گوناگون 11:06 - 25 مرداد 1397

شرایط معافیت دارندگان مدارک تخصصی حفظ قرآن اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، داوطلبان آزمون اعطای مدرک تحصیلی به حفاظ قرآن امسال نیز می‌توانند از ۱۰ تا ۱۵ شهریورماه در آزمون صحت حفظ قرآن جهت اخذ مدرک کارشناسی و بالاتر رشته علوم قرآنی شرکت کنند.

براساس مصوبه جلسه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی آن دسته از حافظان دیپلم، غیر دیپلم و لیسانس علوم قرآنی که دارای یکی از مدارم درجه  (با عنوان استاد حفظ قرآن و شرایط حافظ ممتاز قرآن، آشنا با تفسیر علوم قرآنی و دارای ۱۰ سال سابقه تدریس و تربیت حافظان قرآن)، ۲ (با عنوان حافظ ممتاز قرآن و شرایط تسلط بر تلاوت مرتل کل قرآن از حفظ، ترجمه آیات و مفردات قرآن) و ۳ (با عنوان حافظ کل قرآن و شرایط تسلط بر خواندن کل قرآن از حفظ، همراه با درک معنای آیات) از شرکت در آزمون صحت حفظ معاف خواهند بود.

بنابر این به منظور استفاده از هرگونه مزایای قانونی مربوط به حافظان قرآن چنانچه دارای یکی از مدارک تخصصی فوق به امضای رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند، با ارائه اصل و تصویر مدرک در روز آزمون از شرکت در آزمون صحت حفظ معاف خواهند بود.

ضوابط این معافیت نیز به شرح ذیل است:

۱- حافظان دیپلم و زیر دیپلم که از آزمون صحت حفظ معاف هستند، لازم است جهت تطبیق اصل مدارک در روز آزمون حاضر شوند و برای صدور مدرک کارشناسی، مدارک ذیل را تا تاریخ ششم شهریور ۹۷ به نشانی سازمان سنجش آموزش کشور، صندوق پستی ۴۳۷۸/۱۵۸۷۵ حوزه معاونت فنی و آماری سازمان ارسال کنند:

۱-۱) تصویر شناسنامه و کارت ملی

۱-۲) ۲ قطعه عکس ۴ ۳ تمام‌رخ، تهیه شده در سال جاری

۱-۳) تصویر مدرک تخصصی صحت حفظ که در دفاتر اسناد رسمی برابر اصل شده باشد.

۲- حافظان دارای مدرک کارشناسی رسمی علوم قرآنی که از آزمون صحت حفظ معاف هستند، لازم است جهت تطبیق اصل مدارک در روز آزمون حاضر شوند و برای استفاده از تسهیلات لازم است تا تاریخ پنجم شهریور ۹۷ مدارک ذیل را به نشانی سازمان سنجش آموزش کشور، صندوق پستی ۴۳۷۸/۱۵۸۷۵ حوزه معاونت فنی و آماری سازمان ارسال کنند:

۲-۱) تصویر مدرک کارشناسی رسمی علوم قرآنی با گرایش‌های علوم قرآن مجید، تفسیر قرآن مجید، فنون قرائت مجید، تلاوت و کتابت قرآن مجید، تربیت معلم قرآن و تربیت مربی عقیدتی ـ سیاسی، الهیات و معارف اسلامی با گرایش علوم قرآن و حدیث.

۲-۲) تصویر مدرک تخصصی صحت حفظ که در دفاتر اسناد رسمی برابر اصل شده باشد.

۲-۳) فهرست رشته‌ها و دانشگاهای انتخابی در مجموعه امتحانی الهیات و معارف اسلامی(کد رشته ۱۱۱۱)- این فهرست از دفترچه شماره ۲ آزمون کارشناسی ارشد قابل بهره‌برداری می‌باشد.

ب) حافظان دارای مدرک کارشناسی رسمی علوم قرآنی با گرایش‌های یاد شده در بند ۲-۱(اسامی ذکر شده در جداول ذیل) که از آزمون صحت حفظ معاف نمی‌باشند، باید تصویر مدرک کارشناسی رسمی خود را تا تاریخ سه‌شنبه مورخ ۹۷/۰۵/۳۰ به نمابر ۸۸۹۲۲۲۳۷-۰۲۱ فاکس کنند.

تذکر: به همراه داشتن اصل و تصویر مدرک کارشناسی مورد تایید در روز آزمون الزامی است.

دارندگان دیگر مدارک کارشناسی غیر علوم قرآنی حق استفاده از این تسهیلات را دارا نیستند.

حافظان کل قرآن مجید که در سال‌های گذشته از تسهیلات قانون اعطای مدرک کارشناسی و بالاتر استفاده کرده‌اند، حق استفاده مجدد از این تسهیلات را نخواهند داشت.

زمان برگزاری آزمون صحت حفظ از روز شنبه ۱۰ شهریورماه تا پنجشنبه، ۱۵ شهریورماه خواهد بود. داوطلبان معرفی شده لازم است جهت دریافت کارت ورود به جلسه آزمون و آگاهی از زمان و مکان برگزاری این آزمون از روز دوشنبه، پنجم تا روز جمعه نهم شهریورماه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند.

مواد آزمون صحت حفظ:

آزمون صحت حفظ به میزان ۱۰ سوال از کل قرآن کریم(هر سه جزء یک سوال به صورت شفاهی)

آزمون تلاوت شامل نکات تجویدی، وقف و ابتدا، صوت و لحن و مفاهیم


9875952
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است