اقتصادی 13:30 - 13 شهریور 1394
افزایش قیمت محصولات پاستوریزه نسبت به محصولات سنتی موجب شده افراد تمایل بیشتری نسبت به خرید لبنیات سنتی داشته باشند.

شیر سنتی همان شیرهای برگشتی کارخانه است

به گزارش سرویس اقتصادی، استفاده افراد از شیرهای فله وغیر پاستوریزه به سبب عدم شناسنامه، آزمایش های میکروبی وشیمیایی میتواند مسبب هزاران بیماری مشترک دام وانسان ودر نهایت ضربه مهلک به جامعه شود.



در واقع افراد به خاطر هموژنیزه نشدن شیرهای فله تصوری مبنی بر چربی بیشتر آن دارند در حالیکه شیرهای سنتی همان شیرهای برگشتی کارخانه ها است که آنها به سبب داشتن بار میکروبی وآنتی بیوتیک ازمصرف آن خودداری کردند که لازم است مسئولان متولی با اعمال نظارت های بیشتر از فروش این محصولات جلوگیری کنند.



بنابراین گزارش؛ افزایش قیمت محصولات پاستوریزه نسبت به محصولات سنتی موجب شده افراد تمایل بیشتری نسبت به خرید لبنیات سنتی از خود نشان دهند که همواره با حمایت دولت از تولید کننده ومصرف کننده دیگرشاهد مشکلاتی همچون تب مالت یا بروسلوزدر کشور نخواهیم بود.



به گفته رییس سازمان ملی استاندارد شایعه تب مالت در حوزه سازمان ملی استاندارد نیست و نظارت بر این محصولات به عهده وزارت جهاد و سازمان حمایت از مصرف کننده وتولید کننده است.



 طبق قانون فروش شیر فله در سراسر کشور ممنوع است و همواره لازم است ماموران بهداشت در صورت مشاهده چنین اقداماتی به سرعت با افراد برخورد داشته باشند./باشگاه/110



همچنین ورم پستانی یکی از شایع ترین بیماری های دام است که تنها فایده جوشاندن شیر از بین رفتن لاکتوز وکلسیم آن است و همواره متخصصان و رسانه ها باید مردم را از این موضوع آگاه کنند.



در این راستا محمد رضا اسماعیلی مدیرعامل اتحادیه فرآورده های لبنی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در این خصوص اظهار داشت: درمحصولات سنتی امکان استفاده شیرهای آلوده و آنتی بیوتیک به سبب نداشتن شناسنامه وجود دارد که از طرفی این امر مسبب هزاران بیماری مشترک انسان و دام و در نهایت ضربه مهلک به جامعه خواهد شد.

 

وی افزود: محصولات پاستوریزه به سبب بالا بودن هزینه های آزمایش های کیفی و ظروف یکبار مصرف قدرت رقابت با محصولات فله در بازار را ندارد واز سویی گران بودن این محصولات موجب شده افراد به لبنیات سنتی تمایل بیشتری داشته باشند.



اسماعیلی در ادامه بیان کرد: بعد از هدفمندی یارانه ها مصرف سرانه شیر در کشور کاهش پیدا کرده به گونه ای که مشکلات پوکی استخوان در زنان بیشتر شده است وهمواره لازم است دولت تولیدکننده و مصرف کننده را مورد حمایت خود قرار دهد تا شاهد افزایش تب مالت یا بروسلوز وپوکی استخوان نباشیم.



مدیر عامل اتحادیه فرآورده های لبنی تصریح کرد: کنترل و آزمایش شیر میتواند پارامترهایی از نظر کیفیت وسلامت به افراد بدهد در حالیکه محصولات سنتی فاقد آزمایش های میکروبی، شیمیایی، اتاق کشت و محیط قرنطینه هستند واز سویی کارخانه ها به سبب بالا بودن هزینه ها و مشکلات در معرض نابودی قرار دارند.



بنابراین گزارش؛ افزایش قیمت محصولات پاستوریزه نسبت به محصولات لبنی موجب شده افراد تمایل بیشتری نسبت به خرید آن داشته باشند در حالیکه لبنیات سنتی به سبب عدم آزمایش و کنترل مشکلاتی از قبیل تب مالت در کشور را افزایش میدهد که در این زمینه لازم است علاوه بر اطلاع رسانی رسانه ها و متخصصان تغذیه دولت هم حمایت های لازم از تولید کننده و مصرف کننده را داشته باشد.

 


7004800
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با توجه به کاهش جمعیت دامی در سال‌های گذشته بدلیل شرایط خشکسالی، مسئولان وزارت جهاد با اجرای سیاست‌های تولید قراردادی دام و واردات دام پایه پروار بدنبال رسیدن به خودکفایی گوشت قرمز هستند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از ۸۸۷ نقطه پرحادثه، ۴۰۰ نقطه در سال گذشته رفع و ۴۸۷ نقطه باقی‌مانده دیگر نیز امسال ایمن‌سازی خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در ابتدای معاملات امروز پنجم اردیبهشت، شاخص کل بورس ۸۱۸ واحد افزایش یافت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی گفت: اردیبهشت‌ امسال با اتمام برنامه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور رکورد جدیدی در زمینه تعمیر و افزایش آمادگی این واحد‌ها برای تولید برق پایدار در پیک تابستان به ثبت خواهد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق‌های املاک و مستغلات راه حلی مناسب پیش روی بانک‌ها برای رهایی از بنگاهداری است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس حوزه بورس کالا گفت: با عرضه زعفران در بورس کالا به سبب قاعده‌های پذیرش این محصول به شکل مستقیم به افزایش کیفیت این محصول کمک می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ساخت ۴ میلیون واحد نهضت ملی مسکن از سوی دولت برنامه‌ریزی شده که از این تعداد ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد شروع شده و ۵۰۰ هزار واحد هم به متقاضیان تحویل داده شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: بارش‌های سیل‌آسا در ۸ استان کشور زمینه‌ساز صدور هشدار هواشناسی شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سامانه خودنویس گفت: در خرداد ماه سال 1402 اولین قرارداد اجاره در سامانه خودنویس انجام شد و در خرداد ماه امسال هم اولین قرارداد خریدو فروش سامانه خودنویس ثبت می شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار گفت: از ۲۵ اردیبهشت ماه با توجه به اتمام مهلت الکترونیکی شدن مجوزها هیچ مجوز کاغذی دیگر در بخش های مختلف قابل پذیرش نخواهد بود

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است