اجتماعی 20:59 - 24 مرداد 1397

تغییرات اجتماعی بدون مشارکت مؤثر تشکل های مردمی امکان پذیر نیست

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیمی سوته ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به نامگذاری روز ۲۲مرداد ماه به نام روز تشکل ها و مشارکت اجتماعی و همچنین وجود ظرفیت­های ویژه در سطح منطقه ۱۳ و در راستای جلب حمایت و مشارکت با سازمانهای مردم نهاد و همچنین کانون های اجتماعی حوزه سلامت این روز بهانه خوبی بود تا با ایجاد بستر مناسب و ایجاد زمینه تعامل از ظرفیت طرفین در ارائه خدمات بهینه و اثر بخش به شهروندان بهره برداری لازم صورت پذیرد.

معاون شهردار منطقه۱۳، ایجاد بستر مناسب به منظور معرفی سازمانهای مردم نهاد و همکار در حوزه سلامت، تعامل با سازمانهای مردم نهاد فعال در حوزه سلامت، معرفی فعالیت های کانون های اجتماعی سلامت محور و ارتباط موثر کانونهای اجتماعی سلامت محور و سازمانهای مردم نهاد را از اهداف برپایی این فستیوال برشمرد.

وی با بیان اینکه تغییرات اجتماعی بدون مشارکت فعال و مؤثر سمن ها و کانون های اجتماعی مرتبط با ارتقای سلامت جسمی، روانی و اجتماعی امکان پذیر نیست، افزود: سمن های مرتبط با حوزه سلامت طی سال های گذشته جریان ساز تغییرات جدی در وضعیت سلامت شهری بوده اند و بی شک سهم قابل توجهی از ارتقای سواد سلامت شهروندان مدیون تلاش های داوطلبانی است که در قالب حضور در بدنه این تشکل ها اقدامات مؤثری را انجام داده اند.

ابراهیمی سوته در عین حال با اشاره به گفتمان شهردار تهران مبنی بر «تهران، شهر زیست پذیر ، شهروند مشارکت پذیر » افزود: امسال ضمن قدردانی از تلاش ها و اقدامات ارزنده تشکل های غیردولتی حوزه سلامت، هم پیمان می شویم که در مجموعه مدیریت شهری حکمرانی مشارکت جو داشته باشیم و مشارکت را در سطوح تصمیم سازی، برنامه ریزی، اجرا و نظارت بر اجرا با ذی نفعان به اشتراک بگذاریم و تلاش کنیم فرصت یادگیری متقابل به یکدیگر دهیم.

وی با اشاره به برنامه های اجرایی روز تشکل ها و مشارکت اجتماعی گفت: اجرای یک رویداد منطقه ای با استفاده از ظرفیت کانونهای اجتماع محور و سمن های فعال در حوزه سلامت در بوستانهای اصلی سطح منطقه شامل پارک پیروزی و پارک خیام، در معابر مهم منطقه شامل چهارراه کوکاکولا و فلکه دوم نیروی هوایی، و همچنین در ایستگاه های مترو منطقه ؛  در قالب اجرای پیاده روی اعضای کانونهای اجتماعی و سمن های سلامت محور، راه اندازی پایگاههای مردمی با هدف معرفی و ارائه خدمات کانون های سلامت محور و سمن های فعال، فراخوان و دعوت شهروندان منطقه به مشارکت در سازمانهای مردم نهاد و کانون های اجتماع محور است که برنامه های مذکور در پارک ها و معابر منطقه از ساعت۱۸ الی ۲۱ و در ایستگاه های مترو از ساعت ۱۵ الی ۱۸ برگزار شد.


9875469
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۴۶۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه ۶ شهر تهران جزئیات احداث ۳ پارکینگ بیمارستانی را در جوار ۳ بیمارستان مهم تهران اعلام کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» یک روانشناس از رابطه‌ای که انتها ندارد و با شکست رو‌به‌رو می‌شود، گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای که با استفاده از دستگاه‌های خودپرداز اقدام به کلاهبرداری می‌کرد خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری یک مالخر حرفه‌ای در شرق استان تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پارک ملی توران گفت: اعلام آمادگی و مشارکت مردم در طرح حفاظت از یوز در ایام نوروز بی سابقه و تاریخی بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس راهور تهران بزرگ گفت: همکاری بسیار مناسبی بین پلیس راهور تهران بزرگ با دستگاه‌های اجرایی و دخیل در برگزاری روز جهانی قدس در سال ۱۴۰۳ وجود دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از تصادف پژو پارس با تریلر خبر داد و گفت: راننده خودرو سواری در این حادثه جان باخت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با اعلام تهمیدات ترافیکی شب‌های قدر گفت: تردد کامیون‌ها در هر سه شب و فعالیت‌های عمرانی و حفاری ممنوع است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است