استانی 11:17 - 16 تیر 1394
گرگان؛
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری گلستان خام فروشی محصولات کشاورزی را از مهمترین نقیصه ها در مسیر پیشرفت و شکوفایی اقتصادی استان دانست.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از گرگان؛ ربیعی گفت: گلستان سرشار از مواد اولیه و تولیدات کشاورزی بوده که نیازمند ایجاد ارزش افزوده هستند.


معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری گلستان افزود: یکی از مهمترین راهکارهای تحول اقتصادی و افزایش سطح درآمد خانوارها، تجاری سازی طرح‌ها و ایده‌ها می باشد.


وی ادامه داد: باید با استفاده از فناوری‌های روز دنیا و بهره‌گیری از ایده‌های نخبگان ضمن بالا بردن ارزش افزوده محصولات کشاورزی، سطح درآمد اقتصادی مردم استان را افزایش دهیم.



معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گلستان گفت: نخستین اقدام برای رسیدن به این مهم در بخش نخبگان، فعال کردن شورای علمی نخبگان استان برای تدوین نقشه راه و تهیه راهبردهای کلان توسعه‌ای با بهره‌گیری و همکاری و همیاری نخبگان فکری و علمی منطقه است.



وی گفت: شناسایی، هدایت و حمایت از ایده‌های نخبگان و نزدیکی و ارتباط دوسویه بین مراکز علمی، دانشگاهی با مراکز تولیدی و صنعتی برای تجاری‌سازی طرح‌ها باید در اولویت دستگاه‌های اجرایی استان باشد.


استان گلستان افزون بر 650 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد که با توجه به صنایع تبدیلی محدود هم اینک بخشی از تولیدات این بخش در استان مصرف و مابقی بصورت خام به دیگر مناطق ارسال می شود.



ربیعی نقش بنیاد نخبگان استان برای هدایت و شناسایی استعدادها را مهم بیان کرد و افزود: اگر حمایت‌ها از نخبگان به درستی صورت گیرد، شاهد رشد و شکوفایی در همه بخش‌های استان خواهیم بود.



انتهای پیام/ی




6710207
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است