اقتصادی 06:20 - 26 شهریور 1393
نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو معتقدند که این میزان افزایش وام خودرو بازار را تکان می‌دهد و خرید و فروش خودرو افزایش پیدا می‌کند. همچنین این مساله، باعث رونق در بازار خودرو و از راکد در آمدن بازار خواهد شد.

تکان تازه بازار خودرو با افزایش وام خودرو

 

، در حالی مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی از امکان افزایش دو برابری وام خودرو خبر داده که در این میان، خبرهایی دست به دست می‌چرخد که احتمالا وام خودرو نه دو برابر، بلکه به میزان ۲۰ میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند.



شایعه‌ها از افزایش وام خودرو همچنان ادامه دارد. در میان این شایعه‌ها، بازار خودرو نیز سوار این موج شده و خریداران و فروشندگان از یک اتفاق جدیدی در بازار می‌گویند.



علی‌اصغر میرمحمدصادقی، مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی به تازگی از پیشنهاد بانک مرکزی برای دو برابر شدن وام خودرو خبر داده و اعلام کرده است که پیشنهاد بانک مرکزی در دستور کار شورای پول و اعتبار قرار گرفته است.



در حالی مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی از امکان افزایش دو برابری وام خودرو خبر داده که در این میان، خبرهایی دست به دست می‌چرخد که احتمالا وام خودرو نه دو برابر، بلکه به میزان ۲۰ میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند.



نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو معتقدند که این میزان افزایش وام خودرو بازار را تکان می‌دهد و خرید و فروش خودرو افزایش پیدا می‌کند. همچنین این مساله، باعث رونق در بازار خودرو و از راکد در آمدن بازار خواهد شد.



البته این مساله وجود دارد، در سال‌های گذشته وقتی یک فرد تقاضای وام خودرو از بانک می‌کرد، وام را به خود شخص نمی‌دادند که صرف حوزه‌های دیگری شود، بلکه با خواستن فاکتور خرید خودرو از مشتری، مبلغ وام را به حساب کارخانه خودروسازی می‌ریختند.



این موضوع باعث می‌شد که فروش خودروسازها نیز بالا رود و چرخه کارخانه خودروسازها نیز بچرخد. بنابراین در حال حاضر این ابهام وجود دارد که نحوه پرداخت این تسهیلات همچون گذشته خواهد بود؟! چراکه اگر خلاف این اتفاق بیفتد و وام به صورت مستقیم در اختیار افراد قرار گیرد، به طور قطع صرف حوزه‌های دیگری به جز خرید خودرو خواهد شد.



در حال حاضر در بازار پژو۲۰۶ اس‌دی V۹ ۴۷ میلیون تومان، پژو ۲۷ اتوماتیک، ۵۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز ۲۹ میلیون و ۸۰۰، پژو پارس سال ۳۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و پژو پارس دوگانه‌سوز ۳۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

همچنین تیبا EX ۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، تیبا LE ۲۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، تیبا SX ۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و تیبا دوگانه‌سوز ۲۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در بازار به فروش می‌رود.



در این میان، در میان محصولات گروه خودروسازی سایپا، پراید ۱۱۱EX ۲۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، پراید ۱۱۱LE ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پراید ۱۱۱ SE ۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، پراید ۱۱۱ SL ۱۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و پراید ۱۱۱SX ۱۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در بازار قیمت دارد.



افکار: پراید ۱۳۱ EX نیز ۲۱ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ LE ۱۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، پراید ۱۳۱ SE ۱۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، پراید ۱۳۱ SL ۱۸ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ SX ۱۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، پراید ۱۳۲ EX ۲۰ میلیون تومان، پراید ۱۳۲ LE ۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، پراید ۱۳۲ SE ۱۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و پراید ۱۳۲ SL ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در بازار است./110


4742483
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته مسئولان، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ده هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های در دست احداث اضافه شد و تاکنون اقداماتی موثر در خصوص اخذ و ابلاغ مصوبات و صدور مجوز‌های مرتبط با ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر صورت گرفته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال میزان خرید به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزارتن و در صورت شرایط مساعد رطوبت و دما به ۱۱ میلیون تن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت: ترافیک سنگین در آزادراه تهران _کرج _ قزوین و محور چالوس گزارش شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ با افزایش حداقل ۱۰۰ هزارتنی به بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام گروه صنعتی ایران خودرو؛ ظرفیت تولید محصول پژو پارس، از روزانه ۴۰۰ دستگاه در ابتدای سال ۱۴۰۳، به ۷۰۰ دستگاه در روز خواهد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: با توجه به فراوانی عرضه و شرایط رقابتی، مغازه‌داران انواع میوه و صیفی را زیر نرخ مصوب عرضه می‌کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: فردا جمعه شاهد وزش باد شدید و بارش باران در نواحی شرقی کشور خواهیم بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس اقتصادی گفت:موضوع پرداخت یارانه‌ها و از جمله یارانه انرژی به مردم و تولیدکنندگان یک ضرورت است به طور کلی یارانه باید در راستای حمایت از کالای داخلی باشد و یارانه به دست مصرف کننده نهایی یعنی افراد برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با تصویب‌ افزایش ضریب حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت در جلسه هیئت وزیران، حداقل و حداکثر حقوق آن‌ها مشخص شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از توزیع و مصرف ۱۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بنزین در هشتمین نوروز با رشد ۲۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است