استانی 11:08 - 03 فروردین 1398

برپایی ۲۳ نمایشگاه صنایع‌دستی در نقاط مختلف استان همدان

علی مالمیر در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه میراث‌فرهنگی، اصلی‌ترین نهاد حوزه گردشگری در استان است و با فرا رسیدن نوروز فعالیت‌های این نهاد نیز بیشتر شده و کار هماهنگی مراکز خدمات‌رسانی استان برای پذیرایی از گردشگران را برعهده دارد، افزود: امروز حوزه فرهنگی نوروز به عنوان یک فرصت در بین کشورهایی که آن را در حافظه جهانی ثبت کرده‌اند مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه همه مردمی که در حوزه فرهنگی نوروز زیست دارند این ایام را به عنوان روزهای تجدید حیات زمین و فصل رویش جشن می‌گیرند، ادامه داد: استان همدان نیز مانند سال‌های گذشته پیش از برگزاری جشن ملی ایرانیان، برنامه‌هایی را تدارک دید و در قالب ستاد خدمات سفر آمادگی لازم را برای ارائه خدمات به مسافرین پیش بینی کرد.

وی با بیان اینکه با توجه به تجربه‌های سال‌های پیش هماهنگی خوبی با دستگاه‌های دیگر وجود دارد و کیفیت خدمات‌رسانی بهتر است، گفت: برگزاری آئین‌های بومی محلی خاص نوروز از اولویت‌ها است که این برنامه‌ها در سال گذشته نیز برگزار شد اما این بار نقاط مختلف استان هدف گذاری شده و در روستاها و شهرهای کوچک نیز برگزار خواهد شد.

مالمیر با اشاره به برنامه‌های جانبی میراث فرهنگی در ایام نوروز گفت: نمایشگاه‌های صنایع دستی در شهرستان‌ها برپا شده و ۲۳ نمایشگاه صنایع‌دستی در نقاط مختلف استان همدان دایر است.

وی همچنین پیرامون شیوه مدیریت خدمات‌رسانی در تعطیلات نوروزی اظهار کرد: کمیته‌های استانی و شهرستانی در ستاد استقبال از مسافران نوروزی پیگیر هستند و با انسجام و هماهنگی نیروهای داخل ستاد امیدواریم نوروز خوبی را با میهمانان خود داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان یادآور شد: از ۲۶ اسفندماه تا یکم فروردین ۸۷ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی، گردشگری و دست‌ساز همدان بازدید کرده‌اند.


10085102
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است