بین‌الملل 16:12 - 07 فروردین 1394
در 24 ساعت گذشته؛
تهران – ایرنا – مقام های وزارت بهداشت یمن روز جمعه گفتند که دستکم 39 غیرنظامی در تهاجم هوایی 24 ساعته اخیر سعودی و متحدانش به یمن جان باخته اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از صنعا، مقام های وزارت بهداشت یمن افزوند: 12 تن از قربانیان بر اثر اصابت بمب ها و راکت های شلیک شده در حمله هوایی به مناطق مسکونی اطراف پایگاه نظامی الصمع در شمال پایتخت، جان خود را از دست دادند.



به گفته شاهدان، هواپیماهای جنگی سعودی و متحدانش، پایگاه الصمع را هدف قرار دادند که یگان های ارتش تحت فرماندهی احمد علی صالح پسر علی عبدالله صالح رییس جمهوری پیشین یمن در آن مستقر هستند.



شاهدان افزودند که هواپیماهای متجاوز در بامداد جمعه 3 بار به مجتمع ریاست جمهوری در جنوب صنعا حمله کردند که از ماه فوریه به تصرف نیروهای جنبش مردمی انصارالله درآمده است.



به گفته شاهدان، جت های جنگی همچنین به مقر یک تیپ ارتش در استان عمران در شمال صنعا پایتخت و همچنین انبارهای سلاح در صعده در شمال یمن حمله کردند.



به گفته منابع قبایلی، در حملات هوایی شبانه، یک تیپ ارتش وفادار به صالح در استان مارب در شرق یمن هدف قرار گرفت.



یک مقام نظامی به فرانس پرس گفت که جت های نیروی هوایی سعودی و متحدانش پنجشنبه یک انبار بزرگ اسلحه را در یک اردو گاه ارتش که تحت فرماندهی علی عبدالله صالح است، بمباران کردند.



مقام های رسمی از کشته و زخمی شدن ده ها نفر در این اردوگاه در حومه جنوبی صنعا سخن گفتند. اما این اطلاعات هنوز به طور مستقل قابل تایید نیست.



به گفته یک مقام امنیتی، بر اثر انفجار روز جمعه یک راکت در بازاری در مرکز صنعا، هشت تن زخمی شدند.



به گفته ساکنان صنعا، از هنگام آغاز حملات هوایی سعودی و متحدانش ده ها خودروی حامل موشک های ضد هوایی به طور مداوم در پایتخت گشت می زنند.



ده ها غیرنظامی از جمله کودکان و زنان در تهاجم هوایی سعودی و هم پیماناش به مناطق مسکونی یمن که از روز پنجشنبه آغاز شده، جان خود را از دست داده اند.



خاورم**1486**1613

انتهای پیام /*


6102774
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه با اشاره به چالش‌های نظامی و اقتصادی که برای اتحادیه اروپا وجود دارد، گفت: خطر نابودی اروپا وجود دارد، در حالی که برای رویارویی با آن تجهیز نیستیم.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی حمایت دانشجویان آمریکایی از مردم فلسطین و مبارزه آنان را به مبارزات دانشجویان آلمان نازی تشبیه کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام ارشد روسی اعلام کرد در صورت استقرار تاسیسات هسته‌ای در لهستان، این تاسیسات هدف نظامی مسکو خواهند بود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یکی از رهبران حماس ضمن تشریح آخرین روند مربوط به مذاکرات آتش بس، تحرکات دشمن صهیونیستی برای غلبه بر این جنبش را شکست خورده دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» هزاران پرواز فرودگاه‌های فرانسه در پی اعتصاب کارکنانشان به دلیل دستمزد کم، لغو شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از رئیس دانشگاه کلمبیا خواست در صورتی که نتواند اعتراضات حامی فلسطین را در این دانشگاه متوقف کند، استعفا دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» صد‌ها شهرک‌نشین با حمایت پلیس رژیم صهیونیستی در سومین روز عید پسح خود به مسجدالاقصی یورش بردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یکی مقام سابق فرانسوی فاش کرد از ابتدای جنگ اوکراین ۷۵ نیروی فرانسوی کشته، زخمی یا به پاریس بازگردانده شده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اتحاد آلبا خواستار آتش بس فوری در نوار غزه و پایان دادن به اقدامات نسل کشی، جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت علیه فلسطینیان شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه و توقف جنگ علیه آن به دانشگاه‌ها کشیده شده و پلیس با دانشجویان در تعدادی از دانشگاه‌ها درگیر است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است