فرهنگی‌هنری 19:23 - 03 آبان 1393
سوره مهر چاپ جدیدی از رمان «عریان در برابر باد» احمد شاکری را همراه با چاپ سوم مجموعه اشعار آیینی علی موسوی گرمارودی را روانه بازار نشر کرد.

عریان در برابر باد و بر آشفتن گیسوی تاک

به گزارش خبرآنلاین، رمان «عریان در برابر باد» نوشته احمد شاکری نخستین بار در سال 1380 توسط انتشارات فرهنگ گستر به چاپ رسید و حالا در بازنشر ناشرش تغییر کرده است. رمان، داستان نوجوانی است که در روستای مرزی در کردستان زندگی می کند. این نوجوان از رازی درباره شهادت عده ای در دوران دفاع مقدس اطلاع یافته و اطرافیانش درگیر گره گشایی از این راز می شوند. این رمان طی 10 سال به دلایلی تنها دوبار به چاپ رسید و حالا با قیمت 11 هزار و 900 تومان منتشر شده است.

بنابراین گزارش، سوره مهر همچنین چاپ سوم «بر آشفتن گیسوی تاک» پنجاه غزل با مضامین عرفانی، عاشقانه و مناسبتی از علی موسوی گرمارودی را روانه بازار نشر کرد. این سروده‌ها در عین تغزلی بودن، حال و هوایی عاشقانه دارند و همچنین نوعی ارتباط معنوی نیز در اشعار دیده می شود.

در این کتاب همچنین می توانیم آثاری را بخوانیم که با موضوعات خاص یا بهانه های گوناگون سروده شده اند از سفر هند تا نوستالژی خاطرات و زادگاه شاعر و آثاری که به بزرگان دینی مانند پیامبر گرامی اسلام (ص) و حضرت اما رضا (ع) سروده شده‌اند.

در قسمتی از سروده‌های شاعر اینگونه آمده است:

نوروز من تویی و شب و روز من تویی

خورشید صبح و ماه شب افروز من تویی

ما می‌رویم و عشق چو خورشید ماندنی است

آن مهر جاودانه پیروزِ من تویی

گرماروردی همچنین در خصوص عشق خویش به حضرت رسول(ص)، در غزلی با عنوان «هی هی ازین عشق خوش احمدی (ص)» در غزلی گفته است:

جان سحر، جسم سمن بوی توست

شاه، غلام سر گیسوی توست

ماه که خم کرده سر خویشتن

بوسه زن گوشه ی ابروی توست

کارنامه شعری گرمارودی مشتمل بر چندین کتاب شعر با نام های «عبور ، در سایه سار نخل ولایت، سرود رگبار، چمن لاله، خط خون ، گزیده شعر نیستان و ...» است .

 


5037618
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شاعر و داور مسابقه سرزمین شعر گفت: سرزمین شعر برنامه‌ای است که در ادامه جشنواره بین‌المللی شعر فجر تعریف شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی، برنامه اجرای آثار این جشنواره را اعلام کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پیامبر اکرم (ص) در حدیثی به حضرت علی (ع) فرمودند: یا اباالحسن! به درستی که خدای تعالی قبر تو و فرزندان تو را بقعه‌هایی از بقعه‌های بهشت قرار داده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نمایشگاه بنا‌های تاریخی ایران به مناسبت روز جهانی بنا‌های تاریخی در عمارت مسعودیه گشایش یافت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی گفت: سندتحول، میثاق‌نامه دوره مدیریتی جدید است و با قاطعیت دنبال خواهد شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران»  تولید و رونق تاریخ شفاهی در دهه اخیر، اتفاق مبارکی است که باید آن را با فال نیک گرفت و از آن استقبال کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک منتقد سینما گفت: اکبر خواجوی با «پدرسالار» و اصغر یوسفی‌نژاد با «عروسک» ابدی شدند و همانطور که پدر سالار را زندگی کردیم، با عروسک هم زندگی می‌کنیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش نخست یادداشت کوتاهی از محمّدکاظم کاظمی، شاعر اهل افغانستان درباره هم‌وطن خویش، مهران پوپل آمده و در ادامه، چند شعر از پوپل، پدیده شعر افغانستان را مرور خواهیم کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جلد هفتم مجموعه کتاب «طعم شیرین خدا» به قلم محسن عبّاسی ولدی به شکر عملی و رابطه قناعت و شکر خدا می‌پردازد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نورالدین خانزاده در فضل جدید سریال «نون‌.خ» روایت متفاوتی از مجموعه مختارنامه را مطرح کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است