اقتصادی 09:29 - 04 مرداد 1393
/راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی/
بخش کشاورزی به عنوان تامین‌کننده امنیت غذایی نقش بسزایی در کشور دارد؛ به طوری که می توان ابن بخش را چرخه محرکه اقتصاد کشور قلمداد کرد و اگر در این راستا کشاورزان علمی شوند یعنی از تولید نهاده‌ها تا توزیع و انبارداری محصولات با روش‌های علمی صورت بگیرد می‌توان نسبت به تحقق اقتصاد مقاومتی امیدوار بود.

تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو علمی شدن کشاورزان

کوهپایی - عضو هیات علمی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی در تولید اقتصادی گفت: بخش کشاورزی به عنوان چرخه محرکه اقتصاد کشور تاثیر بسزایی را در اقتصاد دارد به طوری که می توان گفت برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور باید به این بخش توجه ویژه‌ای شود.

وی ادامه داد: بخش کشاورزی به عنوان تامین کننده امنیت غذایی محصولات کشاورزی از ارزش بالایی برخوردار است به همین دلیل انتظار می‌رود دولت توجه بیشتری را از نظر مالی و معنوی به این بخش داشته باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران – کرج با بیان این‌که بخش کشاورزی 85 درصد از آب کشور را در برمی گیرد، اظهار کرد: این بخش به عنوان یک مصرف کننده و تولیدکننده مواد غذایی و شغل تاثیر بسزایی در اقتصاد کشور دارد.

کوهپایی راه تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور را توجه دولت به بخش کشاورزی عنوان و اظهار کرد: دولت باید با سرمایه‌گذاری و تشویق سرمایه‌گذاران داخلی به حل مشکلات بخش کشاورزی بپردازد چراکه تنها از این طریق اقتصاد مقاومتی در کشور محقق می‌شود.

وی یکی دیگر از راهکارهای ایجاد اقتصاد مقاومتی در کشور را توجه به کشاورزان علمی عنوان کرد و گفت:‌ توجه به کشاورزان علمی موجب ارتقای بخش کشاورزی و افزایش تولید می‌شود که در راستای آن اقتصاد مقاومتی تحقق پیدا می‌کند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران افزود: از طریق افزایش علم و فن‌آوری در بخش کشاورزی می توان میزان تولید کمی و کیفی محصولات کشاورزی را افزایش داد.

کوهپایی با بیان این‌که در بخش کشاورزی از تولید نهادها تا توزیع و انبارداری باید به مسائل علمی توجه شود، اظهار کرد: دولت باید با ایجاد سرمایه‌گذاری ویژه در بخش تحقیقات موجب ارتقای بخش کشاورزی شود تا بتوان با به کارگیری روش‌های بهتر موجب افزایش تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور شد.

به گزارش ایسنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی سیاست اقتصاد مقاومتی را مهم تلقی کرده‌اند و درخصوص حمایت از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی معتقدند که نیاز اصلی، عمل است و نباید اینگونه باشد که در سخن، از اقتصاد مقاومتی حمایت کنیم اما در عمل، حرکت‌مان کند باشد چرا که مبنای اقتصاد مقاومتی تکیه بر تولید داخلی و استحکام بنیه درونی اقتصاد است.

ایشان بخش کشاورزی را به عنوان یک بخش حیاتی دانستند و با تأکید بر لزوم سیاست‌های حمایتی دولت از این بخش بسیار مهم، معتقدند در کنار حمایت از بخش کشاورزی باید مشکلات کشاورزان و دامداران نیز برطرف شود.

انتهای پیام


4326480
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ساخت ۴ میلیون واحد نهضت ملی مسکن از سوی دولت برنامه‌ریزی شده که از این تعداد ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد شروع شده و ۵۰۰ هزار واحد هم به متقاضیان تحویل داده شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: بارش‌های سیل‌آسا در ۸ استان کشور زمینه‌ساز صدور هشدار هواشناسی شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سامانه خودنویس گفت: در خرداد ماه سال 1402 اولین قرارداد اجاره در سامانه خودنویس انجام شد و در خرداد ماه امسال هم اولین قرارداد خریدو فروش سامانه خودنویس ثبت می شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار گفت: از ۲۵ اردیبهشت ماه با توجه به اتمام مهلت الکترونیکی شدن مجوزها هیچ مجوز کاغذی دیگر در بخش های مختلف قابل پذیرش نخواهد بود
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته سربازرس اداره مبارزه با پولشویی بانک مرکزی، سقف تراکنش روزانه غیرحضوری بانکی با افزایش دو برابری به ۲۰۰ میلیون تومان رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته سربازرس اداره مبارزه با پولشویی بانک مرکزی، سقف تراکنش روزانه غیرحضوری بانکی با افزایش دو برابری به ۲۰۰ میلیون تومان رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ضوابط جدید تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» برخی کالا‌های حوزه‌ جهاد کشاورزی اعلام شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس اطلاعات سامانه طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۷۱ هزار متقاضی واجد ۳ شرط ثبت‌نام کرده‌اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: براساس اطلاعات سامانه طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۷۱ هزار متقاضی واجد ۳ شرط ثبت‌نام کرده‌اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر اسبق انجمن تصفیه کنندگان شکر گفت: بنابر آمار در ۶ ماهه نخست سال، مصرف ماهانه شکر به ۲۴۰ هزار تن رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است