سیاسی 10:38 - 12 تیر 1394
حیدرپور در گفت‌وگو با ایسنا:
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت : انتظار می رود آقای آمانو بعد از بازگشت از ایران با اطلاعات فنی و روشن به وین برگردد و مسوولان خود در آژانس اتمی و دیگر کشورها را که دنبال بهانه جویی هستند قانع کند.

آمانو با گزارش فنی خود، بهانه‌جویان را قانع کند

عوض حیدرپور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، با اشاره به سفر آمانو به ایران گفت: طبیعتا آمدن ایشان به جمهوری اسلامی ایران باید باعث روشن و شفاف شدن حوزه کاری ایران در موضوع هسته‌ای باشد، به خصوص که ایشان ملاقات هایی با برخی مقامات نیز داشتند.

وی با بیان اینکه در این سفر باید موضع گیری کاملا شفاف و روشن ایران در خصوص ادامه فعالیت های صلح آمیز هسته‌ای به آقای آمانو ابلاغ شود،‌افزود: ایشان باید بدانند جمهوری اسلامی پس از دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته‌ای و بومی در باشگاه اتمی دنیا قرار گرفته و دیگر بهانه های غربی ها به خصوص آمریکا نمی تواند ایران را از دستیابی به حق مسلمش برحذر دارد.

حیدرپور ادامه داد: قطعا صحبت با مسئولان تخصصی و فنی این موضوع را برایشان روشن می‌کند که فعالیت هسته‌ای بومی ما صلح‌آمیز بوده پس انتظار این است که ایشان را با دست پر و داشتن اطلاعات فنی و روشن به وین برگردند و مسوولان خود در آژانس اتمی و هم مسئولان دیگر کشورها که دنبال بهانه جویی هستند را قانع کند.

نماینده مردم شهررضا در عین حال گفت: در مجموع این انتظار می رود که آمانو به صورت شفاف فعالیت های هسته‌ای ایران را در گزارش بی طرفانه منعکس کند، با این توضیح به جمهوری اسلامی فعالیت هسته‌ای اش را ادامه خواهد داد و موضوع توسعه و تحقیق در کارهای هسته‌ای را به صورت صلح آمیز انجام می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت جمهوری اسلامی ایران کاملا صلح آمیز است گفت: جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان به دنبال حرکت در مقاصد غیر صلح آمیز نیست ،‌ طبیعتا آقای آمانو در سفر به ایران می تواند این موضوع را به طور کامل درک کند و آن را در گزارشات مکتوب شفاهی اش منعکس نماید. ان شاء الله موضع ایشان بعد از بازگشت به ایران کاملا عقلانی،فنی و تخصصی باشد و به هیچ عنوان تحت تاثیر دیدگاه های سیاسی برخی کشورها قرار نگیرد.

انتهای پیام


6684370
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اجرای حکم بهینه‌سازی مصرف انرژی در برنامه هفتم توسط دولت سالانه بیش از صد میلیارد دلار درآمد برای کشور دارد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان عصر پنجشنبه به وقت محلی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان عصر پنجشنبه به وقت محلی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدار‌های دیپلماتیک خود در نیویورک، روز پنجشنبه با ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار رمضان شریف انتشار اخباری از یک رسانه صهیونیستی مبنی بر آسیب دیدن ساختمان نیروگاه دیمونا در حمله ایران علیه رژیم صهیونیستی را کذب دانست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: رژیم اسرائیل باید وادار شود از تکرار هرگونه ماجراجویی نظامی بیشتر علیه منافع ایران دست بردارد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: رژیم اسرائیل باید وادار شود از تکرار هرگونه ماجراجویی نظامی بیشتر علیه منافع ایران دست بردارد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور در گفتگو با استاندار سیستان و بلوچستان بر تداوم و تسریع خدمات‌رسانی به مردم و سیل‌زدگان تاکید کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه ایران امروز در دیدار با وزیر خارجه مالت در نیویورک ضمن هشدار نسبت به هرگونه ماجراجویی توسط رژیم صهیونیستی، تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی این رژیم پاسخ خواهد داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران»  معاون اول رئیس جمهور به نخست‌وزیر سوریه گفت: ما به دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطای دیگری شود، به شدت پاسخ خواهیم داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است