به‌رو می‌شود، گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای که با استفاده از دستگاه‌های خودپرداز اقدام به کلاهبرداری می‌کرد خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری یک مالخر حرفه‌ای در شرق استان تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پارک ملی توران گفت: اعلام آمادگی و مشارکت مردم در طرح حفاظت از یوز در ایام نوروز بی سابقه و تاریخی بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس راهور تهران بزرگ گفت: همکاری بسیار مناسبی بین پلیس راهور تهران بزرگ با دستگاه‌های اجرایی و دخیل در برگزاری روز جهانی قدس در سال ۱۴۰۳ وجود دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از تصادف پژو پارس با تریلر خبر داد و گفت: راننده خودرو سواری در این حادثه جان باخت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با اعلام تهمیدات ترافیکی شب‌های قدر گفت: تردد کامیون‌ها در هر سه شب و فعالیت‌های عمرانی و حفاری ممنوع است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است