گوناگون 10:34 - 28 دی 1396
آیت الله اراکی:
آیت الله اراکی نزاع و اختلاف را سبب از بین رفتن نیرو و توان امت اسلامی عنوان کرد و افزود امروز با گرایش امت اسلامی به وحدت این نیرو و توان به پیکره جامعه اسلامی بازگشته است.

نزاع و اختلاف سبب از بین رفتن توان امت اسلامی می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عصر چهارشنبه در نشستی صمیمی با نمایندگان و اعضاء دفتر نمایندگی های مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در شهرهای مختلف عراق ضمن ارائه نکات و توصیه هایی در راستای پیشبرد فعالیتهای تقریبیِ نمایندگی های مجمع تقریب در عراق وحدت را عنصر ذاتیِ امت اسلامی عنوان کرد و افزود اختلاف یک حالتی عارضی بر جامعه اسلامی است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ظواهر تکفیر و قتل در جامعه اسلامی را از نشانه ‏های مرضی پنهان در نهاد پیکر امت اسلامی دانست که در قالب اختلاف و نزاع بروز کرد و امروز این غده سرطانی به نهایت و زوال خود رسیده است. عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به آیه ۴۶ سوره مبارکه انفال:

«وَ أَطیعُوا اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ لا تَنازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَ تَذْهَبَ ریحُکُمْ وَ اصْبِرُوا إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرینَ»

«و از خدا و فرستاده او (در فرامین مولوی آنها) فرمان برید و با هم نزاع و ستیزه مکنید که سست و بیمناک می‏گردید و تسلط و حکومتتان از میان می‏رود، و نسیم پیروزی بر شما نمی‏وزد. و شکیبایی کنید، که همانا خدا با شکیبایان است.»

نزاع و اختلاف را سبب از بین رفتن نیرو و توان امت اسلامی عنوان کرد و افزود امروز با گرایش امت اسلامی به وحدت این نیرو و توان به پیکره جامعه اسلامی بازگشته و از نمایندگان تقریب مذاهب اسلامی در عراق خواست با همتی جهادی فعالیتهای تقریبی را در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی توسعه دهند که بعد از پیروزی بر داعش همانگونه که پیامبر اکرم فرمودند جهاد اصغر به پایان رسید و زمان جهاد اکبر فرا رسیده است.

حضرت آیت الله اراکی در پایان این نشست ضمن تشکر از زحمات و اقدامات صورت گرفته توسط نمایندگی های تقریب در عراق، جهاد فرهنگی و فکری را از ضرورت های شرایط کنونی جامعه اسلامی دانست و بازگرداندن هویت محمدیِ امت اسلامی به پیکره امت اسلام را منوط به تلاش مضاعف و حرکتی جهادی از سوی مؤمنان واقعی و دلسوزان حقیقی امت اسلام عنوان کرد.


9643149
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است