سیاسی 14:17 - 07 دی 1393
قربانی در نشست خبری به مناسبت دومین یادواره سوره‌های سرخ مطرح کرد
مسئول قرآن و عترت سپاه محمد رسول‌الله (ص) گفت: قصد داریم تا بزرگ‌ترین شبکه قرآنی را در سطح شهر تهران آغاز کنیم و بسیج هنگامی وارد عمل می‌شود تا خلاء‌ها را پوشش دهد و بحث پرداختن به شهدای قرآن و شناسایی و معرفی آن‌ها بسیار مهم است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ رحیم قربانی مسئول قرآن و عترت سپاه محمد رسول الله (ص) در نشست خبری به مناسبت دومین یادواره سوره‌های سرخ (شهدای قرآنی) که در ساختمان شهید شهبازی برگزار شد اظهار داشت: قصد داریم تا بزرگ‌ترین شبکه قرآنی را در سطح شهر تهران آغاز کنیم و بسیج هنگامی وارد عمل می‌شود تا خلاء‌ها را پوشش دهد و بحث پرداختن به شهدای قرآن و شناسایی و معرفی آن‌ها بسیار مهم است.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی رسانه‌های قرآنی و نهادهای مرتبط با این زمینه و بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: تبیین شناسایی و معرفی شهدای قرآنی بسیار مهم بوده و با تشکیل ستادی لیست ۴۶ شهید قرآنی و خادمین قرآن را شناسایی کردیم و امسال برنامه ریزی به این صورت است که دومین یادواره سوره‌های سرخ به صورت سراسری برگزار شود و ۱۱۴۵ شهید قرآنی که ۲۴۶ مورد آن مربوط به تهران بوده، تجلیل خواهند شد که این مراسم همزمان با روز ۹ دیماه با هدف نشر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار خواهد شد.

مسئول قرآن و عترت سپاه محمد رسول‌الله (ص) گفت: برنامه‌ای وجود دارد که از ساعت ۱۴ تا ۱۷ در شبستان اصلی مصلی برگزار شده که ۷۵۰۰ نفر از فعالان قرآنی و ۲۵۰ حلقه ۳۰ نفره نقش‌آفرینان عرصه قرآنی تشکیل می‌شود و علت اینکه روز نهم دی‌ماه را انتخاب کردیم، به این دلیل بوده که قرآن خود بصیرت است و هرکسی که با قرآن انس پیدا کند بصیرت می‌یابد و آیه‌های قرآنی مقدس هستند.

قربانی با اشاره به برنامه‌های یادواره شهدای سوره‌های سرخ و حماسه ۹ دی اظهار داشت: پخش ۴۰ مستند از ۴۰ شهید قرآنی، رونمایی از تندیس شهدای قرآنی، ایجاد یک گروه تواشیح با نام و یاد شهدا، در ۱۴ گروه و مجموعا ۷۲ نفر، تجلیل از ۹ خانواده شهید و جانباز فتنه ۸۸، اعم از ۶ شهید و ۳ جانباز، انتشار ویژه‌ نامه شهدای قرآنی با نام لایحه و جلد دوم کتاب سوره‌های سرخ، ایجاد ۳ مرکز تخصصی حفظ قرآن، ۲۷۴ مهدکودک قرآن، ایجاد گروه جهاد و حماسه در خبرگزاری قرآنی از جمله این موارد است.

وی در پایان با اشاره به وجود ۲۶۰۰ شهید قرآنی که ۱۱۴۵ شهید از شهرستان که ۲۴۶ مورد آن از تهران است، خاطرنشان کرد: شناسایی همه شهدای قرآنی و آمار آن یک سیری دارد و در تلاش هستیم تا تک تک آن‌ها را بررسی کرده و در این مسیر گام‌های مهمی برداریم.

انتهای پیام/


5501547
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» اقتصاددان اصلاح‌طلب گفت: ما نباید برد ژئوپلیتیک‌مان را به خواسته رژیم اسرائیل تغییر دهیم. اسرائیل هیچ چیز نیست و ۱۰ دقیقه بدون آمریکا دوام نمی‌آورد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور پارلمانی دولت درباره آخرین وضعیت لایحه حجاب و عفاف نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حمایت اردن از اسرائیل در زمان حمله ایران به سرزمین‌های اشغالی باعث تعجب صهیونیست‌ها شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» هشدار رئیس‌جمهور به رژیم صهیونیستی و نمایش تسلیحات پیشرفته در مراسم روز ارتش از عناوین روزنامه‌های امروز است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه ایران، برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره فلسطین وارد نیویورک شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» شفیق دیوب، سفیر سوریه در تهران درباره عملیات تنبیهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی گفت: «وعده صادق» عملیات دفاعی مشروع از سوی جمهوری اسلامی ایران است که در چارچوب حق دفاع از خود و در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران ...
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین خاطرنشان کرد: ایران همواره در طول سالیان گذشته از خود خویشتن‌داری و صبر راهبردی نشان داده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل کانون کهنه سربازان جنگ ایران و عراق، از پیگیری حقوقی وصول ۱۶۰۰ میلیارد دلار غرامت جنگ تحمیلی خبر داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در پیامی به رئیس دفتر سیاسی حماس شهادت شماری از فرزندان و نوه‌های وی در حمله دشمن صهیونیستی را تسلیت گفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ایران به حکم صادره از سوی دادگاه آرژانتینی واکنش نشان داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است