اجتماعی 17:30 - 21 بهمن 1394
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تفرش از نجات کوهنورده گم شده در ارتفاعات این شهرستان توسط تیم امداد و نجات کوهستان خبر داد.

نجات جوان 24 ساله از میان برف و کولاک

به گزارش سرویس حوادث جام نیـوز به نقل از فارس، مجید حسین‌جمال اظهار داشت: در روز گذشته طی تماس تلفنی اورژانس به جمعیت هلال احمر شهرستان تفرش در ساعت 17:10 گزارش یک مورد مفقودی در کوهستان داده شد.

 

وی تصریح کرد: پس از هماهنگی با گروه امداد و نجات کوهستان تیم 6 نفره به منطقه خرازان اعزام شد، در همین حال اطلاعات لازم توسط فرمانده عملیات در جمعیت هلال احمر تفرش جمع‌آوری و در اختیار تیم اعزام شده قرار گرفت.

 

رئیس جمعیت هلال احمر تفرش افزود: فرد مفقود شده یک جوان دانشجوی 24 ساله بود که برای کوهنوردی صبح روز بیستم بهمن راهی ارتفاعات خرازان شده بود که بر اثر ناآشنا بودن با منطقه و برخورد با مه و کولاک در ارتفاع 3 هزار متری خط‌الراس خرازان مسیر بازگشت را گم کرده و در حجم زیاد برف گرفتار سرما شده بود.

 

جمال گفت: این کوهنورد در اولین فرصت خود را به منطقه آنتن موبایل می‌رساند و با 115 تماس می‌گیرد و وضعیت وخیم خود را گزارش می‌دهد و گروه امداد و نجات کوهستان پس از رسیدن به منطقه گردنه لشکرگاه عملیات جستجوی خود را آغاز کرد و بعد از حدود یک ساعت برف کوبی  در پایین دست خط‌الراس لشکرگاه در حالتی فرد مفقود شده را یافتند که روی برف بی‌رمق و ناتوان دراز کشیده بود.

 

وی ادامه داد: تیم امداد بعد از انجام کمک‌های اولیه و تثبیت وی، او را به سمت آمبولانس انتقال دادند و سپس به مرکز درمانی اعزام کردند. رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تفرش افزود: کوهنوردان مخصوصا در فصل زمستان از کوهنوردی به صورت انفرادی بپرهیزند و همچنین با توجه به سرما و وضعیت ناپایدار جوی با تجهیزات کامل زمستانی راهی کوهستان شوند، تا شاهد اینگونه حوادث نباشیم.

 

2023


7672023
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد، هر ایرانی می‌تواند با واریز ماهیانه حداقل ۳۰ هزار تومان از ایتام و محسنین حمایت کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق سیل‌زده کشور را تشریح کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق سیل‌زده کشور را تشریح کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرد جوان که برای ۵۰ میلیارد تومان تتر از سوی ۳ نفر ربوده شده بود با اقدام به موقع پلیس آزاد شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با حکم شهردار تهران امیر شهرابی فراهانی به‌عنوان سرپرست جدید شهرداری منطقه ۱۴ منصوب شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس قوه قضاییه گفت: مسئولان قضایی در جهت تحکیم آرامش و امنیت مردم و شهروندان در همه شوؤن و ابعاد، اقدامات و تدابیر مقتضی را اتخاذ کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» استاندار تهران با تاکید بر آگاه سازی آحاد جامعه و جوانان در خصوص فتنه‌های فرهنگی دشمنان، گفت: دستگاه‌های استان تهران در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرد جوانی که با همدستی دو نفر از دوستانش به اتهام قتل پای میز محاکمه ایستاده بود، مدعی شد فقط قصد داشته مقتول را بترساند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت:به هیچ عنوان به سارقان مرخصی داده نمی‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت:سرعت زیاد در معابرخلوت برابر با حادثه است پس با سرعت مقرره برانید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است