فرهنگی‌هنری 13:54 - 01 بهمن 1399
آیین اختتامیه مسابقه ملی «سرباز وطن» با معرفی نفرات برتر برگزار شد.

برترین طراحان یادمان «سرباز وطن» معرفی شدند

به گزارش ایسنا، مسابقه یادمان «سرباز وطن» که با هدف ساخت سازه‌ای با هویت ملی از سوی شهرداری تهران و توسط منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد برگزار شد، پس از داوری محمد بهشتی، مهدی حجت، مجید مجیدی، سید جواد میرحسینی و سید جواد موسوی، شش اثر انتخاب و به نفرات برتر در آیین اختتامیه جوایزی تعلق گرفت.



سید محمدحسین حجازی، مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد در بخشی از سخنرانی خود با بیان اینکه ایده طرح یادمان سرباز وطن یک هفته بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی از سوی شرکت نوسازی عباس‌آباد به شورای شهر مطرح شد گفت: شهادت حاج قاسم سلیمانی موجب شد تا ایده طرح سرباز یادمان وطن مطرح شود و مورد تایید شورای شهر قرار گرفت و سازمان مهندسی مشاور نیز مامور به انجام آن شد. بعد از آن نیز هیات داوران برای آنکه این کار بزرگ و ملی به بهترین شکل انجام گیرد مشخص شد. برای انتخاب نماد ملی کشور بررسی‌ها به صورت دقیق انجام شد تا سرباز وطن شاکله‌ای باشد از جمیع مباحثی که در رابطه با آن خلاصه شود.



مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد اعلام کرد: اثر برتر بعد از فاز مطالعاتی، اوایل سال آینده کلنگ ساخت‌اش زده خواهد شد و همچنین قرار است نمایشگاهی دائمی از دیگر آثار ارسالی نیز برپا شود تا از توانایی معماران کشور بهره بیشتر برده شود.



ساخته سید میثاق مدنی و محسن محمدپور توتونسیز اثر نخست و برتر مسابقه یادمان ملی «سرباز وطن» شناخته شد و اثر دوم توسط محمد پاسبان، مورد تقدیر قرار گرفت. همچنین هانیه دبیری و حسین شناور به طور مشترک هنرمندانی هستند که رتبه سوم اثر شایسته تقدیر را به دست آوردند.



علاوه بر سه اثر برگزیده شش اثر دیگر نیز مورد تقدیر قرار گرفتند. اثر اول شایسته تقدیر به «استودیو صفار» تعلق گرفت و اثر دوم شایسته تقدیر نیز کار مشترکی بود از ۶ هنرمند به نام‌های فاطمه عندلیب، زهرا احدی، نسیم مرآتی، مهرداد قدیمی بند بونی، زهرا اشرفین و سید علیرضا سید رئوفی.

اثر سوم شایسته تقدیر توسط ۳ هنرمند به نام های جمال رسول‌زاده، مرجان رفیعی و سعید جمشیدی قمصری تعلق گرفت و در خلق چهارمین اثر شایسته هم ۴ هنرمند صادق بهدانی، محسن دهقان، رزا بمانی و میثم فیضی معرفی شدند و پنجمین اثر شایسته تقدیر کار مشترک ۲ هنرمندانی به نام‌های شرمینه رحمانی و آرین مهدوی بود. در نهایت ششمین و آخرین اثر شایسته تقدیر هم کاری بود از شرکت هنر مهندسی «شهر» که از نماینده این شرکت برای دریافت لوح تقدیر دعوت به عمل آمده بود.



در پایان از جوان‌ترین شرکت کننده با ۱۸ سال سن به نام مهسا منظوری تقدیر شد.



انتهای پیام 


10912836
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های پایانی اولین هفته از اردیبهشت ماه فیلم‌های سینمایی «جغد شب»، «قاتلان ماه کامل» و «در مسیر بوستون» از قاب شبکه‌های سیما تماشایی می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جبلی گفت: رسانه ملی و وزرات ورزش در حال تدوین آیین‌نامه‌ای درباره حق پخش فوتبال هستند که تقدیم هیئت وزیران خواهد شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» استاد پیشکسوت قرآنی گفت: قرآن همه چیز ماست. اگر قرآن می‌تواند تمام مشکلات ما را حل کند، چرا ما آن را در اولویت قرار ندهیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس مذهبی با اشاره به فضائل متعدد شاه عبدالعظیم حسنی (ع) از ایشان به عنوان یکی از شخصیت‌های برجسته تاریخ اسلام یاد کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزارت فرهنگ، دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی را که در اجرای بند ۱۶ ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ تدوین شده است، ابلاغ کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه سفر به پاکستان از فعال شدن ۶ خانه فرهنگی ایران در این کشور خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کتابفروشی‌های تایید شده در سامانه بازار کتاب برای حضور در بخش مجازی سی وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۸ اردیبهشت فرصت دارد نسبت به ثبت‌نام در این بخش اقدام کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران بهترین‌های سال گذشته ورزش ایران در بخش‌های مختلف معرفی شدند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران بهترین‌های سال گذشته ورزش ایران در بخش‌های مختلف معرفی شدند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رایزن فرهنگی پاکستان گفت: همواره به‌رغم سختی‌های فراوانی که استکبار جهانی بر مردم ایران تحمیل کرده با استقامت وصف‌ناپذیری در مقابل همه قدرتمندان عالم ایستاده‌اند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است