اجتماعی 08:23 - 06 مرداد 1393
بسته ویژه خبری قدس انلاین
قدس انلاین-قاآنی:در بسته ویژه امروز می توانید مطالبی درخصوص عرضه میوه های قاچاق درمیدان تره بار وایجاد اختلاف با بریده خاطرات و غیره را مطالعه کنید.

از ردپای چهره‌های سرشناس در جعل کارت‌ پایان خدمت فوتبالیست‌ها تا کسب600هزار تومان در20 دقیقه تکدی گری و درخت چهل میوه!

*عرضه میوه‌های قاچاق در میدان تره‌بار

در حالی که دولت واردات میو‌ه‌های تولید داخل را ممنوع اعلام کرده است انواع میوه‌ سیب، پرتقال، لیموترش، زنجبیل و دیگر میوه‌های لوکس به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود و در میدان تره‌بار کیلوگرمی 3 تا 22 هزار تومان عرضه می‌شود.

حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه و سبزی فروشان در مورد فروش میوه‌های قاچاق وارداتی در میدان تره‌بار، گفت: واردات برخی میوه‌های خارجی از جمله موز، انبه و آناناس آزاد است.رئیس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان تصریح کرد: در کنار میوه‌های وارداتی آزاد برخی میوه‌های وارداتی قاچاق مثل پرتقال، لیموترش، انگور، گریپ‌فروت، زنجبیل و سیب وجود دارد که این میوه‌ها به صورت قاچاق در بازارچه‌های مرزی بصورت خُرد خُرد جمع می‌شود و سپس به میدان میوه و تره‌بار شهرهای مختلف منتقل و در حاشیه میدان‌های میوه‌و تره‌بار عرضه و توزیع می‌شود.مهاجران گفت: در میدان تره‌بار میوه‌های قاچاق که در وانت قرار دارند، با پوشاندن سطح روی آنها به صورت پنهانی به خریداران عرضه می‌شود.

*اختلاف افکنی با بریده خاطرات

اینروزها برخی سایتهای خبری اقدام به انتشارخاطرات برخی چهرها نموده اند که با انتقاداتی همراه بوده است برخی جریانهای سیاسی در کشوربا انتشاربریده شده خاطرات برخی چهرهای سیاسی اوایل انقلاب درصدد ایجاد و القای اختلاف در بین مسئولان نظام در دوران امام(ره) هستند.

*کسب600هزار تومان در20 دقیقه تکدی گری

تکدی‌گری برخی از ایرانی‌ها در دیگر کشورها به دورانی باز می‌گردد که تب سفر به ژاپن برای یافتن شغل‌های پست بالا گرفته بود و گروهی در میانه سفر به مالزی یا اندونزی تغییر جهت می‌دادند و ساکن در کنار در مساجد جاکارتا شدند؛ جایی که در این ماه رمضان بیش از 6000 متکدی دستگیر شدند. درآمد گدایان در مالزی، اندونزی، امارات متحده عربی و قطر به عنوان میزبان بیشترین متکدیان خارجی بالا و وسوسه کننده است، به گونه‌ای که میان دستگیرشدگان یک مهندس مکانیک بوده است.یکی از دستگیرشدگان در دوبی فقط در 21 دقیقه، 700 درهم برابر حدود 600 هزار تومان از تکدی گری به دست آورده بوده و به همین دلیل بسیاری از جمله برخی از ایرانی‌ها به قصد تکدی‌گری راهی این کشورها می‌شوند .

* غارت اطلاعات شخصی در آیفون

کارشناسان مجددا هشدار داده‌اند که داده‌های شخصی ذخیره شده بر روی آیفون شامل پیامک‌ها، فهرست تماس‌ها و عکس‌ها با استفاده از روش‌های مختلفی برای کارکنان اپل قابل دسترس است.به گزارش رویترز، اگر چه جزییات این روش‌ها فاش نشده، اما تردیدی وجود ندارد که خود شرکت اپل هم از این مساله آگاه است که کارکنانش می‌توانند در صورت تمایل به شخصی‌ترین اطلاعات ذخیره شده کاربران بر روی آیفون دسترسی داشته باشند.با استفاده از این روش‌ها می توان به نسخه پشتیبان رمزگذاری شده از داده‌ها هم دسترسی پیدا کرد و البته این نگرانی وجود دارد که دولت آمریکا هم از این مساله برای نقض حریم شخصی مالکان گوشی‌های آیفون سوءاستفاده کند.

* دختر مدیر خواست، بخشنامه بورسیه تغییر کرد

به گزارش انصاف نیوز، بهروز شجاعی در صفحه ی شخصی خود نوشت:چند روز پیش از ماجراهای عجیب و غریب درباره ی بورسیه‌های غیرقانونی در وزارت علوم دولت احمدی‌نژاد و ماجرای اعطای بورسیه ی دکتری به ازای مهریه از سوی یکی از مدیران عالی رتبه وقت این وزارتخانه نوشتم، امروز هم به یکی دیگر از تخلفات رخ داده در وزارت علوم در دولت قبل اشاره می‌کنم. صبح 92/2/22 در وزارت علوم جلسه‌ای با حضور معاونان و وزیر و ... برای تصمیم‌گیری درباره ی آئین نامه جذب استعدادهای درخشان در مقطع دکتری، بدون کنکور تشکیل می‌شود و نتیجه ی آن جلسه این می‌شود که شرط معدل و داشتن دو مقاله تواما برای پذیرش بدون کنکور لحاظ شود. جلسه تمام می‌شود و آقای ..... از مقامات عالی رتبه ی این وزارتخانه با دخترش تماس می گیرد و با خوشحالی خبر تصویب این آئین نامه را به او می‌دهد، چرا که دخترش معدل لازمه را داشت و آن مقام فکر می‌کرد که دخترش 2 مقاله ثبت شده دارد، اما دخترش به او می‌گوید که تنها یک مقاله دارد. ساعتی بعد دوباره جلسه تشکیل می‌شود و مصوبه ی صبح اصلاح می‌شود و دو مقاله به یک مقاله تقلیل می‌یابد تا دختر آقای .... بدون دردسر وارد مقطع دکتری شود.

