استانی 14:44 - 03 تیر 1396
معاون امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی:
بیرجند- معاون امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر بیشترین زمین خواری در ادارات صورت می گیرد، گفت: زمین هایی که در اختیار ادارات قرار می گیرد سامان دهی شود.

بیشترین زمین خواری در ادارات صورت می گیرد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد فرهادی پیش از ظهر شنبه در کارگروه امور زیربنایی استان اظهار داشت: مشکل تبدیل اراضی کشاورزی به اتاق های کارگری یکی از موضوعاتی است که در سال های اخیر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه این درخواست ها طی سال های اخیر به شدت افزایش یافته است، بیان کرد: نیاز است که برای صدور مجوز در این زمینه بررسی های بیشتری صورت گیرد.

معاون امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: در صورتی که صدور مجوز برای این کار ادامه پیدا کند به مرور زمان شاهد شکل گیری سکونتگاه های غیررسمی در این مناطق خواهیم بود که مشکلات آن گریبانگر مدیریت شهری می شود.

فرهادی همچنین به موضوع واگذاری زمین به دستگاه های اجرایی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر عموم زمین خواری در ادارات صورت می گیرد.

وی با تأکید بر اینکه باید اراضی دستگاه های اجرایی سامان دهی شود، بیان داشت: اگر زمینی در اختیار ادارات قرار می گیرد باید تکلیف ان مشخص شود تا مردم در جریان امور قرار گیرند.

معاون امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: در حال حاضر جهاد کشاورزی در اطراف بیرجند زمین های زیادی دارد که باید در جلسه آینده کارکروه در این ارتباط گزارشی ارائه دهد.

بررسی ۱۴ طرح امور زیربنایی

گفتنی است در این جلسه ۱۴ طرح امور زیربنایی مورد بررسی قرار گرفت.

نخستین طرح مطرح شده در این جلسه درخواست شرکت نوسازان آتیه مبنی بر احداث نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۷ مگا باید در قسمتی از اراضی ملی به مساحد۲۰ هکتار بود که مصوب شد اراضی ملی پس از اخذ  تمامی استعلامات  و مصوبه کارگروه درکمیسیون ماده ۲۱ مطرح شود.

احداث یک واحد تولید پودر میکرونیزه بنتونیت و کائولن در قسمتی از اراضی ملی چاه جرس در زمینی به مساحد ۶۰ هزار مترمربع بود که با توجه به عدم امکان تامین آب سرمایه گذار درخواست استقرار در  شهرک صنعتی با کاهش عرصه به مساحت ۲.۶ هکتار برابر نظر صنعت و معدن و یا احداث در محل درخواستی منوط به معرفی منبع آبی توسط متقاضی و رعایت مفاد تمامی استعلامات اقدام کند که نظر کارگروه مبنی بر احداث در شهرک صنعتی بوده اما تغییر این مکان منوط به ارائه طرح توجیهی از سوی سرمایه گذار شد.

اخداث مزرعه خورشیدی به مساحت ۱۰۰ کیلو وات در زمینی به مساحت چهار هزار و ۱۰۰ مترمربع در شهرستان درمیان، احداث اتاق کارگری در اراضی روستای محمد آباد، احداث واحد بسته بندی آب آشامیدنی در اراضی مستثنیات روستای بوشاد، مجتمع کارگاهی واقع در حاشیه جاده قدیم حاجی آباد- بیرجند از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.


9200275
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است