فرهنگی‌هنری 13:03 - 13 خرداد 1394
هیئتی از کارشناسان در بریتانیا در توصیه‌ای جدید می‌گویند که افرادی که برای کارشان پشت میز می‌نشینند، باید دست کم دو ساعت در روزهای کاری‌شان بایستند و این میزان را تا ۴ ساعت در روز بالا ببرند.

به گزارش لایوساینس این توصیه بر اساس پژوهش‌هایی است که به طور فزاینده‌ای نشان می‌دهند نشستن برای طولانی‌مدت ممکن است با مجموعه‌ای از خطرات برای سلامت همراه باشد.

جان باکلی، یکی از دو نویسنده این راهنمای جدید و استاد علوم ورزشی در دانشگاه چستر در انگلیس گفت، هدف هیئت این بود که «اصول راهنمایی قابل‌درک» به مردم ارائه دهد تا آنان بهتر درک کنند که این میزان ایستادن در طول روز کاری ممکن است برای دستیابی به منافع بهداشتی ضروری باشد.

باکلی گفت، دو ساعت "آستانه‌ای" است به نظر می‌رسد به روشنی در بررسی‌های مربوط به نشستن و سلامت سودمندی آن مشاهده می‌شود. این توصیه جدید روز اول ژوئن دز ژورنال پزشکی ورزشی بریتانیا منتشر شده است.

گاوین برادلی که در این هیئت هم شرکت داشت، و بنیانگذار یک سازمان غیرانتفاعی در بریتانیا به نام Active Working CIC و حامی پژوهش بر روی محیط‌های کاری نشسته است، برخی از پیشنهادات برای کارمندان شامل قدم زدن بلند شدن و قدم زدن برای صحبت کردن با همکاران‌شان به جای اتکای بیش از حد بر ایمیل، برگزاری "دیدارهای ایستاده" یا "دیدارها در پیاده‌روی" و استفاده از میزهای کاری "نشسته- ایستاده" است. (به گفته برادلی این سازمان کمک مالی از صنایع مبلمان دریافت نمی‌کند).

آویروپ بیسواس، پژوهشگر انستیتوی خط‌مشی، مدیریت و ارزیابی بهداشت در دانشگاه تورونتو گفت، این توصیه جدید از این لحاظ خوب است که به مردم میزان زمان معینی را برای ایستادن ارائه می‌دهد.

بیسواس گفت: «دادن یک عدد به مردم به تعیین هدف کمک می‌کند. به این ترتیب درک این موضوع که این کار عملی و قابل‌انجام است، راحت‌تر می‌شود.» در عین حال او گفت هنوز باید پژوهش‌های بیشتری درباره اثرات بهداشتی نشستن بیش از حد انجام شود. «این توصیه‌ به هیچ وجه قطعی‌ترین توصیه‌ها نیست، اما نقطه‌ شروعی را ایجاد می‌کند، چرا که فقط نمی‌گوید کمتر بنشینید و میزانی برای آن تعیین می‌کند.»

بیواس گفت، تا به حال، یافته‌های بررسی‌های درباره نشستن «مداخله‌ای» بوده‌اند- به این معنا که پژوهشگرانی که از یک گروه افراد خواسته بودند که بیشتر بایستند، و آنان را یک گروه شاهد مقایسه کرده بودند- دریافته‌اند که زندگی نشسته با افزایش خطر دچار شدن به دیابت نوع 2، افزایش میزان قند خون و کند شدن سرعت سوخت‌وساز ارتباط دارد.

سایر بررسی‌ها که به صورت مداخله‌ای نبوده‌اند نیز نشاندهنده رابطه میان نشستن بیش از حد و بیماری قلبی و سرطان بوده‌اند. یک بررسی اخیر که به سرپرستی بیسواس انجام شد، نشستن بیش از حد را حتی با افزایش خطر مرگ زودرس ارتباط داد؛ اما همه این بررسی‌ها از این لحاظ محدودیت دارند که فقط همراهی‌ها را یافته‌اند، اما رابطه سبیی میان نشستن و بدترشدن سلامت را ثابت نمی‌کنند.

بیسواس گفت لازم است پژوهش‌های بیشتری انجام شود تا دقیقه معلوم شود که این اصول راهنمای جدید چگونه ممکن است به سلامت مردم سود برساند.

انجمن پزشکی آمریکا در سال 2013 توصیه کرد که کارمندان و کارگران در طول روز کاری کمتر بنشینند. این گروه نمونه‌هایی مانند استفاده از مکان‌های کاری ایستاده، یا توپ‌های ایزومتریک (که توپ تعادلی یا توپ پایداری هم نامیده می‌شوند) را به عنوان شیوه‌هایی برای سلامت کارکنان را نام بردند. این توصیه مدت مشخصی برای ایستادن کارمندان تعیین نکرده بود.

برادلی گفت پژوهشگرانی که این توصیه‌های جدید را نوشته‌اند، انتظار دارند برخی از افراد در پاسخ از آنها پیروی کنند، اما دیگران به طور منفی واکنش نشان می‌دهند، یا از انجام این وظیفه ناراحت شوند. او گفت اگر فرهنگ محیط کار طوری تغییر کند که ایستادن یا راه رفتن در روز کاری را پذیرفتنی کند، افراد مخالف با احتمال بیشتری ممکن است این تغییر را بپذیرند.

بیواس گفت دو ساعت ایستادن در روز "برای بسیار افراد خواسته زیادی" است. او پیشنهاد کرد که افراد با هدف راه رفتن برای دو دقیقه به ازای هر 20 دقیقه شروع کنند، و به سمت روی پا بودن برای 2 ساعت در روز پیش روند.

بیواس گفت، مهم است که افراد بدانند بهبود سلامت نه فقط با نشستن کمتر در زمان کار، بلکه با ورزش در زمان‌های دیگر روز هم ارتباط دارد. او گفت: «شما باید میزان حرکت‌تان را در طول همه روز افزایش دهید.»


6496869
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نشست نقد و تحلیل فیلم سینمایی درخت گردو در سالن شیخ بهایی مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شش فیلم داریوش مهرجویی با قاب‌هایی شبیه به زندگی از جنس فلسفه و شعر و عرفان در جشنواره فیلم مسکو به نمایش گذاشته می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نشست خبری و رونمایی از پوستر اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی در حوزه هنری برگزار و بخش‌های رقابتی، ترویجی و کارگاه‌های این دوره تشریح شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ گفت: انتقام سخت مردم ایران از رژیم صهیونسیتی باعث افتخار مردم پاکستان هم شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» افتخاری گفت: ما صدای لحظه‌ها هستیم و رادیو این توان را دارد که به روز و به لحظه صدای خود را به مخاطب برساند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نشست خبری عوامل برنامه تلویزیونی« به افق فلسطین » صبح امروزدر اداره کل سازمان صدا و سیما برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فرهاد قائمیان گفت: در تدارک برگزاری نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام هستیم و امیدوارم هنرمندان عزیزمان در این عرصه افتخارآفرین باشند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پوستر ویژه به هنرمندی حسن روح‌الامین به مناسبت انتشار سروده‌ای که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آستانه عملیات علیه اسرائیل خواندند منتشر شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آیین تجلیل از دست اندرکاران ویژه برنامه‌های قرآنی کشور» به میزبانی فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» چهل‌وششمین جشنواره فیلم مسکو در حالی در پایتخت روسیه در حال برگزاری است که حضور نمایندگان کشور‌های عضو گروه بریکس، جلوه متفاوتی به این رویداد بخشیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است