استانی 14:59 - 28 دی 1397
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید در مرکز سیستان و بلوچستان سبب شد تا در اثر خیزش گردوغبار غلظت ذرات معلق در هوای زاهدان به ۲ هزار و ۱۹۸ میکروگرم بر مترمکعب معادل ۱۴ برابر حد مجاز برسد.

ادامه وزش طوفان در نیمه شمالی سیستان و بلوچستان تا شنبه شب

محسن حیدری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: بیشینه سرعت وزش این باد شدید که از روز گذشته در نواحی مرکزی به ویژه زاهدان شروع شده است، به 94 کیلومتر بر ساعت رسید و دید افقی را به سه هزار متر کاهش داد .

وی افزود: گردوخاک ناشی از این باد به شمال سیستان و بلوچستان نیز سرایت کرد و میزان غلظت ذرات معلق در هوای زابل را به هزار و ۹۹۰ میکروگرم بر مترمکعب معادل ۱۳ برابر حد مجاز افزایش داد و دید افقی در محدوده ایستگاه فرودگاهی این شهر را به ۲ هزار و ۵۰۰ رساند .

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در نصرت آباد نیز این باد شدید سبب شد تا دید افقی به هزار و ۴۰۰ متر کاهش یابد و کیفیت هوای آن در شرایط ناسالم قرار گیرد .

حیدری خاطرنشان کرد: وزش باد شدید در برخی محورهای مواصلاتی زاهدان - بم، زاهدان - زابل، زاهدان- نهبندان و ایرانشهر- بم نیز موجب خیزش گرد و خاک و کاهش شدید دید افقی شد که در اثر آن ترددهای جاده ای، ریلی و هوایی در برخی نقاط با مشکل مواجه شد .

وی در باره زمان فروکش کردن طوفان نیز بیان کرد: وزش طوفان و گردوخاک و باد شدید در نیمه شمالی سیستان و بلوچستان تا شنبه شب ادامه دارد و سپس به تدریج کاهش می یابد.

به گزارش ایسنا، برخی منابع خبری به نقل از مسئولان محلی کرمان اعلام کردند که در اثر طوفان و پیشروی شن های روان، قطار تهران زاهدان در منطقه شوره گز کرمان و در محدوده کویر لوت دچار اختلال تردد شده است.

به گزارش شرکت فرودگاه های سیستان و بلوچستان، نیز این شرایط سبب شد تا پروازهای ایران ایر 3420 و 3412 از نوع ATR72 کرمان-زاهدان-بندرعباس و بالعکس لغو شود.

انتهای پیام

دبیر: شیده ناعمی


10031127
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است