*نماینده صلح خاورمیانه در پارتی!

به گزارش روزنامه دیلی میل، در حالی که غزه زیر بمباران بی‌رحمانه صهیونیست‌ها قرار دارد، انتظار می‌رفت که تونی بلر، نخست وزیر پیشین انگلیس و نماینده کمیته صلح خاورمیانه در منطقه باشد اما وی درگیر جشن تولدی "شری بلر"، همسر 60 ساله‌اش است.

این میهمانی با حضور 150 تن برگزار شد و 50 هزار پوند هزینه داشت.

* رد پای چهره‌های سرشناس در جعل کارت‌ پایان خدمت فوتبالیست‌ها

بررسی عاملان جعل کارت های پایان خدمت بازیکنان لیگ برتری ما را به چهره های سرشناسی رساند. البته بحث سرباز فراری های فوتبال ایران که با اتکا به کارت های پایان خدمت جعلی در فوتبال ایران شاغل هستند و پول های میلیاردی از باشگاه ها گرفته اند و البته همچنان می گیرند، به همین دو نفر ختم نمی شود و خبرها حکایت از این دارد که موارد بسیاری اینچنینی را می توان در لیگ برتر و البته دسته های پایین تر پیدا کرد. اما نکته جالب توجه به پشت پرده این اتفاقات و تهیه کارت های جعلی که البته بیشتر از نوع معافیت است، برمی گردد.افرادی که در فراهم کردن این کارت ها دخیل بوده اند و پول های هنگفتی را نیز در طول سال های اخیر به جیب زده اند، با توجه به وخیم شدن اوضاع و پیگیری های مراجع قانونی، سخت به خط افتاده اند. نکته جالب توجه اینکه در پرونده این سودجوی و تخلف بزرگ، رد پای برخی چهره های سرشناس فوتبالی نیز در بین آن ها دیده می شوند که مسئولیت های مختلف را در برخی باشگاه ها داشته اند و در پرونده مربوط به کارت های پایان خدمت جعلی، نقش واسطه و رابط را بازی کرده اند.

* دلیل جالب برکناری 850 مقام دولتی چین

دولت چین بیش از 850 تن از مقام‌های دولتی را در استان گوآنگ دونگ به خاطر آنکه همسران و فرزندانشان به خارج مهاجرت کردند، از کار برکنار کرد.خبرگزاری رویترز گزارش داد؛ در تحقیقات دولتی توسط مقام‌های استان گوآنگ دونگ 2190 کارمند و مقام دولتی "بدون حامی" شناسایی شدند و 866 تن از آن‌ها به خاطر مهاجرت همسران و فرزندانشان به خارج از کشور از سمت‌هایشان کنار گذاشته شدند.

* درخت چهل میوه

درخت چهل میوه شنیده اید!اکنون همه ما با میوه های درختان پیوندی آشناییم؛ اما با درختی که چندین و چند میوه می دهد چطور؟... قاعدتا کمتر کسی چنین درختی دیده است یا کوشیده است که به وجود بیاورد. اما اکنون این درختان به وفور در شهرهای نیوجرسی، لوئیزویل، کنتاکی و پوند ریج، و نیویورک دیده می شوند.بنا بر این گزارش، ایده کاشت گسترده درختان چند میوه، سال 2008 به ذهن آقای سام وان آکن رسید، درست وقتی که متوجه شد درخت چند میوه ای در باغ ایالت نیویورک به حال خود رها شده است. او با چند نفر از همکارانش با پیوند زدن جوانه درخت های میوه به یک درخت، این امکان را فراهم می کنند که همزمان بشود از یک درخت چند میوه برداشت کرد....با این روش می توان جوانه چهل میوه هسته دار را به یک درخت پیوند زد و چند سال بعد هم از آن چهل میوه چید!

 


4344242
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شفیقی از به تعویق افتادن آزمون استخدامی طرح «شهید زین الدین» خبر داد و گفت: زمان آزمون به ۱۱ خرداد ماه موکول شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به بیش از ۳ هزار متأثر از سیل و آبگرفتگی خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جوهری از برگزاری دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران به صورت تمام الکترونیک خبر داد و گفت: آموزش‌های لازم به مردم و عوامل اجرایی ارائه خواهد شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون بازنشستگی کشوری گفت: حقوق فروردین ماه بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق طبق مصوبه هیات دولت همراه با ۲۰ درصد افزایش، پرداخت می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۳ تهران از آغاز نصب تله‌های فرمونی در راستای مدیریت آفت پوستخوار درختان کاج در بوستان جنگلی سرخه حصار خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر، گفت: جمهوری اسلامی ایران تجاوز به منافع و امنیت خود را بر نمی‌تابد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر، گفت: جمهوری اسلامی ایران تجاوز به منافع و امنیت خود را بر نمی‌تابد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نخستین جلسه شورای معاونین فنی و عمرانی مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳، با محوریت ارائه گزارش عملکرد پل‌های عابر مکانیزه سراسر تهران برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: نرخ کرایه تاکسی‌ها تا پیش از آغاز اردیبهشت ماه و اعلام رسمی سازمان تاکسیرانی، تغییر نمی‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: نرخ کرایه تاکسی‌ها تا پیش از آغاز اردیبهشت ماه و اعلام رسمی سازمان تاکسیرانی، تغییر نمی‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است