استانی 11:31 - 29 مهر 1399

۱۵۰ مرکز پیش‌دبستانی در اصفهان تعطیل شد

نسرین باباپور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت مراکز پیش دبستانی استان اصفهان با توجه به شیوع کرونا اظهار داشت: با توجه به بسته شدن این مراکز به دلیل بحران شیوع کرونا وزارت آموزش و پرورش طرح ثبت نام و آموزش مجازی کودکان چهار تا ۶ سال را در دستور کار قرار داد.

وی با بیان اینکه به دنبال اعلام این طرح و ثبت نام تعدادی از والدین در این سامانه مسئولان مراکز پیش دبستانی استان اصفهان واکنش نشان داده و خواستار اجرای طرح‌های حمایتی برای خود شدند، افزود: بدین ترتیب طرح‌های حمایتی برای مسئولان مراکز پیش دبستانی در دستور کار قرار گرفت که در شورای نظارت آموزش و پرورش استان اصفهان در دست بررسی است.

رئیس اداره پیش دبستانی و دوره اول ابتدایی آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه در این کارگروه احقاق حقوق کودکان در اولویت است، ادامه داد: از سوی دیگر نیز باید توجه داشت که همه مراکز پیش‌دبستانی استان اصفهان غیردولتی است و هیچ مرکز دولتی در این زمینه نداریم.

ثبت‌نام ۲۰ هزار کودک اصفهانی در مراکز پیش دبستانی

وی با بیان اینکه پیش‌بینی ما برای ثبت‌نام در مراکز پیش دبستانی در سال جاری ۶۰ هزار کودک چهار تا شش سال بود، گفت: این در حالی است که تنها ۲۰ هزار نفر در این بازه سنی در مراکز پیش دبستانی ثبت نام کردند و هیچ اطلاعاتی از ۴۰ هزار کودک دیگر نداریم.

باباپور با بیان اینکه سامانه الکترونیکی آموزش و پرورش استان اصفهان برای ثبت نام کودکان برای دوره پیش دبستانی در نظر گرفته شده است، ادامه داد: این سایت به منظور شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل در دوره پیش دبستانی و برنامه‌ریزی برای جذب آنها در زمینه آموزش مجازی است.

وی اضافه کرد: در این سامانه رویکرد آموزش از طریق سامانه شاد و برنامه‌های تلویزیونی و همچنین فعالیت تحت نظر کارشناسان به ویژه در حوزه سنجش سلامت در دستور کار است.

رئیس اداره پیش دبستانی و دوره اول ابتدایی آموزش و پرورش استان اصفهان درباره تعطیلی مراکز پیش دبستانی در استان اصفهان با توجه به شیوع کرونا ابراز داشت: در این شرایط ۱۵۰ مرکز پیش دبستانی فعالیت خود را متوقف کرده‌اند.


10771997
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است