اجتماعی 01:08 - 04 خرداد 1397
معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به آخرین وضعیت لایحه‌های حیط‌بانان، پسماند و خاک از تصویب کلیات لایحه حمایت از محیط‌بانان در کمیسیون‌های اصلی و فرعی مجلس خبر داد و گفت: این لایحه به زودی به صحن علنی می‌رسد.

لایحه حمایت از محیط‌بانان بزودی به صحن مجلس می‌رسد

کریم شافعی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد لایحه حمایت از محیط‌بانان اظهار کرد: کمیسیون‌های فرعی لایحه حمایت از محیط‌بانان را تصویب کرده بودند. این لایحه در کمیسیون قضایی هم به عنوان کمیسیون اصلی حدود دو هفته پیش مطرح بود که کلیات آن در این کمیسیون نیز تصویب شد.

وی ادامه داد: قرار شد کارگروهی متن لایحه حمایت از محیط‌بانان را بازنویسی و در واقع این لایحه را کامل‌تر کند. بعد از این مرحله، این لایحه به صحن علنی مجلس برای بررسی می‌رسد.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به این پرسش که آیا در بازنویسی لایحه حمایت از محیط‌بانان تغییر خاصی در مواد ایجاد خواهد شد، گفت: ماهیت لایحه تغییری نکرده و همان است اما در نگارش عبارت‌ها دقت بیشتری می‌شود تا متن کامل‌تر و گویاتر باشد.

شافعی در ادامه در مورد وضعیت لایحه مدیریت پسماند اظهار کرد: این لایحه در تعدادی از کمیسیون‌ها طرح شده و در بیشتر آن‌ها هم به تصویب رسیده است. مهمترین موضوع در این لایحه ، خرید انرژی حاصل از پسماند است.

وی در پایان در مورد سرنوشت لایحه خاک در مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه حفاظت خاک در کمیسیون‌ها بررسی و از کمیسیون‌ها خارج شده است. در حال حاضر گزارش مربوط به این لایحه در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس قرار دارد البته نماینده دولت در لایحه خاک سازمان حفاظت محیط زیست نیست بلکه وزارت جهاد کشاورزی است.

انتهای پیام


9789730
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فیضی نژاد گفت: با رایزنی‌های فشرده با سازمان برنامه و بودجه، احکام رتبه‌بندی برای ۵۳۰۶ نفر دیگر از بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش صادر شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: بسته حمایتی کاملی را برای خانواده آسیب‌دیدگان اجتماعی پیش‌بینی کردیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، برنامه زمانبندی حرکت قطار‌ها در خطوط هفت گانه مترو تهران در ایام نوروز را تشریح کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راه شرق استان تهران از ترافیک پر حجم در محور هراز خبر داد و گفت: تردد در سایر محور‌های مواصلاتی شرق این استان عادی و روان است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری از انتقال ۹ زندانی ایرانی از ارمنستان و ژاپن به کشورمان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل برج میلاد گفت: این مجموعه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲ بامداد میزبان شهروندان و مسافران نوروزی است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس راهور فراجا گفت: طی ۵ روز گذشته در تصادفات جاده‌ای ۱۷۷ نفر جان خود از دست داده و ۶۲۰۰ نفر مصدوم شده‌اند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: مردم باید تمامی هشدار‌های صادره از مراجع رسمی و مربوطه را جدی بگیرند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران از تصویب ٢١.٢ همت بودجه برای اقدامات ذیل این کمیسیون در سال ١۴٠٣ خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات گفت: در پنجمین روز از طرح ملی امداد و نجات نوروزی ۱۴۰۳، نیرو‌های این جمعیت ۴۷۹ نفر را به صورت سرپایی مداوا کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است