بین‌الملل 14:48 - 29 شهریور 1397
شبکه المیادین گزارش داد که در توافق اخیر میان روسیه و ترکیه در سوچی درباره ادلب، به عناصر مسلح میانه رو از میان گروه‌های تروریستی اجازه پیوستن به گروه‌های میانه رو و بازگشت عناصر خارجی به کشورهایشان داده شده است.

به گزارش این شبکه خبری، طبق توافقی که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه دوشنبه گذشته (26 شهریور) در سوچی روسیه درباره ادلب انجام دادند، ترکیه متعهد شده تا عناصر میانه رو درمیان گروه‌های تروریستی را در مجموعه گروه‌های میانه رو قرار دهد.

همچنین طبق این توافق به عناصر خارجی مهلت داده می‌شود تا با موافقت مسئولان کشورهایشان، به کشور خود باز گردند.

روسیه و ترکیه در این نشست توافق کردند تا 15 ماه اکتبر (23 مهر) در امتداد خطوط حائل بین معارضان مسلح سوری و ارتش سوریه (در ادلب) ، محدوده‌ای غیرنظامی به عمق 15-20 کیلومتر ایجاد کنند و این محدوده را واحدهای گشت سیار ارتش ترکیه و پلیس نظامی روسیه کنترل خواهند کرد.

اردوغا دیروز (چهارشنبه 28 شهریور) اعلام کرد که برای جلوگیری از ریخته شدن خون در ادلب، توافقنامه 12 ماده‌ای با روسیه در سوچی به امضا رسیده است.

ریاض حداد سفیر سوریه در مسکو هم گفته است که یادداشت تفاهم تثبیت وضعیت استان ادلب در شمال سوریه میان روسیه و ترکیه با هماهنگی دمشق تنظیم شده است.


9913452
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» قضات دیوان بین المللی دادگستری امروز به اتفاق آرا، به رژیم صهیونیستی دستور دادند تا تمامی اقدامات لازم را برای تضمین ورود بدون تاخیر مواد غذایی به غزه انجام دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت دفاع چین برگزاری رزمایش مشترک دریایی با ایران و روسیه را از حیث امنیتی مهم دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های صهیونیستی از شنیده شدن صدای انفجاری مهیب در بندر حیفا خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بنا به اعلام منابع محلی، یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه سقوط کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد که ترس از خشونت داخلی، میل شهروندان آمریکا را به زندگی در کشور دیگری افزایش داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کمیته تحقیقات فدرال روسیه از دستیابی به شواهدی از نقش داشتن اوکراین در حمله مرگبار اخیر در مسکو خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه مصر در دیدار با وزیر مشاور انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا از لندن خواست تا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون سوریه از حملات موشکی رژیم صهیونیستی به اطراف شهر دمشق پایتخت این کشور خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) با اشاره به شرایط وخیم نوار غزه تأکید کرد که خوابیدن در این منطقه مانند دراز کشیدن در تابوت است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است