بین‌الملل 23:04 - 08 مهر 1399
حساب‌های کاربری طرفدار خاندان ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه فقید سعودی صدور حکمی مبنی بر تعیین متعب بن عبدالله، وزیر سابق گارد ملی به عنوان رئیس شورای امنای "موسسه خیریه ملک عبدالله" را به جای برادر بزرگترش، خالد منتشر کردند.

وزیر سابق گارد ملی عربستان دوباره پست گرفت

به گزارش ایسنا، حساب‌های کاربری در شبکه اجتماعی دلایلی که خاندان سلطنتی را به انتخاب متعب به عنوان رئیس شورای امنا به جای بردار بزرگترش را واداشته، ذکر نکردند. همچنین انتصاب متعب در هرم موسسه انسان‌دوستانه همزمان با کمپین سازماندهی شده حساب‌های طرفدار خاندان ملک عبدالله در توییتر است که خواستار آزادی سه تن از شاهزادگان بازداشتی از جمله ترکی بن عبدالله رئیس اجرایی موسسه خیریه عبدالله هستند.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان پسر عمویش ترکی را از پایان سال ۲۰۱۷ بازداشت کرده به طوری‌که او در قالب کمپین به اصطلاح ضد فساد بازداشت شد که ده‌ها شاهزاده را گرفتار هتل ریتز کارلتون در ریاض کرد. او تا امروز هم بازداشت است. همچنین فیصل و مشعل دو برادر او نیز چند ماه پیش بازداشت شدند.

طبق گزارش سایت عربی ۲۱، یک منبع نزدیک به خاندان ملک عبدالله می‌گوید حکم انتصاب متعب پیام‌هایی غیرعلنی بی‌ارتباط با موسسه خیریه دارد با محتوای این‌که او مجددا رو بیاید.

این منبع می‌گوید، متعب همچنان به رغم تلاش برای آتش‌زدن سیاسی او از طریق برکناری‌ از پستش به اتهامات فساد همچنان قوی‌ترین پسر ملک عبدالله است اما این منبع هرگونه تحرک نزدیک از سوی خاندان ملک عبدالله برای برخورد با بن سلمان را بعید دانست.

به رغم این‌ که متعب که نیمی از زندگی‌اش را در گارد ملی گذرانده و بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ ریاست آن را برعهده داشته چندین بار پس از آزادی در کنار بن سلمان رویت شده اما از رویکرد به حاشیه راندنش از صحنه ناراضی است و خود را قوی‌ترین وارث پدرش می‌داند. از زمان حضورش در کنار بن سلمان در فستیوال اسب دوانی در پایان ۲۰۱۷ و چهار ماه بعد در وداع با ملک سلمان در هنگام سفرش متعب بن عبدالله در کنار ملک سلمان و پسرش جز در مناسبات عزا ظاهر نشده است.

بن سلمان خانواده ملک عبدالله را از وزارت گارد ملی که از دهه ۶۰ قرن گذشته تحت ماموریت ملک عبدالله بود، جدا کرد.

در راستای اختلافات رو به فزونی بین دو خاندان عبدالله و سلمان مخالف سعودی عمر الزهرانی چند هفته پیش گفته بود، خاندان ملک عبدالله ترغیب کننده شکایتی بود که سعد الجبری، افسر سابق اطلاعاتی عربستان علیه بن سلمان در دادگاه آمریکا ارائه کرد. این خاندان قصد دارد گام‌های مشابهی با هدف فشار بر ولیعهد برای آزادی فرزندان محبوسش بردارد.

بنا بر اظهارات الزهرانی، این ایده از سوی برخی فرزندان شاه فقید عبدالله که در خارج هستند مطرح شد بقیه هم آن را تایید کردند.

انتهای پیام


10740889
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه تلگراف بررسی کرد که چرا رئیس‌جمهور فرانسه درخصوص مسائل مربوط به جنگ اوکراین به طور ناگهانی از «کبوتر صلح به شاهین جنگجو» تبدیل شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت دفاع آمریکا نسبت به روابط نیجر با ایران و روسیه ابراز نگرانی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اتحادیه اروپا تحریم شهرک نشینان افراطی که فلسطینیان در کرانه باختری را مورد خشونت قرار می‌دهند، تصویب کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رومانی یک پایگاه هوایی در ۱۳۰ کیلومتری مرز اوکراین را با هدف تقویت جناح شرقی ناتو بازسازی می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقاومت اسلامی لبنان سه‌شنبه شب اعلام کرد که مواضع نظامیان صهیونیست را در شمال فلسطین اشغالی هدف حمله موشکی قرار داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اتحادیه اروپا بودجه بشردوستانه‌ای به ارزش ۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو را به تصویب رساند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» به مناسبت ۱۰ ساله شدن الحاق کریمه به روسیه بنری در این خصوص در شلوغ‌ترین خیابان نیویورک به نمایش درآمد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی از توسعه برنامه هسته‌ای صلح آمیز عراق حمایت کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر انگلیس از اخراج پناهجویان غیرقانونی به رواندا براساس برنامه‌ریزی‌های قبلی خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اسکات ریتر، افسر سابق اطلاعاتی معتقد است عدم تمایل کنگره به تصویب لایحه‌ای برای کمک اضافی به اوکراین، دولت بایدن را مجبور به تغییر سیاست کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است